fit.pl mobile logo

Medytacja korzystna dla zdrowia

Naukowcy od dawna wiedzą, że medytacja jest niezwykle korzystna dla zdrowia człowieka. Liczne badania wykazały, że regularne jej praktykowanie obniża ciśnienie krwi, pomaga w radzeniu sobie ze stresem, zapobiega demencji, poprawia koherencję prawej i lewej półkuli mózgu, a także poprawia pamięć  
Jednak wiele osób spróbowawszy medytacji stwierdza, że osiągnięcie stanu głębokiej relaksacji i koncentracji jest dla nich niezwykle trudne albo wręcz niemożliwe. Według naukowców, oznacza to, że pragnąc skorzystać z dobroczynnego wpływu medytacji na zdrowie, powinni spróbować innych technik medytacyjnych, bo nie wszyscy jesteśmy w taki sam sposób predysponowani do konkretnych form praktyki.

Michael Booth w książce „Jedz, módl się, jedz” opisuje jak praktykowanie jogi poprawiło jakość jego życia, chociaż właściwa dla jogi forma medytacji - pranajama - okazała się dla niego nieodpowiednia. Booth doświadczył korzyści z praktyki medytacji dopiero, gdy spróbował Medytacji Transcendentalnej. „Medytacja Transcendentalna nie była ani trochę tak nudna jak pranajama” - przyznaje Booth. „Wbrew wszelkim przewidywaniom mój umysł wydawał się potencjalnie interesującym i przyjemnym schronieniem, do którego mogłem się wycofać”.

Naukowcy potwierdzają, to co zauważył Booth: że predyspozycje każdego człowieka sprawiają, że pewne formy medytacji są dla niego lepsze niż inne. Adam Burke ze stanowego Uniwersytetu San Francisco z grupą współpracowników przeprowadził eksperyment badający preferencje dotyczące różnych technik medytacji w grupie badanych.

Uczestników eksperymentu zapoznano z czterema popularnymi technikami: recytowaniem mantry, medytacją uważnościową, praktyką zen i wizualizacjami qigong, a następnie poproszono o odpowiedź, która z nich najbardziej im odpowiada. Wyniki badania potwierdzają zróżnicowanie preferowanych technik. 31% badanych wybrało medytację z mantrą, taka sama część grupy zadeklarowała jako preferowany wybór technikę uważnościową, 22% opowiedziało się za zen, a 15% jako najbardziej odpowiadającą im technikę wskazało na qigong.

Naukowcy zauważyli również, że starsi uczestnicy badania częściej preferowali medytację zen, podczas gdy młodsi wybierali techniki uważnościowe.

www.fit.pl

 

 


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl