fit.pl mobile logo

Czy olej w diecie może być zdrowy?

W społeczeństwie panuje powszechne przekonanie, że tłuszcz to wróg zgrabnej sylwetki. Dietetycy mówią, że może on być przyczyną rozwoju nowotworów, miażdżycy oraz chorób serca. Ale tak naprawdę istnieją zarówno dobre, jak i złe tłuszcze. Jak wybrać te właściwe?

Tłuszcze - to niezbędny element naszego żywienia. Mają swój udział w budowaniu błon komórkowych i białej masy w mózgu, wspomagają łączenie hormonów, a także regulują pracę układu nerwowego. Obok węglowodanów są głównym źródłem energii. Odpowiadają za właściwy poziom cholesterolu we krwi i prawidłową termoizolację ciała.

Zdrowy podział

Warto wiedzieć, że tłuszcze dzielimy na nienasycone (korzystne) oraz nasycone (niekorzystne dla organizmu). Specjaliści ds. żywienia zalecają, aby te pierwsze włączać do jadłospisu jak najczęściej, ponieważ zawierają cenne elementy – kwasy Omega-3 i Omega-6. Drugie są mniej istotne – potrzebujemy ich w bardzo niewielkiej ilości, a ich nadmiar może zaszkodzić.

Nasycone kwasy tłuszczowe, powszechnie uznawane za złe, występują w produktach pochodzenia zwierzęcego, takich jak czerwone mięso, masło, smalec, czy tłusty nabiał. Jeszcze bardziej niekorzystne dla zdrowia są tłuszcze trans, czyli sztucznie utwardzone. Możemy je spotkać w żywności wysoko przetworzonej, słodyczach, produktach typu fast food oraz wyrobach cukierniczych. Powodują m.in. wysoki poziom złego cholesterolu, którego nadmiar prowadzi do zapychania żył i sprzyja chorobom układu krążenia. Wspólnie z cukrami prostymi prowadzą do zakłócenia metabolizmu glukozy i rozwoju cukrzycy.

Inaczej się ma sytuacja z tłuszczami nienasyconymi (w dużym stopniu pochodzenia roślinnego), które ograniczają ryzyko wystąpienia powyższych schorzeń. Dzięki kwasom Omega-3 oraz Omega-6 wspomagają układ odpornościowy i regulują poziom dobrego cholesterolu. Kwasy Omega-3 są bardzo potrzebne. Nasz organizm nie potrafi wyprodukować ich samodzielnie, więc warto wzbogacić o nie codzienną dietę. Te elementy znajdziemy w rybach, orzechach, czy najróżniejszych olejach roślinnych - począwszy od oliwy z oliwek,  a skończywszy na oleju z pestek dyni, czy orzechów.

Czym kierować się przy wyborze właściwego oleju?

Liczba olejów roślinnych na rynku może przyprawić o zawrót głowy. Na półkach sklepowych dostępne są m.in. wersje tłoczone na zimno oraz rafinowane. Te ostatnie powstają w wyniku procesu rafinacji w bardzo wysokiej temperaturze (powyżej 200°) – powoduje to wytrącanie się szkodliwych, rakotwórczych substancji. Co więcej - skutkiem obróbki termicznej jest olej pozbawiony smaku, zapachu oraz przeciwutleniaczy. Lepiej unikać takich produktów.

Produkty nierafinowane będą o wiele lepszym wyborem. Jednym z nich jest RegenOil marki DuoLife, który powstał z połączenia 13 olejów roślinnych, tłoczonych na zimno. To produkt najwyższej jakości, którego skład oparty jest o zasadę „złotej proporcji” kwasów Omega-3 w stosunku do kwasów Omega-6 (czyli między 1:1 a 1:5).  Pierwsze z nich opóźniają proces starzenia się organizmu, stabilizują ciśnienie krwi oraz redukują stany zapalne. Drugie zaś poprawiają jakość skóry i pomagają w profilaktyce chorób układu krążenia.

RegenOil marki DuoLife został wytworzony bez użycia komponentów genetycznie modyfikowanych. Dzięki drogocennym składnikom poprawia witalność i regeneruje zmęczony po dużym wysiłku organizm. Zawiera także witaminy D3 i K2 MK7, które pomagają w prawidłowym przyswajaniu fosforu oraz wapnia i wspomagają układ odpornościowy.  W jego recepturze możemy znaleźć sfermentowaną soję, sekret długowieczności Japończyków.

Brakujący element

Pamiętajmy, że zdrowe tłuszcze są bardzo ważnym elementem codziennej diety. Ich najważniejszą funkcją jest ułatwianie organizmowi przyswajania witaminy A, D, E i K, które wpływają korzystnie na wzrok oraz wzmacniają skórę, zęby i kości. Nie rezygnujmy z nich. Włączmy prozdrowotne oleje do jadłospisu, aby jak najdłużej cieszyć się dobrą formą fizyczną.

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl