Przede wszystkim należy znaleźć odpowiedni klub oraz trenera. Na pewno w Twoim mieście jest kilka miejsc, gdzie można rozpocząć treningi MMA. Należy jednak pamiętać, że nie wszystkie z nich oferują wysoki poziom nauczania oraz bezpieczeństwa, dlatego warto zrobić porządny research w tym kierunku. Porównać oferty, opinie, poziom doświadczenia trenerów i wtedy wybrać odpowiedni klub dla siebie.
Kolejnym krokiem jest dobór odpowiedniego sprzętu. Do tego sportu walki nie potrzebujesz wiele. Wystarczą dobrej jakości rękawice, które możesz znaleźć tutaj: https://www.warhouse.pl/sprzet-treningowy/rekawice/rekawice-mma. Można je podzielić na dwie główne kategorie:
Dla początkujących zdecydowanie lepszą opcją na start będą rękawice sparingowe. Twój trener powinien Ci doradzić, jakie rękawice wybrać na początek. Jeżeli chodzi o strój, nadadzą się właściwie każde krótkie spodenki oraz koszulka. W końcu nie warto przepłacać i inwestować w cały strój na samym początku Twojej przygody. Możesz kompletować ubranie stopniowo, wedle własnego upodobania oraz rozsądku. Jeżeli wraz ze wzrostem swojego stażu w MMA będziesz chciał poprawić komfort i wygodę treningów, warto będzie kupić koszulkę typu rashguard oraz specjalne spodenki do MMA.
Zaczęcie treningów tak naprawdę zależy jedynie od twojego pozytywnego nastawienia. Niektóre osoby, zaczynając swoją przygodę ze sztukami walki myślą, że zaczną od razu walczyć z przeciwnikami. Jednak wygląda to nieco inaczej. Na początku treningi skupiają się głównie na ćwiczeniach. Jest to niezbędny etap, który trzeba pokonać, żeby iść dalej. Pamiętaj, że to właśnie trening czyni mistrza i nie zniechęcaj się od razu.
Mieszane sztuki walki (ang. Mixed martial arts, MMA) to dyscyplina sportowa, w której zawodnicy rywalizują przy użyciu różnych stylów i technik walki. Celem walki jest pokonanie rywala przez nokaut, poddanie lub zdobycie większej ilości punktów od przeciwnika. MMA jest uważane za sport, który oferuje widowisko, przy jednoczesnym zminimalizowaniu ryzyka poważnych obrażeń.
MMA pochodzi od organizowanych w latach 20. brazylijskich turniejów, a także japońskich zawodów z lat 70. Ten sport w formie obecnej zaczął się rozwijać w drugiej połowie lat 90., kiedy w USA zorganizowano pierwszy turniej UFC. MMA stało się popularne głównie za sprawą kontraktów z dużymi stacjami telewizyjnymi. Obecnie zawody tego sportu walki odbywają się na całym świecie, a do najbardziej prestiżowych należy właśnie UFC.
Każdy zawodnik MMA musi ćwiczyć wytrzymałość oraz kondycję, ponieważ każda walka wymaga pełnego zaangażowania, a to pochłania ogrom energii, dlatego bardzo ważne jest zarówno ćwiczenie chwytów i ciosów, jak i trening kondycyjny.
FIT.PL
Redakcja Współpraca
Reklama
Redakcja Współpraca
Dla prasy Partnerzy
Prywatność
Polityka prywatności
Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl
Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.
Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).
W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.
Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.
Przetwarzamy te dane w celach, aby:
Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.
Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.
Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.
Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.