fit.pl mobile logo

Jakie cechy powinna mieć komfortowa poduszka?

Bóle kręgosłupa, ograniczenie ruchów szyi, a także nadmierne napięcia w obrębie barków i karku – to znak, że czas najwyższy zmienić poduszkę. Dobór odpowiedniej może przynieść ulgę w dolegliwościach, ponieważ podparcie głowy w znacznym stopniu wpływa na regenerację organizmu podczas snu
Dobra poduszka to podstawa relaksującego i spokojnego wypoczynku. Zwłaszcza taka, która właściwie podpiera głowę podczas snu, odciąża kark i barki i nie powoduje napięcia mięśni pleców – szczególnie w odcinku szyjnym. Czym się kierować przy jej wyborze?
Po pierwsze: rodzajem
Poduszka powinna się indywidualnie dopasowywać do budowy anatomicznej głowy. Wersje tradycyjne mają klasyczny, prostokątny kształt i najczęściej są luźno wypełnione rozdrobnionym materiałem. Dzięki temu możemy je zginać i dowolnie formować. Taka poduszka podeprze nasze plecy, np. gdy będziemy chcieli poczytać książkę w pozycji siedzącej. Dodatkowo łatwo dobrać do nich poszewkę. Jeśli jednak potrzebujemy poduszkaprecyzyjnego podparcia kręgosłupa, dostosowanego do naszych indywidualnych potrzeb, wybierzmy poduszkę profilowaną, nazywaną także anatomiczną. – Powinna mieć odpowiednio wyprofilowane zgrubienie oraz wycięcie pod odcinek szyjny kręgosłupa, które ustabilizuje kark i zapobiegnie napięciu znajdujących się tam mięśni – podpowiada Jacek Poznański, ekspert z firmy Tempur Polska. Profilowana poduszka może przynieść ulgę w przypadku wielu dolegliwości, takich jak bóle szyi, pleców, głowy czy chrapanie.
Po drugie: kształtem
Wybierając właściwą poduszkę sugerujmy się jej kształtem i dopasujmy go do pozycji, w której najczęściej śpimy. Tradycyjne, wielkie poduchy, które zwykle sięgają od łopatek i ramion po głowę, nie zapewnią nam odpowiedniego komfortu i podparcia kręgosłupa. Dlatego osoby preferujące spoczynek na boku lub na plecach powinny wybrać twardszą wersję poduszki anatomicznej, ponieważ ułożenie głowy powoduje spory nacisk na jej powierzchnię. Jeśli jednak sypiasz na brzuchu, wybierz bardziej miękki model. Najlepsza będzie poduszka o nieregularnym kształcie, którą da się wygodnie objąć, oraz fakturze ułatwiającej oddychanie.
Po trzecie: rozmiarem
Ważną rolę odgrywa także rozmiar poduszki, przy czym najistotniejsza jest wysokość, a nie długość i szerokość. W sklepach znajdziemy różne rozmiary, ale wybór zależy od budowy ciała. Zazwyczaj, im szersze masz ramiona, tym wyższa powinna być poduszka. – W doborze odpowiedniej wysokości weźmy pod uwagę posiadany materac. Jeśli jest miękki i ciało się w nim zapada, będziemy potrzebować niższej poduszki – podpowiada Jacek Poznański.
Po czwarte: twardością i wypełnieniem
Oprócz kształtu i wysokości, musimy dobrać odpowiednią twardość – najlepiej według własnych preferencji. Poduszka nie może być zbyt miękka. Dlatego najlepiej ją przetestować, kładąc na niej głowę w pozycji, w której najczęściej śpimy i sprawdzić czy mięśnie się nie napinają. O twardości i dopasowaniu do ciała najczęściej decyduje wypełnienie poduszki. Producenci oferują ich szeroką gamę, od tradycyjnego pierza i puchu do włókien syntetycznych, pozwalających na dużą przewiewność i łatwość w utrzymaniu. Znakomitym rozwiązaniem, które posłuży nam wiele lat będzie ta, wypełniona materiałem termoelastycznym. – Materiał ten jest wrażliwy na działanie temperatury oraz przystosowuje się do kształtu ciała. Jednocześnie redukuje nacisk i podpiera tam, gdzie jest to potrzebne, nie powodując naporu zwrotnego – mówi ekspert.
Wybór poduszki warto potraktować jako rodzaj inwestycji i kupić produkt wysokiej jakości, który będzie zapewniał nam komfort przez kilka lat. Przetestujmy ją wcześniej i upewnijmy się, że jest wygodna, a materiał, z którego jest wykonana nie uczula. Zwróćmy także uwagę na pokrowiec – powinien być „oddychający”, to znaczy zapewniać odpowiednią cyrkulację powietrza.

fot. Tempur

www.wellness.fit.pl

 


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl