fit.pl mobile logo

Zdążyć przed latem – czyli plan odnowy z nordic walking

Chcesz zerwać z zasiedziałym stylem życia, wymodelować sylwetkę i zadbać o zdrowie? Wypróbuj nordic walking, najmodniejszą obecnie formę aktywności fizycznej na świeżym powietrzu. Marsz z kijkami jest przyjemny i łatwy do opanowania, a w połączeniu z dobrze zbilansowaną dietą umożliwia szybkie pozbycie się nadprogramowych kilogramów. To sport szczególnie polecany osobom, które przez większość życia nie ćwiczyły, ale czują, że najwyższa pora wstać z kanapy

Trening nordic walking jest niezwykle efektywny. Godzina marszu z kijkami to wydatek energetyczny rzędu 400 kcal, spalamy więc aż o 40 proc. więcej kalorii w porównaniu do zwykłego marszu. Kijki pomagają utrzymać równowagę i zapewniają amortyzację – nacisk na stawy jest o 30 proc. mniejszy niż podczas joggingu. W ten sposób do minimum spada ryzyko kontuzji, która mogłaby wykluczyć nas z treningów i oddalić w czasie realizację marzeń o pięknej figurze.

Zadbaj o mięśnie i spalaj kalorie

Użycie kijków ma jeszcze jedną ważną funkcję. Dzięki nim, w odróżnieniu od joggingu czy jazdy na rowerze, angażujemy mięśnie zarówno dolnej, jak i górnej części ciała. Podczas treningu pracuje aż 90 proc. naszych mięśni: wszystkie mięśnie kończyn dolnych, prostowniki kończyn górnych, mięśnie tułowia, ramion, barków, a także brzucha.

– Nordic walking zmusza do pracy mięśnie tylnej części ramion – tricepsy i eliminuje problem tzw. pelikanów – obwisłej skóry ramion, która pojawia się wskutek szybkiej utraty wagi, braku aktywności fizycznej lub starzenia. Trening z kijkami niweluje również tendencję do garbienia się i stanowi doskonałe remedium na wady postawy – bolączkę osób spędzających długie godziny przed komputerem – mówi Mirosława Krzyścin, ekspert Akademii Zdrowia Santandera.

Regularne uprawianie tej dyscypliny sportu pomoże nam w uzyskaniu bardziej harmonijnej, wyprostowanej i przede wszystkim równomiernie umięśnionej sylwetki. Przyrost tkanki mięśniowej przełoży się z kolei na większy metabolizm spoczynkowy (1 kg mięśni spala w spoczynku 13 kcal dziennie, a 1 kg tłuszczu – jedynie 4,5 kcal). Oznacza to, że będziemy spalać więcej kalorii nie tylko w trakcie wysiłku fizycznego, ale również podczas snu.
– Jeśli regularne – 3-4 razy w tygodniu – minimum godzinne marsze połączymy z odpowiednio zbilansowaną dietą, możemy zrzucić nawet 5 kg w ciągu miesiąca – przekonuje Mirosława Krzyścin, ekspert Akademii Zdrowia Santandera. – Dodatkową korzyścią będzie redukcja cellulitu i ujędrnienie skóry – dodaje.                                                                                             

Weź się w garść, czyli dieta garstkowa

Jeśli chcemy trwale schudnąć, czyli zredukować tkankę tłuszczową, nie tracąc przy tym masy mięśniowej ani energii do ćwiczeń, najwyższy czas uporządkować naszą dietę. Dr n. med. Anna Lewitt, Trener Żywienia® związana z Akademią Zdrowia Santandera, poleca „Dietę Garstkową”.

– Chodzi o to, aby w każdym z naszych posiłków uwzględnić trzy grupy produktów, każdą z nich w ilości, jaka zmieści się w łódeczce utworzonej z naszej dłoni, czyli w garści – tłumaczy ekspertka. – Pierwsza garść to pełnowartościowe białko (pierś z kurczaka lub indyka, chude ryby, twaróg albo jajko), garść druga powinna zawierać węglowodany złożone o niskim indeksie glikemicznym (IG), (płatki owsiane, kasze, makarony z mąki z pełnego przemiału, ryż, ziemniaki ugotowane w mundurku), a trzecia – odpowiednią ilość owoców lub warzyw, a wszystkie te grupy uzupełnione odpowiednią ilością zdrowego tłuszczu typu oliwa z oliwek, masło czy nasiona w ilości nie większej niż łyżka na posiłek. Należy przy tym pamiętać, że węglowodany złożone odmierzamy przed ugotowaniem, zanim wchłoną wodę, natomiast mięso i ryby – odwrotnie, po ugotowaniu i odparowaniu z nich wody – dodaje.             

Przygotowane według powyższych zasad posiłki jemy pięć razy dziennie w odstępach trzygodzinnych, ponieważ tyle właśnie trwa cykl trawienny. Dieta Garstkowa nie wymaga użycia wagi kuchennej ani liczenia kalorii. Jednocześnie, prawidłowo stosowana zapewni nam wszystkie składniki pokarmowe, witaminy, składniki mineralne oraz błonnik.

Pod żadnym pozorem nie wolno jednak podjadać między posiłkami. Zakazane są nawet jabłka i inne owoce w tak zwanym międzyczasie. Powinniśmy za to pić dużo niegazowanej wody mineralnej, optymalnie 2,5-3 l dziennie. Woda nawilża nasz organizm od środka i wspomaga odchudzanie, usuwając zalegające w przestrzeniach międzykomórkowych produkty przemiany materii. To najlepszy i najtańszy naturalny kosmetyk.

Na śniadania warto jeść płatki owsiane, twaróg z jogurtem i świeże owoce– dowolnie wybrane, nawet winogrona.

– Płatki owsiane najlepiej przygotowywać wcześniej, np. wieczorem. Możemy do nich dodać odrobinę rodzynek, żurawiny, suszoną śliwkę, a także nasiona czy orzechy oraz siemię lniane. Wszystkie suszone produkty (płatki, owoce suszone, nasiona i orzechy) zalewamy wrzącą wodą i zostawiamy pod przykryciem, najlepiej na kilka godzin. Warto przygotować takie śniadanie wieczorem dla zdrowia i dla wygody – rano będzie jak znalazł.
Rzecz w tym, że płatki powinny napęcznieć przed ich spożyciem, a nie w naszych jelitach. Wówczas nasz organizm łatwiej wykorzystuje wszystkie składniki odżywcze tak sporządzanego „musli” – wyjaśnia dr Anna Lewitt.

Zdrowie na pierwszym miejscu

Marsz z kijkami może bardzo przysłużyć się naszej figurze, zwłaszcza jeśli połączymy go ze zbilansowaną dietą, jednak lista korzyści, jakie niesie ze sobą uprawianie tej dyscypliny, jest znacznie dłuższa. Systematyczne treningi skutkują poprawą pracy układu oddechowego i sercowo-naczyniowego, pomagają obniżyć ciśnienie oraz poziom cukru i cholesterolu we krwi. Nordic walking zmniejsza ryzyko wystąpienia zawału i cukrzycy typu drugiego, jak również osteoporozy. Ponadto, wzmacnia system immunologiczny, stymuluje produkcję hormonu wzrostu przeciwdziałającego objawom starzenia, a także zapobiega i spowalnia rozwój choroby Alzheimera i starczej demencji. Warto pamiętać, że już samo przebywanie w plenerze, kiedy słyszymy śpiew ptaków i jesteśmy blisko natury to dla nas olbrzymi zastrzyk zdrowia, wyciszenie emocji. Dlatego nordic walking to doskonały sport dla wszystkich, którzy szukają wytchnienia od codziennych obowiązków.

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka
kulturysta210

Chcesz wyglądać seksownie i atrakcyjnie? Chcesz cieszyć się wspaniała sylwetką? Chcesz pokazać wszystkim, że możesz się zmienić? Wejdź teraz na stronę najlepszego trenera w Polsce: www.igortreneronline.pl Innowacyjne metody treningowe, nowoczesne plany żywieniowe, fachowa suplementacja. Dzięki nim zmiany zachodzą ekstremalnie szybko! Konkurs na stronie do wygrania 10.000 zł!! Szybka forma, Najlepsze plany treningowe i diety, sprawdź, nie pożałujesz, zmień swoją formę w nie całe 3 miesiące!! :))

Zgłoś nadużycie-

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl