fit.pl mobile logo

Jak pić więcej wody? Smaczne i zdrowe sposoby na odpowiednie nawodnienie organizmu

Woda — każdy zdaje sobie sprawę, że należy ją pić, ale jednak z różnych powodów sporo osób ten fakt bagatelizuje. „Może nam się wydawać, że skoro nie czujemy pragnienia, to nie potrzebujemy wody. Jest to poważny błąd, który w destrukcyjny sposób wpływa na nasze zdrowie. Pragnienie jest pierwszym sygnałem odwodnienia. Co ważne, z wiekiem przestajemy je odczuwać, więc szczególnie narażone są osoby starsze” — zaznacza Wiola Lis, ekspertka produktowa z ekologicznego centrum Arkana Smaku. Co więc warto wiedzieć na temat wody i jak zacząć pić większe jej ilości?

Brak odpowiedniego nawodnienia — konsekwencje

Niedostateczna ilość wody w diecie może prowadzić do szeregu komplikacji zdrowotnych. Jej deficyt prowadzi między innymi do tycia, ciągłego zmęczenia, bólów głowy i kłopotów z trawieniem. Co się konkretnie dzieje, gdy nie dostarczamy organizmowi odpowiednich ilości wody? Do głównych problemów zdrowotnych możemy zaliczyć:


• Tycie, które związane jest bezpośrednio z potrzebą spożywania większej ilości jedzenia. W takim przypadku pragnienie jest odbierane jako głód. Dostarczanie większej ilości kalorii prowadzi do przybierania na wadze.
• Permanentne zmęczenie — pamiętać należy, że woda odpowiada za wszelkie procesy przebiegające w naszym ciele. Odwodniony organizm jest więc zmęczony, rozdrażniony i zniechęcony do jakichkolwiek aktywności.
• Wzrost ciśnienia — za mała ilość wody sprawia, że krew staje się gęstsza.
• Problemy z wypróżnianiem i trawieniem pokarmów.
• Kłopoty skórne — odwodniona skóra jest znacznie bardziej podatna na występowanie zmarszczek, rozstępów czy cellulitu.
• Przyspieszone starzenie się — brak odpowiedniej podaży wody sprawia, że skóra staje się wiotka i pomarszczona.

Jak pić więcej wody?

Mimo chęci większość osób nie wie, w jaki sposób zwiększyć podaż wody w ciągu dnia. Przeważnie w trakcie pracy czy wykonywania innych obowiązków po prostu zapomina się o dostatecznym nawodnieniu. Jak więc w sprytny sposób możemy "przemycić" wodę?

1. Po pierwsze należy dobrze rozpocząć poranek. Wiola Lis z ekobazaru Arkana Smaku podpowiada: „Kształtowanie nawyku spożywania szklanki wody zaraz po przebudzeniu może być długą przeprawą, jednak zdecydowanie się opłaca. Jeśli wstajemy o stałych porach, warto włączyć w telefonie przypomnienie. Wodę dobrze pić w towarzystwie cytryny, co przygotuje nasz układ pokarmowy na cały dzień”.
2. Istnieje także szerokie grono osób, które po prostu nie lubią smaku wody. Na to także znajdzie się sprytne rozwiązanie — woda smakowa przygotowana samemu. Do dzbanka wystarczy wrzucić cytrynę, plaster ogórka, kawałki truskawek czy pomarańczy.
3. Kolejnym ze sposobów jest instalacja aplikacji, która będzie regularnie przypominać nam o piciu wody. Jest ich wiele do wyboru, więc każdy znajdzie coś dla siebie. Co określony czas dostajemy powiadomienie o tym, by napić się szklanki wody. Po pewnym czasie powiadomienia nie będą już potrzebne, a picie wody będzie dla nas czynnością automatyczną.
4. Następną z taktyk jest stawianie szklanki z wodą w miejscach, gdzie spędzamy większość dnia np. biurko w pracy.
5. Warto również spróbować taktyki polegającej na piciu przed każdym większym posiłkiem. Dodatkowo pozytywnie wpłynie to na zmniejszenie ilości spożywanych kalorii, co może znacznie przyspieszyć proces odchudzania (o ile się odchudzamy).
6. Zawsze miejmy przy sobie butelkę z wodą. To także nawyk, który trzeba wyrobić sobie z czasem. Wiola Lis, specjalistka z ekocentrum Arkana Smaku, zdradza: „Na rynku znajdziemy teraz mnóstwo ekologicznych gadżetów sprzyjających zdrowym nawykom. Są to butelki z filtrami, które napełnimy w dowolnym miejscu wodą z kranu, czy też butelki ze specjalnym pojemnikiem na nasze ulubione owoce. Wszystko to w nowoczesnym designie”.
7. Jeśli regularnie ćwiczymy, bierzmy zawsze ze sobą wodę. W trakcie ćwiczeń pijmy małymi łyczkami. Odpowiednie nawodnienie w trakcie ruchu jest bardzo istotne.
8. Ostatnią z metod jest postawienie przed sobą wyzwania. Na lodówce wieszamy tabelkę na cały miesiąc, na której będziemy odhaczać dni, w których wypiliśmy odpowiednią ilość wody. Daje to dodatkową motywację do wykonywania zadania i zaliczania kolejnych dni z kartki.

Pamiętajmy, że picie wody to podstawowy filar dla zdrowia każdego człowieka. Przedstawione metody mają za zadanie ułatwienie nam wyrobienia nawyku, dzięki któremu będziemy automatycznie sięgać po szklankę wody. Zyska na tym nie tylko nasze ciało i umysł!

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl