fit.pl mobile logo

Czas na przekąskę

Zdarza się, że nagle dopada nas głód. Najczęściej w takich sytuacjach sięgamy po produkty, które akurat mamy „pod ręką”. Dobrze by było, gdyby to „coś pod ręką” miało dużo wartości odżywczych i dodawało energii
Zdrowa przegryzka ma za zadanie zaspokoić apetyt, nasycić i podtrzymać tempo metabolizmu. Po zjedzeniu właściwej przekąski, poziom glukozy we krwi utrzymuje się na stałym poziomie, a organizm przyzwyczaja się do takiego stanu i dzięki temu nie odkłada zapasów w postaci tkanki tłuszczowej.

Odpowiednia przekąska nie tylko zaspokaja głód, ale także pomaga zachować zdrowie i urodę na długie lata. Przekąski bogate w błonnik pomagają w usuwaniu toksyn z przewodu pokarmowego, produkty zawierające beta-karoten przyśpieszają regenerację komórek, poprawiają kondycję skóry, wpływając na jej gładkość i jędrność, a witamina E opóźnia starzenie, chroni i odżywia włosy. Ważne są także nienasycone kwasy tłuszczowe oraz biotyna i krzem, które wpływają na prawidłowe ukrwienie skóry, sprawiają, że włosy stają się miękkie i błyszczące, a paznokcie twardsze i mniej podatne na złamania.

Jakie produkty więc wybrać, aby zaspokoić głód, a jednocześnie dostarczyć organizmowi składniki odżywcze oraz energię?

Baton „musli”
Zaspokaja apetyt na coś słodkiego, a jednocześnie w przeciwieństwie do klasycznych czekoladowych batoników powoduje stopniowy i długotrwały wzrost sił.

Musli z otrębami
Najlepiej wybieraj żytnie lub mieszane. Badania prowadzone na Uniwersytecie w Cardiff wykazały, że jedzenie miseczki otręb codziennie przez dwa tygodnie redukuje zmęczenie o 10 procent.

Jeśli owoc to banan
Jedz je dojrzałe (ale nie czarne), bo zawierają różne rodzaje cukrów, a to oznacza natychmiastowy skok energii i utrzymywanie jej na tym samym poziomie przez dłuższy czas.

Sardynki np. w sałatce
Jedna mała porcja zawiera aż 50 proc. zalecanej dziennej dawki żelaza – unikniesz zmęczenia (niedobór żelaza powoduje niedokrwistość).

Kromka z Pumpernikiela
Pieczywo to robione z pełnoziarnistej mąki żytniej jest trawione bardzo wolno, a to powoduje długotrwały wzrost energii.

Soczewica
Jest bogata w węglowodany złożone, żelazo, magnez i witaminy z grupy B. Nic więc dziwnego, że daje power.

Wystrzegajmy się słodyczy

Chociaż konsumpcji słodyczy zwykle towarzyszy poczucie szczęścia, spokoju i odprężenia, to warto pamiętać o tym, iż zdrowe przekąski mają zdecydowanie więcej zalet, a zjadane w optymalnych ilościach nie posiadają wad. Natomiast zjedzenie słodyczy powoduje, że zawarty w nich cukier natychmiast przenika do krwi, co skutkuje gwałtownym zwiększeniem wydzielania insuliny i obciążeniem trzustki. Insulina w bardzo szybkim tempie obniża poziom cukru we krwi.

zdrowa przekaska250To właśnie nagły wzrost, a następnie spadek poziomu cukru we krwi, wywołuje poczucie senności i błogości. Poza tym, słodycze dostarczają bardzo dużo energii, często ponad zapotrzebowanie naszego organizmu. Nadmierny poziom cukru i energii zostaje przekształcony w tłuszcz, który jest odkładany w organizmie. Częste spożywanie słodyczy może prowadzić nie tylko do otyłości, ale również do jej powikłań, takich jak cukrzyca, czy miażdżyca.

Słodycze najlepiej zastąp:
  • bakaliami (orzechami, nasionami, rodzynkami): orzechy są bardzo korzystne dla zdrowia, gdyż są bogate w kwasy tłuszczowe jedno- i wielonienasycone, które obniżają poziom złego cholesterolu we krwi, działają przeciwzakrzepowo i obniżają ryzyko wystąpienia choroby wieńcowej. Zawierają białko i błonnik pokarmowy, uzupełniają dietę w witaminę E oraz takie składniki mineralne, jak potas i magnez. Są jednak wysokokaloryczne, dlatego dzienna porcja orzechów nie powinna przekraczać 30 g.

    Rodzynki natomiast zawierają wapń i bor, co zapobiega osteoporozie, dlatego są szczególnie polecane kobietom po menopauzie. Poza tym są bogate w żelazo, cynk i potas oraz w witaminy z grupy B. Pomagają utrzymać koncentrację, poprawiają pracę serca i wygląd skóry oraz podnoszą odporność organizmu.

    Pestki dyni, nasiona słonecznika i sezamu poprawią wygląd cery, dostarczą witaminy A, E, witamin z grupy B oraz cynk.
     
  • suszonymi owocami: morele, śliwki, jabłka, banany, daktyle zapewnią dowóz cennych witamin z grupy B, żelaza oraz błonnika pokarmowego. Są zdrowe, a przy tym sycące i słodkie, zaspakajają więc apetyt na słodycze.
     
  • owocami sezonowymi: zimą są to owoce cytrusowe i banany. Owoce są bardzo zdrowe, spełniają podobną rolę w żywieniu jak warzywa. Zawierają jednak spore ilości cukrów prostych, dlatego z ich spożywaniem nie należy przesadzać.

www.fit.pl


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl