fit.pl mobile logo

Kupowanie w internecie sprzętu do aktywnego wypoczynku

Sezon wakacyjny w pełni, ale nie wszyscy mają ochotę na wylegiwanie się na plaży. Miłośnicy aktywnego wypoczynku wrzucają do plecaka windstoppery, bieliznę termoaktywną oraz śpiwór i ruszają w mocno zasznurowanych butach na górskie szlaki. Zanim to jednak nastąpi, trzeba uzupełnić braki w outdoorowym wyposażeniu. Najwygodniej jest to zrobić przez internet, ale mogą się przy tym pojawić pewne problemy. Jak je rozwiązać radzi Marcin Jędrzejak, ekspert ds. prawa w firmie Trusted Shops, która oferuje klientom sklepów internetowych gwarancję zwrotu pieniędzy

1. Wybieram się w Tatry i postanowiłem przez internet kupić nowe buty. Jeszcze przed wyjazdem wypróbowałem je i po pierwszym spacerze dostałem pęcherzy na stopach. Buty są chyba po prostu za małe. Czy mogę je zwrócić i prosić sklep o wymianę obuwia?

To jedno z podstawowych praw konsumenta kupującego w internecie – w ciągu 14 dni od momentu otrzymania towaru możemy odstąpić od umowy. W podanym przykładzie sytuacja jest jednak nieco bardziej złożona. Ponieważ buty były już noszone, mogło to doprowadzić do pogorszenia stanu towaru. Jeżeli tak się stało (np. but się zabrudził, brzeg podeszwy nosi ślady otarć itp.), sprzedawca będzie miał prawo domagać się odszkodowania za zmniejszenie wartości rzeczy (zwrotu kwoty, o jaką buty straciły na wartości). Otrzymamy więc tylko część pieniędzy. W przypadku znacznego zużycia sklep może nawet odmówić zwrotu pieniędzy. Taka sytuacja jest jednak dopuszczalna wyłącznie wtedy, gdy buty nie nadają się do ponownej sprzedaży. Oczywiście klient może się z tym nie zgodzić i skierować sprawę do sądu.

2. Kupiłem na jednym z serwisów aukcyjnych używaną kurtkę od osoby prywatnej. Okazało się, że jest na mnie za mała. Czy mogę domagać się zwrotu pieniędzy?

Niestety, zasady dotyczące zwrotu towaru do sklepu internetowego (przedsiębiorcy) nie mają zastosowania, gdy sprzedaż odbywa się między dwoma prywatnymi osobami (konsumentami). Wszystko zależy od dobrej woli stron.

3. Zamówiłam przez internet namiot. Okazało się jednak, że jest w innym kolorze, niż było to przedstawione na stronie internetowej. W dodatku jeden ze sznurków do zamykania namiotu jest uszkodzony. Czy mogę domagać się zwrotu pieniędzy?

Jest kilka możliwości. Przede wszystkim, jeśli towar jest niezgodny z zamówieniem, nie ma obowiązku jego przyjęcia. Jeżeli towar został odebrany, ale okazał się on uszkodzony, sprzedawca ma obowiązek usunąć wadę lub wymienić przedmiot na w pełni sprawny. Jeżeli nie jest w stanie tego zrobić, musi zwrócić pieniądze klientowi.

4. Kupiłem w sklepie internetowym kijki do nordic walkingu. Kilka dni później trafiłem do ortopedy, który poradził mi unikać wędrówek. Nawet nie rozpakowałem kijków i postanowiłem je zwrócić. Czy muszę pokryć koszty wysyłki do sprzedawcy?

Należy dokładnie przejrzeć informacje zamieszczone przez sklep internetowy. Sprzedawca mógł zastrzec w regulaminie, że koszty zwrotu towaru pokrywa klient. Jeżeli takiego zapisu nie ma, to sklep powinien zapłacić za przesyłkę. Warto także pamiętać, że jeśli zakupiony sprzęt nie został rozpakowany i w związku z tym nie mógł stracić na wartości, sprzedawca ma obowiązek go przyjąć, jeśli klient odstąpi od umowy w ciągu 14 dni od otrzymania towaru.

5. Zamówiłam dla męża na urodziny sportową koszulkę z nadrukowanym imieniem. Okazało się, że jest za mała. Czy mogę ją zwrócić?

Sprawa jest niestety skomplikowana. Co prawda klient ma prawo odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od otrzymania towaru, ale nie dotyczy to przedmiotów przygotowanych na jego specjalne zamówienie i według jego projektu lub pomysłu. W takim przypadku sprzedawca nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu. Wynika to z tego, że sklep może mieć trudności ze sprzedażą spersonalizowanego produktu, np. z czyimś imieniem lub nazwiskiem. Najlepiej więc spróbować porozumieć się ze sprzedawcą, pamiętając przy tym, że nie ma on prawnego obowiązku zwrotu pieniędzy lub wymiany towaru.

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka
syr.ann9

OSIĄGAJ SZCZUPŁE LUB MUSKULARNE CIAŁO SZYBCIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK! PROSTY TRENING, TANIA DIETA, INDYWIDUALNIE DOBRANA SUPLEMENTACJA! WEJDŹ TERAZ NA http://www.igortreneronline.pl I WYGRAJ 10 TYSIĘCY ZŁOTYCH!

Zgłoś nadużycie-

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl