fit.pl mobile logo

Jak często...?

Częstotliwość wykonywania pewnych nawyków żywieniowych wpływa na nasza figurę, zdrowie, kondycję i samopoczucie. Zmieniając styl życia warto, na wstępie, zadać sobie pytanie "jak często..?"
mlekoPrzetwory mleczne to najważniejsze źródło wapnia w diecie oraz pełnowartościowego białka i witaminy B2.
Niedobór wapnia w diecie może powodować odwapnienie kości, objawiające się ich kruchością i łamliwością, co w konsekwencji prowadzić może, zwłaszcza u kobiet, do osteoporozy. Bogate w wapń są również warzywa zielone jak: brokuł.







Warzywa i owoce powinny być stałym elementem każdego posiłku, w tym co najmniej 2 razy w postaci surowej. Osoby dorosłe powinny jeść minimum pół kilograma warzyw i owoców dziennie (bez ziemniaków). Są one najbogatszym, naturalnym źródłem witamin i składników mineralnych, bez których prawidłowe funkcjonowanie organizmu, jak również utrzymanie go w dobrym stanie zdrowia jest niemożliwe.

Warzywa i owoce są produktami niskokalorycznymi, zawierają mało tłuszczu, zaś dużo wody. Stanowią dobre źródło łatwo przyswajalnych cukrów prostych, a ze względu na obecność pierwiastków odgrywają istotną rolę w utrzymaniu równowagi kwasowo - zasadowej organizmu. Są dobrym źródłem błonnika pokarmowego, który co prawda nie jest składnikiem odżywczym, ale odgrywa istotną rolę w utrzymaniu dobrego stanu zdrowia, a szczególnie prawidłowego funkcjonowania przewodu pokarmowego.

Warzywa i owoce ze względu na swe walory smakowe i zapachowe, a także barwę i konsystencję, zwiększają atrakcyjność i strawność pożywienia, podnosząc jego wartość odżywczą.



rozoweJak często jadasz produkty zbożowe o niskim stopniu przetworzenia, takie jak grube kasze, ciemne pieczywo, nieobłuskany ciemny ryż oraz płatki owsiane lub kukurydziane?

Ciemne pieczywo oraz gruboziarniste kasze są bogatsze od białych w błonnik, witaminy i składniki mineralne. Spożywanie codziennie ciemnego pieczywa reguluje pracę przewodu pokarmowego, zapobiega zaparciom, daje poczucie sytości i ułatwia utrzymanie należnej masy ciała. 





 

Mięso czerwone zwłaszcza tłuste i przetwory mięsne zawierają dużo nasyconych kwasów tłuszczowych, cholesterolu, dlatego nie powinno się ich jadać częściej niż 2-3 razy w tygodniu. Należy je zastępować drobiem, rybami oraz nasionami roślin strączkowych (groch, fasola, soja, soczewica). Na szczególną uwagę zasługują ryby, które ze względu na zawartość w nich dobrze przyswajalnego białka, niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT), wapnia, fosforu, magnezu, jodu oraz witamin, głównie tłuszczorozpuszczalnych, powinny być jedzone 2-3 razy w tygodniu.




PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl