fit.pl mobile logo

Wiosenne postanowienia – skończ z drakońską diet

Wiosna to okres, w którym wiele osób rozpoczyna walkę z dodatkowymi kilogramami. Budząca się do życia przyroda motywuje nas do realizacji postanowień. Chcąc pozbyć się nadwagi, musimy wyznaczyć sobie optymalny czas, plan treningowy oraz zadbać o odpowiednią dietę. Eksperci żywieniowi wyjaśniają, że nie musi być ona drakońska. Wystarczy wybrać właściwe produkty oraz zapewnić naszemu organizmowi regularne oraz prawidłowo zbilansowane posiłki. Zwiększenie spożycia błonnika oraz ograniczenie ilości cukru, nasyconych kwasów tłuszczowych, kwasów tłuszczowych typu trans oraz soli, pozwoli nam cieszyć się szczupłą i zgrabną sylwetką, nie tylko wiosną 



W ostatnich latach alarmująco wzrosła liczba osób z nadwagą i otyłych. Złe odżywianie prowadzi nie tylko do otyłości, ale także do wielu chorób dietozależnych i cywilizacyjnych. Chcąc zachować linię oraz dobre zdrowie, powinniśmy zwrócić uwagę, aby nasze posiłki zawierały zredukowaną ilość tłuszczu oraz cukru, a także zwiększoną porcję warzyw i owoców bogatych w błonnik – mówi prof. dr hab. Danuta Kołożyn-Krajewska, Przewodnicząca Polskiej Rady Naukowej Programu „Wiem, co Wybieram”. – Jednak zdrowa, ale wcale nie koniecznie drakońska dieta powinna iść w parze ze zwiększoną aktywnością fizyczną. Wystarczy długi spacer czy przejażdżka na rowerze, aby każdego dnia spalić zbędne kalorie – wyjaśnia.

Robiąc codzienne zakupy, powinniśmy zwracać uwagę, aby wybierane przez nas produkty były bogate w błonnik. Ten niezbędny składnik naszej diety, gwarantuje prawidłowe funkcjonowanie przewodu pokarmowego. Obniża poziom cholesterolu i ryzyko miażdżycy, reguluje poziom glukozy we krwi, a na dodatek wspomaga odchudzanie. Warto podkreślić, że niezwykle istotne jest też ograniczenie spożycia soli. Nie bez kozery o soli czasami mówi się „biała śmierć”.

Jej nadmierna konsumpcja skutkuje nadciśnieniem tętniczym, co w efekcie może prowadzić do innych chorób związanych z układem krążenia, a nawet zawałów serca, wylewów czy śmierci. Duże spożycie tego minerału powoduje zatrzymywanie wody w organizmie, a im więcej soli spożywamy, tym więcej pijemy. Co najgorsze, wiele osób czując pragnienie, zamiast po wodę mineralną czy soki naturalne, sięga po słodkie napoje lub nektary. Większość z nich zawiera bowiem dużą ilość cukru. Zbyt duża konsumpcja cukru podobnie jak nadmierne spożycie soli, może również prowadzić do otyłości, cukrzycy typu 2, chorób serca i miażdżycy.

Jakie zaś konsekwencje może mieć spożywanie tłuszczów trans? Kwasy tłuszczowe typu trans mogą powodować wzrost stężenia „złego” cholesterolu LDL i trójglicerydów we krwi oraz obniżenie poziomu „dobrego” cholesterolu HDL. Efektem jest podobnie jak w przypadku soli i cukru zwiększone prawdopodobieństwo zapadalności na choroby cywilizacyjne.

Tłuszcz jest niezbędny dla prawidłowego wzrostu i rozwoju organizmu człowieka, ale chcąc zachować zdrowie i piękną sylwetkę, musimy zwracać uwagę na jego skład i ilość w naszej diecie. Należy ograniczać tłuszcze nasycone i kwasy tłuszczowe typu trans. Ostatnie z wymienionych są wyjątkowo niebezpieczne dlatego naukowcy i lekarze apelują, aby ich spożycie było tak niskie, jak to tylko możliwe przy zachowaniu właściwie zbilansowanej diety - wyjaśnia prof. dr hab. Danuta Kołożyn-Krajewska.

Okazuje się, że wiele osób nie czyta etykiet zamieszczanych na opakowaniach produktów. Dlatego doskonałą wskazówką, dla wszystkich tych, którzy dbają o linię bądź chcą zmienić nawyki żywieniowe, jest wybieranie produktów z logiem Programu „Wiem, co Wybieram”. Pozwala on na dużo prostszy wybór produktów, które spełniają międzynarodowe zalecenia żywieniowe Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). Za sprawą logo konsument, nie tracąc zbędnego czasu przy półce sklepowej, może ze spokojem sięgnąć po zdrowe produkty, mając pewność, że zawierają ograniczoną ilość nasyconych kwasów tłuszczowych, kwasów tłuszczowych typu trans oraz soli. Wystarczy odrobinę wytrwałości i dobrej woli, by na stałe zmienić nawyki żywieniowe, które uchronią nas przed nadwagą, otyłością oraz wynikającymi z niej chorobami cywilizacyjnymi.

6 kroków do zachowania pięknej i szczupłej sylwetki:

  1. Zwiększ spożycie błonnika (warzywa, owoce, otręby, fasola biała, ciecierzyca, suszone śliwki, daktyle, banan, suszone morele, etc.)
  2. Ogranicz cukier i sól
  3. Unikaj kwasów tłuszczowych typu trans (frytki, chipsy, etc.)
  4. Ogranicz spożycie nasyconych kwasów tłuszczowych, czyli tłuszczów pochodzenia zwierzęcego obecnych m. in. w mięsie, mleku, maśle, żółtych serach i śmietanie.
  5. Czytaj etykiety umieszczone na opakowaniach produktów
  6. Nie zapominaj o regularnej aktywności fizycznej


www.dieta.fit.pl



PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka
Mikolaj Nq

Pakiet DZIK (dla mężczyzn) - a dokładniej, jest to kompleksowy zestaw, który pomoże każdemu. Nie ważne jak wyglądasz, czy masz w tym czasie 20-40 kg nadwagi... z tym pakietem budujesz mięśnie i spalasz niechciany tłuszcz, pierwsze efekty są już widoczne po tygodniu !. Jeśli jesteś zainteresowany zapraszam na stronę www.igortreneronline.pl . Posiadamy również pakiet dla płci pięknej ! Nasz pakiet dla kobiet - dzięki niemu spalasz niechciany tłuszcz, ujędrnisz swój biust oraz pośladki. Twoja skóra stanie się bardziej błyszcząca, poprawisz również wygląd swoich włosów oraz paznokci. Pakiet dla kobiet charakteryzuje się bardzo dużą skutecznością. Jeśli jesteś zainteresowana zapraszam na stronę www.igortreneronline.pl .

Zgłoś nadużycie-

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl