fit.pl mobile logo

Pilates dla początkujących

Pilates to metoda mającą na celu stworzenie równowagi w ciele. Jest swoistym treningiem "dobrego samopoczucia". Wpływa na to jak wygląda ciało, jak je odczuwamy i jak ono pracuje 
postawa
Postawa

Stopy ustawiamy na szerokość bioder i łączymy je piętami. Ciężar ciała rozstawiamy na pięcie i po dwóch stronach śródstopia, tak aby móc unieść palce.

Kolana muszą być wyprostowane, ale nie robimy przeprostów. Pępek przyciągamy do kręgosłupa. Barki rozluźnione, głowa stanowi przedłużenie kręgosłupa.
boczne-sklony Boczne skłony tułowia
Stopy ustawiamy na szerokość bioder. Rękę wyciągamy ku sufitowi, drugą układamy na brzuchu. Z wydechem robimy skłon boczny. Tułów utrzymujemy w jednej linii z biodrami i nogami. Pamiętaj, aby nie pochylać tułowia ani do przodu, ani do tyłu. Na wdechu wróć do pozycji wyjściowej.

Ćwiczenie powtórz po 8 razy na każdą stronę.
unoszenie-nogi
Unoszenie nogi zgiętej w stawie kolanowym

Z pozycji pilatesowej przenosimy ciężar ciała na jedną nogę. Nogę, którą unosimy uginamy w stawie kolanowym, pamiętając, by kat między udem a podudziem wynosił 90 stopni.

Robiąc wydech unieś zgiętą nogę do wysokości biodra. Ruch wyprowadzamy ze stawu biodrowego, miednica musi pozostać nieruchoma. Stopa powinna być ustawiona w pozycji point, czy palce wyprostowane, a stopa ściągnięta. Z wdechem opuść nogę.

Na każdą nogę wykonaj po 20 -30 powtórzeń.
wyprost-nog
Wyprost uniesionej nogi

Z pozycji pilatesowej przenosimy ciężar ciała na jedną nogę.Z wdechem unosimy nogę ugiętą w kolanie. Wykonując wydech prostujemy uniesioną nogę, w stawie kolanowym, trzymając ja na wysokości bioder. Robiąc wdech zegnij i opuść nogę. Wykonaj po 16 powtórzeń na każdą nogę. 
wznosy-boczne
Wznosy boczne kończyny dolnej z rękami wyciągniętymi wszerz tułowia

Z pozycji stojącej ciężar ciała przenosimy na jedną nogę. Robiąc wydech unosimy wyprostowaną nogę do góry w bok. Ruch wyprowadzamy ze stawu biodrowego. Tułów i biodra powinny być unieruchomione. W momencie unoszenia nogi, podnoś ramiona do wysokości barków. Nogę utrzymujemy nad podłożem, nie odkładając jej podczas wykonywania serii.

Na każdą wykonaj po 20 - 30 powtórzeń.
skret-nogi Skręt zgiętej nogi w stawie biodrowym z pracą ramion
Przyjmujemy pozycje stojącą. Robiąc wdech wyciągamy przed siebie ramiona oraz zgiętą w kolanie nogę, unosząc ją do wysokości bioder. Z wydechem ramiona wyciągamy w bok, a nogę odwodzimy do boku.
Nie opuszczając ramion i nogi weź wdech. Z wydechem ramiona i nogę kierujemy przed siebie.

Na każdą stronę, ćwiczenie powtarzamy 6-8 razy.
 wspiecie-polprzysiad  Wspięcie na palce i półprzysiad
Stajemy w rozkroku na szerokość bioder, stopy złączone piętami. Bierzemy głęboki wdech i z wydechem wykonujemy wspięcie na palce, jednocześnie unosząc ramiona nad głowę. Z wdechem uginajmy kolana i wykonujemy półprzysiad, kolana prowadzimy na zewnątrz. Z wydechem prostujemy nogi.

Wykonujemy 8 powtórzeń.


   Pochylenie tułowia do przodu
Stajemy w rozkroku na szerokość bioder. Wykonując wydech, pochylamy wyprostowany tułów do przodu, pamiętając by znalazł się w pozycji równoległej do podłoża. Lekko uginamy kolana. Ramiona wyciągamy przed siebie. Głowa stanowi przedłużenie kręgosłupa. Ramiona mocno wyciągamy przed siebie, tak by mocno rozciągnąć kręgosłup. Plecy muszą pozostać proste.

Wykonujemy 6 powtórzeń.
 rolowanie  Rolownie kręgosłupa
Stajemy w pozycji pilatesowej. Z wydechem zaczynamy rolowanie kręgosłupa, zaczynając od głowy, następnie swobodnie opuszczamy ramiona. Skup się na odcinku piersiowym, a na końcu na lędźwiowym. W takiej pozycji pozostań 10 sekund, pamiętając o rozciąganiu odcinka lędźwiowego. Biodra kierujemy ku górze. Bierzemy wdech i z wydechem rozpoczynamy rolowanie kręgosłupa ku górze, kręg po kręgu, zaczynając od lędźwi, a kończąc na wyprostowaniu głowy.
 zuraw  Żuraw
Stajemy w rozkroku na szerokość bioder. Z wydechem bardzo powoli pochylamy się do przodu, zginając nogę w biodrze. Jednocześnie unosimy wyprostowaną nogę w tył, tak by znalazła się w jednej linii z tułowiem. Ramiona swobodnie opadają w dół.

Wykonujemy po 6 - 8 powtórzeń na każdą nogę.
 kolyska  Kołyska (rolling like a ball)
Siadamy na macie, uginając nogi w kolanach. Bardzo powoli przyciągamy kolana do klatki piersiowej. Chwytamy pod kolanami i rozstawiamy szerzej łokcie. Nogi unosimy nad matę, głowa znajduje się w tej samej odległości od kolan. Z wdechem przetaczamy się do tyłu, głową nie dotykając maty. Z wydechem rolującym ruchem wracamy do pozycji wyjściowej, nie kładąc nóg na macie.

Wykonujemy 6 – 8 kołysek.
 mostek  Mostek na ramionach, pełna wersja
Kładziemy się na macie, nogi uginamy w kolanach, ramiona układamy wzdłuż tułowia. Robiąc wydech, wciągamy mięśnie brzucha i unosimy miednicę. Po uniesiemy bioder, podpieramy miednicę rękami. Jedną nogę prostujemy i unosimy na wysokość uda. Z wdechem ściągamy palce stóp, unosząc wyprostowana nogę na wysokość stawu biodrowego. W wydechem naciągamy palce, opuszczając nogę w kierunku maty. Ćwiczenie powtarzamy po 3 razy na każdą nogę.
 rozciaganie  Rozciąganie
Wykonujemy siad prosty, łączymy nogi, palce naciągnięte. Robiąc wdech wyciągamy ramiona do góry. Z wydechem zbliżamy klatkę piersiową do wyprostowanych nóg. Dłonie możesz położyć na podłożu lub dotknąć palców stóp. Głowa jest przedłużeniem kręgosłupa.

W pozycji wytrzymujemy 10-20 sekund.

Aleksandra Żelazo

ekspert portalu www.fit.pl

www.trenerka.info


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka
Patka

Wejdź teraz na: http://www.igortreneronline.pl i wygraj 10.000 złotych! Chcesz wyglądać seksownie i atrakcyjnie? Chcesz cieszyć się wspaniała sylwetką? Chcesz pokazać wszystkim, że możesz się zmienić? Wejdź teraz na stronę najlepszego trenera w Polsce: http://www.igortreneronline. I przeczytaj pozytywne opinie zadowolonych klientów! Innowacyjne metody treningowe, nowoczesne plany żywieniowe, fachowa suplementacja. Dzięki nim zmiany zachodzą ekstremalnie szybko! Wejdź teraz na stronę najlepszego trenera w Polsce: http://www.igortreeneronline.pl I przeczytaj pozytywne opinie zadowolonych klientów! Zmień sięnnie do poznania nawet w ciągu jendego tygodnia! Pozbądź się tłuszczu na zawsze, zbuduj piękna smukłą sylwetkę lub wspaniałe muskularne ciało! Wejdź teraz na: http://www.igortreneronline.pl i wygraj 10.000 złotych!

Zgłoś nadużycie-
Agnieszka Tereszkiewicz

Chcesz wyglądać seksownie i atrakcyjnie? Chcesz cieszyć się wspaniała sylwetką? Chcesz pokazać wszystkim, że możesz się zmienić? Wejdź teraz na stronę najlepszego trenera w Polsce: http://www.igortreneronline.pl I przeczytaj pozytywne opinie zadowolonych klientów !

Zgłoś nadużycie-
andrewmail115

Najbardziej skuteczne diety i plany treningowe w Polsce? TYLKO www.igortreneronline.pl. Odchudzanie dla każdego! Wejdź teraz i zacznij jeszcze dzisiaj! Odchudzanie i budowanie formy jeszcze nigdy nie było tak proste! Wejdź teraz na www.igortreneronline.pl.

Zgłoś nadużycie-
kati49

OSIĄGAJ SZCZUPŁE LUB MUSKULARNE CIAŁO SZYBCIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK! PROSTY TRENING, TANIA DIETA, INDYWIDUALNIE DOBRANA SUPLEMENTACJA! WEJDŹ TERAZ NA WWW.IGORTRENERONLINE.PL I WYGRAJ 10 TYSIĘCY ZŁOTYCH!

Zgłoś nadużycie-
Mikolaj Nq

DOBRY TRENER TO PODSTAWA ! Co zyskasz wykupując pakiet Dzik (dla mężczyzn): - Ekspresowo spalasz niechciany tłuszcz! - Jednocześnie budujesz pokaźne mięśnie! - Jesteś silniejszy i sprawniejszy! - Jesteś zdrowy i pełen energii! - Twoja kondycja zdecydowanie się poprawia! - Dtajesz się odporny na choroby! - Twoje wyniki badań są o wiele lepsze! - wydłużasz swoje życie nawet o 20 lat! - Masz lepsze samopoczucie! - Wzrasta twoja samoocena. jesteś pewniejszy siebie! - Kobiety zwracają uwagę na Ciebie! - Inni zazdroszczą! Co zyskujesz wykupując pakiet dla kobiet: - Piękne i zgrabne ciało! - Płaski brzuch! - Jędrne piersi i pośladki! - Zdrową gładką cerę ! - Lśniące i odżywione włosy! - młode i atrakcyjne ciało! - podziw wszystkich kobiet i mężczyzn! - więcej sił i energii do działania i codziennych obowiązków! - stajesz się odporna na choroby! - twoje wyniki badań są o wiele lepsze! - lepiej śpisz!

Zgłoś nadużycie-
xwelcometojoyland

Wejdź teraz na: www.igortreneronline.pl i wygraj 10.000 złotych! Chcesz wyglądać seksownie i atrakcyjnie? Chcesz cieszyć się wspaniała sylwetką? Chcesz pokazać wszystkim, że możesz się zmienić? Wejdź teraz na stronę najlepszego trenera w Polsce: www.igortreneronline.pl Innowacyjne metody treningowe, nowoczesne plany żywieniowe, fachowa suplementacja. Dzięki nim zmiany zachodzą ekstremalnie szybko! Wejdź teraz na stronę najlepszego trenera w Polsce: www.igortreneronline.pl I zmień się nawet w ciągu jednego tygodnia! Pozbądź się tłuszczu na zawsze, zbuduj piękna smukłą sylwetkę lub wspaniałe muskularne ciało! Wejdź teraz na: www.igortreneronline.pl i wygraj 10.000 złotych!

Zgłoś nadużycie-
jek.kolienc

Innowacyjne metody treningowe, nowoczesne plany żywieniowe, fachowa suplementacja. Dzięki nim zmiany zachodzą ekstremalnie szybko! Wejdź teraz na stronę najlepszego trenera w Polsce: www.igortreneronline.pl

Zgłoś nadużycie-

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl