fit.pl mobile logo

Jak ćwiczyć, by uniknąć kontuzji na siłowni?

Wraz ze wzrostem zainteresowania zdrowym stylem życia i sportem, rośnie liczba osób regularnie odwiedzających siłownię. Zwłaszcza w dużych miastach amatorzy treningu siłowego mogą przebierać w ofercie nowoczesnych klubów fitness. Siłownia wydaje się często najprzystępniejszym miejscem do rozpoczęcia przygody ze sportem. Moda na szczupłą i umięśnioną sylwetkę przyciąga na siłownię nawet tych, którzy do tej pory mieli niewiele wspólnego ze sportem. To właśnie te osoby powinny szczególnie uważać rozpoczynając swoje ćwiczenia na przyrządach, aby nie ulec na wstępie poważnej kontuzji 

Lista urazów, których możemy się nabawić podczas treningu na siłowni jest naprawdę długa. Do najczęstszych należą:

•stłuczenia - spowodowane ćwiczeniem ze zbyt dużym ciężarem, który może po prostu przygnieść trenującego np. podczas wyciskania na ławeczce lub stłuczenia, które zdarzają się też podczas odkładania ciężarów na miejsce,
•naciągnięcia i naderwania ścięgien, mięśni i wiązadeł - powstałe na skutek ich zbytniego obciążenia i napinania,
•kontuzje pleców - często dochodzi do nich z powodu braku odpowiedniej techniki podczas podnoszenia ciężarów. Bóle lędźwiowe mogą się pojawić np. podczas przysiadów ze sztangą, wykonywania martwego ciągu czy ćwiczeń na triceps,
•bóle barków – zwykle występują po ćwiczeniach związanych z wyciskaniem ciężarów, grożą zwłaszcza początkującym, którzy skupiają się za bardzo na obciążeniu, zamiast na odpowiedniej technice,
•bóle kolan – dolegliwości pojawiają się przeważnie w trakcie biegania na bieżni czy wykonywania przysiadów i wypadów. Powodem są najczęściej błędy techniczne np. wychodzenie kolana poza stopę podczas wykroku.

 

Jak uniknąć kontuzji podczas ćwiczeń?

Najważniejsza jest prawidłowa rozgrzewka. Wiele osób lekceważy ten element treningu, co jest poważnym błędem. To właśnie odpowiednia rozgrzewka gwarantuje bezpieczeństwo podczas ćwiczeń. Stopniowo rozgrzewane mięśnie lepiej sobie radzą z obciążeniami i dużą ilością powtórzeń. Jednocześnie należy z rozsądkiem podchodzić do zwiększania obciążenia podczas ćwiczeń i dostosować je do swoich aktualnych możliwości i kondycji. Równie istotne jest prawidłowe wykonywanie ćwiczeń i zachowywanie odpowiednich odstępów czasu pomiędzy seriami. Dzięki prawidłowemu oddychaniu – wdech przy podnoszeniu i wydech przy opuszczaniu ciężaru, poprawimy stabilizację kręgosłupa i unikniemy omdleń spowodowanych brakiem tlenu. Do tematu treningu warto podejść indywidualnie i skonsultować wszystkie swoje potrzeby i obawy z trenerem, który dyżuruje na siłowni.

Co zrobić jeżeli dojdzie do urazu?

Najważniejsze to nie ignorować bólu i przerwać wykonywanie ćwiczenia. Jeżeli do wypadku dojdzie na siłowni, należy obowiązkowo powiadomić o tym dyżurującego trenera i zastosować się do jego zaleceń. Jeśli kontuzja ujawni się poza salą ćwiczeń, możemy spróbować powalczyć z nią w domowym zaciszu. Przede wszystkim należy odciążyć kontuzjowaną część ciała poprzez zastosowanie opaski elastycznej, pamiętając, aby jej ucisk nie był zbyt mocny. Trzeba obłożyć kontuzjowane miejsce lodem. Warto zastosować maść chłodzącą np. Maść Niedźwiedzią „Polarny lód”. Naturalne składniki: mięta, arnika górska i mięta chińska zapewnią ekspresowe uczucie schłodzenia i przyniosą szybką ulgę cierpiącemu. W przypadku naciągnięć czy zerwań zaleca się terapię ciepłem, ponieważ przyspiesza regenerację uszkodzonych tkanek i powrót do pełnej sprawności fizycznej. Pomóc może też ciepła, relaksująca kąpiel oraz silnie rozgrzewająca maść np. Maść Niedźwiedzia Silne Grzanie. Zawarte w niej naturalne składniki m.in. kamfora i czarci pazur skutecznie łagodzą ból i działają przeciwzapalnie.

Jak mówi stare przysłowie – lepiej zapobiegać niż leczyć i warto o tym pamiętać również w kontekście treningu na siłowni. Odpowiednia wiedza i przygotowanie do ćwiczeń uchronią nas przed bolesnymi kontuzjami i pozwolą cieszyć się coraz intensywniejszymi treningami.

www.zdrowie.fit.pl



PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka
karolinaa12649126

OSIĄGAJ SZCZUPŁE LUB MUSKULARNE CIAŁO SZYBCIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK! PROSTY TRENING, TANIA DIETA, INDYWIDUALNIE DOBRANA SUPLEMENTACJA! WEJDŹ TERAZ NA WWW.IGORTRENERONLINE.PL I WYGRAJ 10 TYSIĘCY ZŁOTYCH! https://zapodaj.net/5e8c439ce3fee.png.html https://zapodaj.net/40df115b4a78a.png.html

Zgłoś nadużycie-
Fit..Ola

DOBRY TRENER TO PODSTAWA : ) ZAPRASZAM SERDECZNIE NA STRONĘ NAJLEPSZEGO TRENERA W POLSCE: www.igortreneronline.pl

Zgłoś nadużycie-
kemor1990

Chcesz wyglądać seksownie i atrakcyjnie? Chcesz cieszyć się wspaniała sylwetką? Chcesz pokazać wszystkim, że możesz się zmienić? Wejdź teraz na stronę najlepszego trenera w Polsce: www.igortreneronline.pl

Zgłoś nadużycie-
Karolina Stefaniak

Rozgrzewka to podstawa, niestety nie zawsze sie o niej pamięta. Zdarzyło mi się też, że w ramach rozgrzewki narzuciłam sobie zbyt duże tempo i w efekcie poważnie uszkodziłam sobie kostkę, potrzebna była rehabilitacja, przyjeżdzała do mnie fizjoterapeutka Magda Brunagel. Teraz już wiem, na co mam uważać.

Zgłoś nadużycie-

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl