fit.pl mobile logo

Odpowiednia widoczność podczas treningu

Jesienno-zimowe miesiące oznaczają dla wielu biegaczy przerwę w zawodach, a także częstsze wizyty na siłowni lub w klubach fitness, tym bardziej że coraz krótsze dni z reguły wymagają treningów pod osłoną nocy. Jesienna aura zdecydowanie bardziej sprzyja truchtaniu na bieżni w pomieszczeniu zamkniętym niż aktywności na świeżym powietrzu. Samodyscyplina to podstawa, dlatego nie warto rezygnować z treningów na zewnątrz, nawet jeśli jest chłodno, pada deszcz lub wieje mocny wiatr. Szczególnie teraz ważne jest jednak bezpieczeństwo oraz dobra widoczność

Odblaski pozwalają znacznie ograniczyć ryzyko wypadku, a dzięki nim komfort treningu może być zachowany nawet wieczorową porą. Wiele osób biega wzdłuż ścieżek rowerowych, po chodniku lub nawet poboczach jezdni. Odpowiednia widoczność jest zatem niezbędna, aby przede wszystkim mieć poczucie bezpieczeństwa. Należy jednak pamiętać, że odblaskowych gadżetów w żaden sposób nie zastąpi odzież o jaskrawych kolorach. Oczywiście, poprawia ona widoczność, ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. Poruszając się po zmroku, biegacz może być zauważalny nawet z odległości 200 m, pod warunkiem że zaopatrzy się na przykład w odblaskowy pokrowiec na telefon komórkowy, wielofunkcyjną tubę odblaskową czy nakładki na buty, które są dodatkowo wyposażone w opcję ustawienia różnych trybów świecenia.

Biegacze mają z czego wybierać. Na rynku nie brakuje różnorodnych gadżetów, które nie tylko zwiększają poczucie bezpieczeństwa, ale również poprawiają komfort samego treningu. Odblaskowe koszulki idealnie uzupełniają się z czapką LED, świecące opaski LED można z kolei założyć na ręce lub nogi, a biegacz ma wybór, czy będzie ona świecić jednostajnie, czy też w sposób pulsacyjny. Sporą popularnością cieszą się także czołówki, czyli lampki LED mocowane paskiem na głowie, które są wodoodporne. Dużą oryginalnością, ale też funkcjonalnością cechują się z kolei klipsy – można je przypiąć do butów biegowych. Każdy ze wspomnianych elementów spełnia swoją zasadniczą rolę, poprawiając widoczność po zapadnięciu zmroku – mówi Mateusz Łękawa, ekspert multibrandowych salonów sportowych 4Faces.   

Muzyka na wielu biegaczy wpływa rozluźniająco i relaksacyjnie, dodaje energii oraz ułatwia pokonywanie kolejnych kilometrów. Słuchawki na uszach mogą być jednak bardzo niebezpieczne, szczególnie po zachodzie słońca. Wysoki poziom decybeli izoluje od bodźców zewnętrznych. Nie bez przyczyny podczas licznych biegów ulicznych organizatorzy wręcz zabraniają słuchania muzyki. – Na trasie może dojść do wielu nieprzewidzianych zdarzeń, które wymagają ekspresowej reakcji uczestników zawodów. Osoby pochłonięte melodyjnymi dźwiękami z dużym opóźnieniem zareagują na przejazd karetki lub zbliżających się pacemakerów. Nie musimy jednak zupełnie rezygnować z muzyki. Dobrym rozwiązaniem mogą być słuchawki otwarte, które przepuszczają do naszych uszu hałas z zewnątrz i nie izolują nas zupełnie od otoczenia – dodaje Łękawa.

Biegacze muszą wykazywać się także najwyższą ostrożnością, aby uniknąć kolizji na drogach publicznych. Nawet najbardziej zaawansowane gadżety zwalniać z myślenia o zachowaniu norm bezpieczeństwa. Wieczorową porą widoczność jest ograniczona, dlatego bezwzględnie należy mieć oczy dookoła głowy. Podczas wyboru jesiennej odzieży ważne jest, aby zwrócić uwagę na liczbę oraz jakość zastosowanych odblasków. Im więcej, tym lepiej. Zachowanie czujności to jednak podstawa. Nie można jej tracić, ponieważ w wielu przypadkach jest ona jedynym sposobem na bezpieczny powrót do domu.

Dedykowane gadżety do biegania wieczorową porą, m.in. opaski odblaskowe, odzież z elementami odblaskowymi, czołówki można nabyć w multibrandowych salonach sportowych 4Faces. Wyspecjalizowany zespół pomoże również dobrać elementy, które składają się na odpowiedni zestaw do biegania.

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl