W przypadku, gdy wybieramy rower na prezent warto od razu określić budżet, który na niego przeznaczymy. Ważne, aby nabyć pojazd w odpowiednim sklepie rowerowym ze sprawdzoną opinią. Sprzęt wysokiej jakości bezawaryjnie będzie służyć przez lata. Sprzedawca pomoże wybrać model nie tylko ze skutecznymi hamulcami czy wytrzymałym napędem, ale też o odpowiednim rozmiarze, co w przypadku dziecka ma bardzo duże znaczenie.
Rower najlepiej wybierać wraz z dzieckiem. Pozwoli to idealnie dopasować rozmiar ramy i kół. Znaczenie ma długość nóg pociechy, którą mierzymy po wewnętrznej stronie. Dla dziewięciolatków jest to zwykle przedział 56-64 cm. Odpowiednio dobrany rozmiar pozwoli na zachowanie właściwej postawy. Nie warto kupować roweru zbyt dużego „na zapas”. Praktyka pokazuje, że obdarowane pojazdem dziecko chce na nim od razu jeździć. Jeśli rower będzie źle dobrany, jazda będzie niekomfortowa. Dobrze wybrać model z możliwością dużej regulacji wysokości siodełka. Właściwie ustawione siodełko sprawia, że pociecha dosięga czubkami palców do ziemi oraz rękoma do kierownicy.
Warto także zdecydować się na model z ramą, która jest lekko obniżona, dzięki czemu łatwiej będzie z niego zsiadać. Nie bez znaczenia jest też waga. Ponadto, można przyjąć, że dzieci w wieku komunijnym osiągają wzrost pomiędzy 128 a 150 cm. Dla nich odpowiednie będą koła 24-calowe. Powyżej 150 cm wzrostu, właściwe będą z kolei koła 26-calowe. Rowery dla tej grupy wiekowej są już bardzo podobne do typowo dorosłych. Najczęściej mają tylną przerzutkę, dwa hamulce. Warto pamiętać, by nie przesadzić z rowerowymi gadżetami. Im prostsza konstrukcja pojazdu, tym łatwiejsze będzie jego serwisowanie – mówi Jakub Pasikowski, ekspert marki LeGrand.
Przed dokonaniem zakupu, należy pamiętać o przeznaczeniu pojazdu. Chłopcy z reguły preferują modele MTB, które sprawdzą się podczas jazdy po leśnych ścieżkach. Warto przy okazji zwrócić uwagę na niższą górną rurę, która ułatwia wsiadanie. Jest dobrym rozwiązaniem dla młodych adeptów rowerowych szaleństw w lesie i na pagórkach. Pamiętajmy, że tak ukształtowana rura nie zawsze wskazuje na to, że jest to rower damski.
W przypadku dziewcząt, nie brakuje ofert sprofilowanych dokładnie pod ich potrzeby. Podczas poszukiwań, można również przeanalizować propozycje rowerów typowo miejskich. Kluczem do sukcesu będzie zapewne kolorystyka, a także dodatkowe elementy takie, jak bagażnik czy koszyk zakładany na kierownicę.
FIT.PL
Redakcja Współpraca
Reklama
Redakcja Współpraca
Dla prasy Partnerzy
Prywatność
Polityka prywatności
Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl
Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.
Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).
W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.
Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.
Przetwarzamy te dane w celach, aby:
Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.
Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.
Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.
Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.