Odpowiednie oprogramowanie w fitness klubie na pewno przyczyni się do ułatwienia pracy jego pracownikom. Zwiększy też komfort klientów.
fit.pl
2011-02-16 00:00
Udostępnij
Odpowiednie oprogramowanie w fitness klubie na pewno przyczyni się do ułatwienia pracy jego pracownikom. Zwiększy też komfort klientów.

Na rynku jest dostępnych kilka systemów komputerowej obsługi klientów i zarządzania obiektem typu fitness klub, m.in. RKSoft (Pagan), JFitness.ONE (JCommerce), SPA Manager (Solo Plus), Positive (Laser), VIVO-ESOK i MiniESOK (VIVO), Maroni (Sint).
Program komputerowy jest nieocenioną pomocą przy zarządzaniu klubem. Pozwala m.in. na stworzenie bazy wszystkich członków klubu, a także rejestrowanie ich każdej wizyty, czy sprawdzanie dokonywanych opłat. Wszystko za pomocą jednego kliknięcia pracownika lub skanowanej karty członkowskiej klienta. Wspomniana karta umożliwia też klientom na przykład zakupienie czegoś w barze i zapłacenie za produkt dopiero w momencie opuszczania klubu. Wszystko dzięki zintegrowanemu oprogamowaniu.
Program taki składa się z kilku modułów. Są to moduły, zawierające takie informacje, jak np.: baza danych klientów, sprzedaż produktów i usług, fakturowanie, rezerwacja, rabaty plan zajęć, mailing (historia maili wysłanych do klientów), statystyki, raporty, przepływy finansowe, księgowość, magazyn i wypożyczalnia.

Dzięki tego typu funkcjom łatwo nadzorować zyski i przychody klubu, monitorować zainteresowanie klientów usługami klubu, prowadzić dokumentację finansową itp. Można też np. stworzyć system rejestracji klientów przez Internet, co cieszy się coraz większą popularnością. Program taki można też przystosować do współpracy z urządzeniami elektronicznymi, np. z kartami magnetycznymi, czy bramkami wejściowymi.

Oprócz bardzo rozbudowanych, bogatych w funkcje programów dla dużych klubów, są też wersje mini dla mniejszych ośrodków, zawierające podstawowe funkcje. Mimo że jest to spory wydatek (koszt tego typu oprogramowania wraz z niezbędnym sprzętem dla dużych klubów to około 9 tys. złotych), znacznie ułatwia pracę w klubie. Dzięki możliwości raportowania właściciel klubu jest np. w stanie sprawdzić, kiedy do jego klubu przychodzi największa liczba klientów, z jakich atrakcji czy ustalonych promocji korzystają najczęściej.

www.fit.pl