Testosteron szkodzi seniorom

Testosteron szkodzi mężczyznom w wieku senioralnym, tak donosi brytyjska prasa naukowa. Naukowcy stwierdzili, że preparaty żelowe z dużymi dawkami testosteronu przyjmowane przez seniorów, szkodzą sercu  
fit.pl
2010-07-09 00:00
Udostępnij
Testosteron szkodzi seniorom
j0321056Pacjenci, którzy zażywali żelu na bazie testosteronu uskarżali się na problemy z oddychaniem, wzmożone problemy skórne oraz dysfunkcje ze strony układu krwionośnego.
 

Specjaliści przeprowadzi badania na około 209 pacjentach po 65 roku życia. Podawano im preparat żelowy z testosteronem do wcierania (byli wśród badanych otyli, chorujący nad nadciśnienie oraz mający podwyższony poziom cholesterolu). Początkowo u grupy, która regularnie stosowała żel, nastąpiła poprawa (poprawiła się wydolność organizmu), ale pod koniec kuracji wystąpiły efekty uboczne: bóle w klatce piersiowej, utrata przytomności a nawet zgon.


Testosteron sprzyja zatrzymywaniu w organizmie wody oraz soli, co zdaniem naukowców mogło być jedną z przyczyn wystąpienia efektów ubocznych. Specjaliści ze sponsorującego badania National Institute on Aging podkreślają, że badani mężczyźni mogli przyjmować zbyt duże dawki hormonu, nawet dwu- lub trzykrotnie większe od rekomendowanych.
 

www.fit.pl