fit.pl mobile logo

Zdrowa dieta z produktów z supermarketu

Możesz jeść zdrowo i niskokalorycznie kupując wyłącznie w marketach i dyskontach. Podpowiadamy jak to zrobić.

1. Kupuj lokalnie

Niezależnie od tego, czy robisz zakupy w sklepie z żywnością bio czy markecie, możesz kupić tak samo zdrowe produkty. Jak to osiągnąć? Wybieraj owoce i warzywa, na które akurat jest sezon. Mają wtedy najwięcej witamin i minerałów. Ma to jeszcze jedną zaletę - są wtedy najtańsze. Aby dowiedzieć się, co jest akurat w sezonie, nie musisz studiować blogów dietetycznych. Wystarczy, że sprawdzisz aktualną ofertę marketów i ich strony internetowe lub gazetki, jak gazetka promocyjna Kaufland. Znajdziesz tam dużo sezonowych produktów. W Kauflandzie kupisz na przykład w tym tygodniu sałatę masłową z polskich upraw za niecałe dwa złote za sztukę. W gazetce Lidl jest za to cała sekcja poświęcona polskim sezonowym produktom, z aktualnymi nowościami. Ofertę znajdziesz w całości na stronie https://www.kimbino.pl.

2. Wybieraj zdrowe zamienniki

Dzięki temu Twoja dieta w jeden dzień może stać się dużo zdrowsza. Zamiast kupować naszpikowane cukrem i tłuszczem batoniki, wybierz gorzką czekoladę. W tym tygodniu gazetka Lidl ma w promocyjnej cenie czekoladę Fin Carre z 74-to procentową zawartością kakao. Jeśli nie potrafisz powstrzymać się od przekąsek w ciągu dnia i lubisz słodki smak, batoniki możesz zastąpić też mieszanką bakalii ze słodkimi rodzynkami. W tym tygodniu w gazetce Biedronki znajdziesz ją za niecałe osiem złotych. Masz ochotę na pizzę? Nie ma problemu, ale zrób ją w zdrowy sposób. Zamiast tłustego sera, wybierz do niej lekką mozarellę. W najnowszej gazetce promocyjnej Kaufland jest na promocji za 2,99 zł. Zamiast ketchupu, użyj własnoręcznie robionego sosu ze świeżych pomidorów i oliwy z oliwek, a spód zrób na mące gryczanej. Pizza będzie równie smaczna jak klasyczna, za to w stu procentach zdrowa.

3. Polub mrożonki

Jeśli nie robisz regularnie zakupów i zdarza Ci się brać cokolwiek z półki w sklepie po drodze do domu, jest łatwy sposób, żeby to rozwiązać. Kup mrożonki. Wiele osób uważa, że są niezdrowe, a jest wręcz odwrotnie. W mrożonkach są warzywa oraz owoce zbierane i mrożone w szczycie sezonu. Mają one więc najwięcej wartości odżywczych. Możesz kupić ich duży zapas, na przykład kilka paczek szpinaku i owoców i trzymać je w zamrażarce. Dzięki temu będziesz w stanie zrobić z nich spontanicznie proste dania. Na przykład dokupisz potem tylko kurczaka i usmażysz go ze szpinakiem i pełnoziarnistym makaronem. Owoce możesz za to rano zmieszać z płatkami owsianymi i mlekiem migdałowym, żeby mieć świeże i pożywne smoothie albo użyć jako nadzienia do naturalnego i zdrowego ciasta w weekend.

4. Rób zakupy z gotowymi przepisami w głowie

Dzięki temu nie kupisz ani za dużo ani za mało i łatwiej będzie Ci wybrać konkretne produkty w sklepie. Zanim włożysz coś do koszyka, pomyśl co możesz z tego zrobić. Jeśli na zakupach ciężko jest Ci się skupić, przejrzyj gazetki marketów w domu, takie jak gazetka Biedronka. W najnowszej znajdziesz w okazyjnej cenie na przykład gotowane krewetki, awokado, jarmuż i pomidorki cherry. Wszystko za niewiele ponad 20 zł. Brzmi jak świetny pomysł na zdrową i pożywną sałatkę dla co najmniej dwóch osób.

5. Czytaj składy

W ten sposób niezależnie od tego, gdzie robisz zakupy, wybierzesz same zdrowe produkty. Naczelna zasada czytania etykiet brzmi: im mniej składników ma produkt, tym lepiej. Staraj się wybierać jak najmniej produktów z cukrem, syropem glukozowo-fruktozowym, tłuszczami pochodzenia zwierzęcego i olejem palmowym. Zwracaj też uwagę na terminy przydatności. Im dłuższa jest data ważności na opakowaniu, tym produkt ma zapewne więcej konserwantów i jest mniej naturalny. W wielu dyskontach znajdziesz też produkty organiczne albo bio. Informacja o tym będzie zawsze umieszczona na opakowaniu.

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl