fit.pl mobile logo

Odchudzasz się, trenujesz, a efektów brak?

Dzielnie stosujesz popularną dietę, unikasz podjadania, a nawet pomimo braku sił i chęci trzymasz na siłowni tempo 7 treningów w tygodniu. Duma z własnego samozaparcia cię rozpiera… - aż do momentu kiedy stajesz na wadze, a tam prawie nie widać różnicy. Co więc poszło nie tak?

Wielu ludzi każdego dnia podejmuje próbę zrzucenia kilku kilogramów. Przyświecają im różne cele: sylwester, wakacje, ślub, lepsze samopoczucie, nowe trendy. Czasem jesteśmy tak bardzo zdeterminowani, że wkładamy wiele starań i wysiłków żeby osiągnąć upragnione spadki. Nic więc dziwnego, że dopada nas frustracja, kiedy pomimo naszej ciężkiej pracy i mnóstwa wyrzeczeń, na wadze się nic nie zmienia.

Co może być tego przyczyną? W czym tkwią najczęstsze przyczyny tego, że pomimo diety, treningów waga stoi w miejscu? Zapytaliśmy trenerów sieci klubów CityFit.

  1. Niewłaściwe odżywianie

- Jesz za mało – „Większość z nas ma mylne podejście do odchudzania. Wydaje nam się, że im mniej będziemy jeść, tym więcej i szybciej schudniemy. Nic bardziej mylnego. W momencie kiedy radykalnie obcinamy kalorie, nasz organizm przerzuca się na tryb oszczędzania. Boi się, że zagłodzimy go na śmierć. W takiej sytuacji jeśli w pewnym momencie zaczniesz jeść chociaż trochę więcej, każdą dodatkową kalorię odłoży na czarną godzinę w postaci tkanki tłuszczowej. Odchudzając się wbrew pozorom trzeba jeść  - ale regularnie i zdrowo.” – mówi Ilona Wilk, manager z sieci CityFit. 

Kulturysta przygotowując się do zawodów, będąc na „tzw. masie” je ok 7000 kcal wzwyż. Przechodząc na redukcje obcina początkowo 1000 kcal i już przy 6000 chudnie (pomimo, że jego zapotrzebowanie jest mniejsze). Następnie, kiedy proces spadku wagi zwalnia, znów obcina kalorie, przyspieszając tempo chudnięcia. Obcina kalorie, bo ma z czego! Co ma w takim razie ma zrobić organizm osoby, która przechodząc na dietę od razu zacznie jeść 1000 kcal, bo taki plan żywieniowy znalazła w magazynie? Jak ma przeżyć, chodzić na treningi redukując jeszcze bardziej dawkę dostarczanej do życia energii? Nie tędy droga.

- Jesz nieregularnie – kolejna typowa sytuacja: cały dzień nic nie jemy, po czym wieczorem zjadamy solidną kolację. Niby bilans kaloryczny poniżej 1000 kcal, a tymczasem waga rośnie. Pamiętajmy, ze matabolizm w nocy jest wolniejszy. Dodatkowo nie nakręcając go w ciągu dnia regularnym jedzeniem, jeszcze go spowalniamy.  W efekcie, pomimo deficytu kalorycznego, tyjemy.

- Posiłki kończysz przed 18:00 – jeszcze jedno dietetyczne uproszczenie. Ostatni posiłek powinien być zjedzony 2-3 godziny przed snem, dlatego dla większości z nas będzie to później niż o 18:00. Musi być oczywiście lżejszy, ale nie wolno z niego rezygnować. Tylko tym sposobem unikniemy odkładania tkanki tłuszczowej przez organizm, który broni się przed zbyt restrykcyjnym odchudzaniem.

- Wyeliminowałeś z diety wszystkie węglowodany – wiele osób myśli, że jeżeli zrezygnują całkowicie z makaronu, kaszy, ryżu, to szybciej schudną. „To mit. Początkowo faktycznie zauważą szybszą utratę masy ciała, spowodowaną głownie spadkiem wody w organizmie. Jeśli jednak jemy za mało węglowodanów, tłuszcz nie spala się całkowicie, co prowadzi do powstania ciał ketonowych. Przyczyniają się one do zakwaszenia organizmu, przez co jesteśmy osłabieni, zmęczeni i mamy gorszy nastrój.” – dodaje Ilona Wilk.

- Oszukujesz sam siebie – wielu z nas teoretycznie stosuje zdrową dietę, ale dodatkowo pozwala sobie na ustępstwa, zapominając ile dodatkowych kalorii dostarczają z pozoru niewinne  przekąski, kawa z mlekiem czy zamienniki light. A sumując to wszystko odkryjemy, tak naprawdę pomimo zdrowego jedzenia, dostarczamy organizmowi więcej kalorii niż planowaliśmy, przez co w ogóle nie chudniemy lub waga wzrasta.

 

  1. Treningi

- Regularnie trenujesz a waga rośnie – Zupełnie się nie przejmuj! Kiedy regularnie trenujemy i stosujemy dietę dochodzi do zmniejszenia tkanki tłuszczowej przy równoczesnym zwiększeniu tkanki mięśniowej. Tłuszcz jest lżejszy od mięśni. Dlatego pomimo tego, że waga nie pokazuje spadku, ciało się zmienia – jest optycznie szczuplejsze, wysportowane, jędrne. „Co z tego, że waga pokazuje lekki spadek lub wzrost, jeżeli nagle zakładasz na siebie spodnie 2 rozmiary mniejsze? Dlatego przy odchudzaniu najlepszym rozwiązaniem jest mierzenie efektów. Mogą to być obwody ciała, które są miarodajne. Dodatkowo jeżeli ćwiczymy w klubie fitness warto skorzystać ze specjalistycznych urządzeń pomiarowych, takich jak Tanita czy nowość, która pojawiła się w CityFit – innowacyjna maszyna FitQuest która w superprecyzyjny sposób mierzy nasze postępy treningowe i każdorazowo wylicza nasze fitnessowe IQ.” – radzi Ilona Wilk .

- Spędzasz na siłowni 7 dni w tygodniu – Wbrew pozorom to duży błąd. Trenerzy CityFit radzą trenować maksymalnie 4-5 razy w tygodniu - ale za to z dużą intensywnością. Pamiętajmy, że nasz organizm potrzebuje czasu na regeneracje, odpoczynek. Bez tego jest ciągle zmęczony, my się zniechęcamy, demotywujemy, w efekcie wkładamy mniej wysiłku w treningi, które odhaczać w planie. W ten sposób nie wypracujemy wymarzonej sylwetki, lecz tylko stracimy czas i motywację.

- Cardio, cardio – są osoby, które uważają, że tylko w taki sposób zrzucą tkankę tłuszczową. Spędzają na siłowni wiele godzin jeżdżąc tylko rowerkiem, orbitrekiem o niskiej intensywności. Tymczasem jeśli chcemy osiągnąć dobre efekty, należy zaprzyjaźnić się również z treningiem siłowym. Dzięki niemu wymodelujemy i ukształtujemy sylwetkę i podkręcimy metabolizm. Godzinne cardio zamieńmy od czasu do czasu na interwały. Zaoszczędzimy czas i szybciej  doczekamy się efektów.

  1. Regeneracja

Pamiętajmy o tym, żeby spać odpowiednią ilość godzin. Według badań osoby, które śpią poniżej 6 h w ciągu dnia są narażone na odkładanie tkanki tłuszczowej. Częściej zdarza im się sięgać po niezdrowe jedzenie, spożywają więcej kalorii i są bardziej powolne. Właściwa regeneracja jest podstawą.

4.. Nastawienie

To nasze podejście do życia i stawianego sobie celu jest podstawą wszystkiego. Jeżeli zaczynamy odchudzać się z myślą, że i tak się nie uda, że dopadnie nas efekt jo –jo - nawet nie zaczynajmy. Nasza wiara i myśli są podstawą wszelkiego sukcesu. „Jeśli nie wierzysz, że Ci się uda od razu stracisz motywacje i rzeczywiście nie schudniesz. Zaczniesz szukać problemu w zewnętrznych czynnikach, uwarunkowaniach genetycznych zamiast we własnym podejściu do diety i treningów. Dlatego jeżeli masz problem z motywacją pomyśl o wsparciu trenera personalnego. Taki fachowiec pomoże ci przejść przez cały proces - zadba nie tylko o skuteczną kombinację i poprawność wykonywanych ćwiczeń, ale przede wszystkim wyznaczy właściwe cele i będzie cię wspierał i motywował do ich osiągania. W klubie na co dzień obserwujemy jakie efekty przynosi taka pomoc!” – przekonuje ekspert sieci CityFit.

  1. A co jeśli to nie to?

Jeżeli żadne z powyższych błędów nie dotyczą ciebie a mimo to waga, a co najważniejsze obwody ani drgną, musisz skonsultować się z lekarzem w celu wykluczenia zaburzeń hormonalnych. U kobiet najczęściej za problemy z wagą odpowiedzialne są zaburzenia w funkcjonowaniu tarczycy lub zespół policystycznych jajników. Czasem stosowanie niektórych leków, np. antykoncepcyjnych, powoduje zatrzymywanie wody w organizmie, a przez to zwiększenie wagi ciała. Warto to sprawdzić.

Pamiętajmy, ze we wszystkim, również w odchudzaniu potrzebny jest umiar i odpowiednie podejście. Czasem mniej znaczy więcej.

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka
Anna Derecka

Problem może tkwić w nieodpowiedniej diecie, to ona jest najważniejsza w całym procesie odchudzania. Trening może tylko pomóc :) Sama długo żyłam w przekonaniu, że jak będę ćwiczyć to waga spadnie, niestety się myliłam. Efekty zauważyłam dopiero po wizycie u dietetyka, kiedy dostałam indywidualny jadłospis i zaczęłam się do niego stosować. Polecam każdemu gabinety Projekt Zdrowie- https://projektzdrowie.info/#js-pos. Dietetycy są naprawdę wykwalifikowani i co ważne słuchają pacjenta i potrafią pomóc!

Zgłoś nadużycie-
Justin_Rose

Chcesz zbudować fantastyczną muskulaturę? Chcesz spalić zbędny tłuszcz? Chcesz spełnić swoje kulturystyczne marzenie? Chcesz stać się prawdziwą bestią? Chcesz stać się sławny i bogaty? Chcesz zdobyć podziw pięknych kobiet i zazdrość wszystkich mężczyzn na Świecie? Już teraz możesz to zrobić, bo rozwiązanie na, które od dawna czekasz? Jest teraz na wyciągnięcie ręki!!! Wejdź na stronę najlepszego Trenera w Polsce: www.igortreneronline.pl Igor Mieńkowski, twórca PAKIETU DZIK zaprasza Cię do przeżycia niesamowitej przygody! PAKIET DZIK to według wielu firm z branży sportu, zdrowia i suplementacji największa REWOLUCJA NA RYNKU trenerskim. PAKIET DZIK to jedyne tak skuteczne rozwiązanie w całej Polsce i Europie, które pozwala Ci w ciągu zaledwie tygodnia spalić tłuszcz i zbudować potężną muskulaturę! Wejdź na stronę najlepszego Trenera w Polsce: www.igortreneronline.pl PAKIET DZIK to jedyne rozwiązanie w Polsce i Europie w którym razem z planem treningowym, dietą i suplementacją otrzymujesz sekretną wiedzę opracowaną przez specjalistów, podzieloną na etapy kiedy masz ją stosować. Ta wiedza jest dostępna tylko dla wybranych. To wszystko pozwala Ci wreszcie na ekstremalnie skuteczną i szybką przemianę! Wejdź na stronę najlepszego Trenera w Polsce: www.igortreneronline.pl

Zgłoś nadużycie-
xwelcometojoyland

Szukasz trenera? Marzysz o doskonałej figurze i dobrym samopoczuciu? Wejdź na www.igortreneronline.pl i poznaj ofertę najlepszego trenera w Polsce! Pełen profesjonalizm i szybkie efekty gwarantowane!

Zgłoś nadużycie-

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl