Karnet klubowy, czy też abonament to określony pakiet usług realizowany w czasie. W najlepszych klubach, działających w formie otwartej karnety klubowe zapewniają bardzo szerokie pakiety: zajęcia na siłowni z przygotowanymi programami ćwiczeń, opiekę instruktorów, wszystkie formy aerobiku, spinning czy klasę wioseł. W wielu klubach w pakiet wchodzi także sauna czy solarium
fit.pl
2011-02-16 00:00
Udostępnij
Systemy abonamentowe
Jak powinna być cena karnetu? to element budzący zawsze najwięcej wątpliwości. Jeżeli cena jest za wysoka istnieje ryzyko, że klub nie zdobędzie zadowalającej liczby członków, z kolei zbyt niska może wzbudzać podejrzenia. W prawdzie do klubu mogą zacząć walić tłumy, ale nie takich klientów, wśród których chcieliby przebywać jego członkowie. Zadajmy więc sobie pytanie do kogo jest adresowany wybrany przez nas klub, jakich ludzi chcielibyśmy spotykać i w jakim towarzystwie spędzać czas podczas ćwiczeń.


Cenę determinuje oczywiście oferta. Im więcej możliwości jakimi dysponuje klub, tym cena z reguły jest wyższa. Basen, korty do gry w squascha lub tenisa, ilość sal do ćwiczeń, ich wielkość i wyposażenie oraz dodatkowe atrakcje takie jak sauna, solarium, barek gdzie można ugasić pragnienie czy nawet coś przekąsić i tym podobne rzeczy na pewno wpłyną na cenę. Opracowany cennik powinien zawierać różne opcje, dając tym samym klientowi możliwość wyboru . Mogą to być karty rodzinne, weekendowe, dzienne, limitujące czas pobytu w klubie, specjalne karty dla firm. Jak widać możliwości regulowania ceną jest wiele i zależy ona w dużym stopniu od pomysłowości właściciela klubu fitness.



W jednym z warszawskich fitnessklubów 80 proc. klientów to osoby z wyższym wykształceniem o średnich zarobkach 2 - 3 tys. zł, które na fitness są w stanie wydać od 100 do 300 zł. W Warszawie średnia cena miesięcznego karnetu wynosi około 200 zł. Trzeba wziąć pod uwagę, że poza Warszawą zarobki są znacznie niższe, co musie mieć też wpływ na cenę karnetów.




Trzeba jednak pamiętać, że w tej branży nie można liczyć na klienta, dla którego priorytetem jest niska cena. Osoba, która mało zarabia, jest klientem niestałym. W razie kłopotów finansowych w pierwszej kolejności zrezygnuje z fitnessu. A koszt zdobycia nowego klienta jest wysoki (szacuje się, że wynosi on około 400 zł). Dlatego lepiej wprowadzić stałe miesięczne opłaty za członkostwo w klubie i związanie klienta umową. Dzięki temu klub już na starcie może zapewnić sobie komplet klientów. Taka strategia jest coraz powszechniejsza w Europie Zachodniej, w Polsce przyjmuje się raczej powoli.

www.fit.pl