fit.pl mobile logo

Sylwetka typu O

Rozpoczynamy cykl tekstów o typach figury kobiecej. Na początek przedstawiamy te w kształcie litery O, proponując też ćwiczenia odpowiednie właśnie dla nich.
typy sylwetekoKobiety z taką figurą na ogół źle się odżywiają i nie uprawiają żadnego sportu. W tym wypadku należy skoncentrować się na zredukowaniu masy ciała, aby osiągnąć upragnione kształty.

Ogólna charakterystyka :
  • Zbyt pulchna sylwetka
  • Niewidoczne linie żuchwy
  • Zachwiana linia sylwetki
  • Zwykle obfite piersi
  • Plecy pokryte grubą tkanką tłuszczową
  • Masywne ręce
  • Wystająca dolna partia brzucha 
  • Pośladki i uda ocierają się o siebie
  • Rozłożyste biodra
  • Pokaźne łydki 

Ćwiczenia dla kształtu O
  1. Ćwiczenie na ścięgna udowe. Połóż się na odpowiednim przyrządzie na brzuchu i podnoś nogi w górę, następnie opuszczaj je w dół. Wykonaj trzy serie po 15-20 razy.
  2. Ćwiczenie nr 1 na pośladki. Unieś stopy na platformie takiej jak w poprzednim ćwiczeniu. Odpychaj poduszę od siebie całymi stopami. Ćwiczenie powtórz na drugą stronę. Wykonaj trzy serie po 15-20 razy.
  3. Ćwiczenie nr 2 na pośladki. Oprzyj stopy w szerokim rozkroku na przyrządzie i wypychaj najpierw jedną nogę, potem drugą. Wykonaj trzy serie po 15-20 razy.
  4. Ćwiczenie na talię. Usiądź sobie na ławce, weź do ręki kij. Głowa nieruchoma. Skręcaj tułów w jedną i w drugą stronę. Dwa skręty liczą się jako jedno powtórzenie. Kolana powinny być złączone. Ćwiczenie powinno być wykonywane powoli. Wykonaj trzy serie po 50-75 razy. 
  5. Ćwiczenie na mięśnie brzucha i talię. Pozycja na czworakach. Wraz z wdechem wciągnij brzuch tak mocno jak potrafisz. Przytrzymaj przez 15-20 sekund. Odpocznij przez minutę i powtarzaj. Ćwiczenie wykonaj 3 razy.

Ćwiczenia dowolne Pierwsze dwa ćwiczenia dla niższych partii ciała można dowolnie zmieniać wg potrzeb, a ostatnie eliminuje wklęsłą klatkę piersiową, co jest czasami charakterystyczne dla kształtu O.
  1. Ćwiczenie na pośladki (pozycja stojąca). Zegnij lewą nogę tak mocno jak potrafisz, palce wycelowane w podłogę. Napieraj mocno na wałek i powoli powracaj do pozycji wyjściowej. Wykonaj trzy serie po 12-15 razy.
  2. Ćwiczenie na zewnętrzną stronę ud. Złącz stopy razem i kucnij tak aby uda były równoległe do podłogi. Wykonaj trzy serie po 10-12 razy.
  3. Ćwiczenie z hantlami na wklęsłą klatkę piersiową. Połóż się na ławce ustawionej pod kątem 30°. Weź hantle, które powinny znajdować się na wysokości ramienia, a dłonie powinny być skierowane w stronę twarzy. Wykonuj rękoma ruchy w stronę kolan. Zrób trzy serie po 10 razy.

Jak zachować linię?
  • Wyznacz sobie cel, aby zmniejszyć masę ciała o 18% (ale nie mniej niż 10%).
  • Chudnij powoli - około pół kilograma tygodniowo.
  • Jeżeli to możliwe ćwicz rano.
  • Waż się raz w tygodniu. 
  • Wykonuj podane ćwiczenia trzy razy w tygodniu. Możesz ćwiczyć więcej razy jeżeli odpoczęłaś wystarczająco po ostatnim treningu.
  • Włącz do swojego programu aerobik - minimum trzy razy w tygodniu. Pierwsze ćwiczenia : na początku ćwicz przez 12 min. i w każdym tygodniu zwiększaj czas o 2 min., aż osiągniesz czas 30 min.
  • Zwiększ czas trwania aerobiku od30 do 45 min. 4-5 razy w tygodniu.
  • Większość kalorii spożywaj w pierwszej połowie dnia; staraj się jeść lekkie posiłki.
  • Nie jedz nic tuż przed pójściem spać.
  • Jeśli to możliwe oddziel trening aerobowy od ćwiczeń z przyrządami (jeden wykonuj rano, drugi wieczorem)


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl