fit.pl mobile logo

Nie rób błędów w diecie!

Chcąc schudnąć wybieramy diety, które w krótkim czasie mają przynieść pożądane rezultaty. Jednak decydując się na odchudzanie pamiętajmy by wystrzegać się kilku błędów
Pierwszym błędem, który najczęściej popełniamy jest stosowanie diety bez odpowiedniego treningu. Samo ograniczenie spożywanych kalorii nie pomoże. Nawet najbardziej skuteczna dieta bez ćwiczeń fizycznych nie spowoduje cudów. Zwróć jednak uwagę na to, ile kalorii spalasz podczas określonego wysiłku. Na przykład 30 minut biegania to tylko 300 kcal mniej, czyli tyle, ile ma jedno śniadanie. Staraj się ćwiczyć przynajmniej godzinę dziennie, urozmaicaj swoje ćwiczenia.

diet fail

Kolejny błąd to opuszczanie śniadania. Choć wydaje Ci się, że opuszczenie 1 posiłku może zmniejszyć bilans kaloryczny całego dnia to warto poświęcić rano czas na spożycie śniadania. Dlaczego? Wychodząc bez śniadania z domu będziesz osłabiona. Twoja koncentracja będzie obniżona. Po kilku godzinach będziesz tak głodna, że zjesz jeszcze więcej. Narażasz się więc na napady wilczego apetytu w ciągu dnia, tym samym nie oszczędzasz na kaloryczności swojego jadłospisu. Nie warto opuszczać śniadania!

Trzeci błąd - nie jesz owoców lub jesz ich zbyt dużo. Gdy jesteś głodna zajadasz głód owocami, bo wydają Ci się małokaloryczne. Nic bardziej mylnego. Owoce zawierają cukier - fruktozę i w diecie osób odchudzających powinny być ograniczone. Ale pamiętaj: owoce są także źródłem witamin, składników mineralnych i innych substancji aktywnych i nie powinnaś rezygnować z nich całkowicie. Są dozwolone, ale w ograniczonych ilościach.

Podczas diety nie pij zbyt dużo słodkich napojów. Cóż z tego, że starasz się nie jeść za dużo, jeśli z nawiązką dostarczasz kalorii pijąc. I nie chodzi tu tylko o słodzoną herbatę czy kawę. Źródłem kalorii są też soki owocowe w kartonach. Dlatego bez ograniczeń sięgaj tylko po napoje bez cukru. Ten pochodzący z płynów szybko się bowiem wchłania i zamienia w tkankę tłuszczową. Pij wodę mineralną. Ubogie w cukier są soki z warzyw. Uważaj na alkohol. Podczas odchudzania wyklucz go z menu. Potem możesz pić okazjonalnie; lampka białego półwytrawnego wina to 100 kcal, pół litra piwa - 250 kcal.

[-------]

Jeśli uważasz, że pigułki odchudzające załatwią sprawę to jest w wielkim błędzie. Wiele kobiet uważa, że wystarczy stosować tylko i wyłącznie suplementy odchudzające i już sprawa utraty wagi jest załatwiona. Tylko w reklamie kobiety stosujące pigułki wyglądają idealnie. Bez zastosowania odpowiedniej diety i ćwiczeń nie SCHUDNIESZ!

Kolejny często popełniany błąd to jedzenie zbyt mało. Tak, tak jedzenie jedynie trzech lub dwa posiłków jest wielkim błędem. Paradoksalnie im mniej posiłków zjadasz, tym bardziej spowalniasz swój metabolizm. Zdrowe menu powinno składać się z 5-6 posiłków dziennie. Lepiej jeść mało i często, niż dużo i rzadko. Większość osób je mało na śniadanie, podobnie na lunch i obiad. W porze kolacji zaś, wygłodniały organizm domaga się więcej i więcej… i w ten sposób nasz organizm nie jest w stanie poradzić sobie z kaloriami i szybko je spalić. Jedzenie najcięższego posiłku na koniec dnia jest najkrótszą drogą do nadwagi.

Podjadanie między posiłkami to kolejny często popełniany błąd. Wydaje nam się, że mimowolne sięganie po przekąski lub słodycze to nic złego. W ten sposób możesz dodatkowo zyskać nawet do 1000 kalorii dziennie. Pozwalasz sobie na chrupanie paluszków czy zjedzenie herbatnika, ponieważ sądzisz, że są mniej tuczące niż kremówka czy pączek. A to tylko pozory. Im bardziej kruche ciasteczko, tym bogatsze w tłuszcz.Należy więc ograniczyć podjadanie. Nawet próbowanie potraw w trakcie gotowania czy zagłuszanie głodu orzechami lub migdałami jest tuczące. 100 g takiej przekąski, czyli torebka bakalii, dostarcza aż 600 kcal. Możesz zjeść nie więcej niż trzy orzechy dziennie. Zapomnij o słodyczach.

Jednym z największych błędów jest stosowanie drakońskim diet, by po ich zakończeniu popaść w obżarstwo. Po pierwsze chcemy sobie wynagrodzić czas wyrzeczeń, a po drugie – przecież po to właśnie się odchudzałyśmy, prawda? Błąd. Warto znaleźć złoty środek i pójść na kompromis. Jeśli wyznaczysz sobie odpowiednie granice, unikniesz nieposkromionego obżarstwa i nie narazisz się na problemy żołądkowe oraz efekt jo-jo.

[-------]

dietfail3Jedzenie pod wpływem emocji, to kolejny błąd, który powoduje, że twoja, nawet najbardziej skuteczna dieta okaże się bezskuteczna. Nie stosuj żywności dla „zajadania” emocji, stresu, nudy, zdenerwowania. Bardzo często wówczas sięgasz po słodycze, które mają poprawić ci humor. Pokonaj chęć sięgnięcia po słodkie przekąski, by zredukować napięcie. Wybierz jakąś aktywność fizyczną. Podczas uprawiania sportu wydzielają się endomorfiny, które na pewno zredukują stres i poprawią Ci humor.

Wydawać by się mogło, że brak snu nie powinien wpłynąć na Twoje wyniki w odchudzaniu. To bardzo często pomijany czynnik. Jeśli stosujesz wszystkie zalecane diety, a waga nadal stoi w miejscu spójrz na swój rozkład snu. Powinnaś spać 8 godzin na dobę. Zbyt mała ilość snu powoduje wzrost kortyzolu, hormonu stresu, który utrudnia spalanie tłuszczu.

Jeśli jesteś na diecie, a twoja waga stoi w miejscu, zastanów się czy nie popełniasz, któregoś z wyżej wymienionych błędów. Jeśli tak, wyeliminuj je, a droga do szczupłej sylwetki będzie bardzo prosta.

www.fit.pl
 


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl