fit.pl mobile logo

Niskokaloryczne napoje pomogą w walce z otyłością?

Przełomowe badania kliniczne opublikowane w czasopiśmie naukowym „Obesity”i potwierdzają, że konsekwentne spożywanie napojów zawierających niskokaloryczne lub bezkaloryczne substancje słodzące (LNCS*) może pomóc w utracie masy ciała. Jest to pierwsze badanie, które w sposób bezpośredni porównuje wpływ napojów z LNCS oraz wody na utratę masy ciała, rzucając nowe światło na rolę napojów z LNCS w zdrowym odżywianiu 



Badanie trwało 12 tygodni i objęło 279 uczestników. Jego celem było zmierzenie wpływu spożywania napojów z LNCS na zmianę wagi w ramach behawioralnego programu utraty masy ciała. Zgodnie z wynikami badań, u osób, które spożywały napoje z LNCS stwierdzono większy spadek masy ciała (o 45%) – średnio 5,95 kg w ciągu 12 tygodni – niż u osób z grupy kontrolnej, które spożywały wodę, i które schudły w tym samym okresie średnio po 4,09 kg. Odnotowano także, że uczestnicy badania, którzy pili napoje z LNCS, twierdzili, że odczuwają mniejszy głód niż osoby z grupy kontrolnej, które piły tylko wodę.

Wyniki tego badania stanowią kolejny z licznych dowodów na to, że niskokaloryczne i bezkaloryczne substancje słodzące (LNCS) są bardzo przydatne dla osób, które chcą zmniejszyć ilość spożywanych kalorii lub lepiej ją kontrolować, ale nie chcą rezygnować z przyjemności spożywania słodkich produktów. Ponadto, zgodnie z danymi uzupełniającymi przedstawionymi przez profesora Adama Drewnowskiego na konferencji ISA w kwietniu 2014 roku, osoby, które spożywają niskokaloryczne i bezkaloryczne substancje słodzące (LNCS) mają tendencję do odżywania się w sposób zdrowszy i bardziej zbilansowany oraz do częstszego podejmowania aktywności fizycznej.

Jak twierdzi, prof. James O. Hill z Uniwersytetu w Colorado: Wyniki badania w sposób jednoznaczny pokazują, że napoje o obniżonej lub zerowej zawartości kalorii pomagają w utracie wagi, obalając jednocześnie funkcjonujący przez lata mit, że spożywanie napojów dietetycznych miało odwrotny efekt i powodowało tycie. Badanie potwierdziło także, że u osób spożywających napoje dietetyczne nastąpił większy spadek wagi i rzadziej odczuwały głód, niż te, które piły tylko wodę. Zatem, jeśli ktoś chce zgubić zbędne kilogramy, może cieszyć się smakiem napojów o obniżonej lub zerowej kaloryczności.

Międzynarodowe Stowarzyszenie Producentów Substancji Słodzących (ISA) wierzy, że napoje zawierające niskokaloryczne i bezkaloryczne substancje słodzące (LNCS) odgrywają ważną rolę w osiągnięciu i utrzymaniu zbilansowanej diety.

5 rzeczy, które warto wiedzieć o badaniu dotyczącym napojów dietetycznych i utraty masy ciała opublikowanym w czasopiśmie naukowym Obesity

  • Naukowcy odkryli, że odchudzające się osoby, które włączyły do swojego ogólnego programu odchudzania picie napojów dietetycznych, były w stanie skutecznie schudnąć, co przeczy popularnym ostatnio mitom o tym, jakoby napoje dietetyczne miały odwrotny efekt i powodowały tycie.
  • Wyniki tego badania wskazują wyraźnie, że napoje zawierające niskokaloryczne i bezkaloryczne substancje słodzące mogą odgrywać ważną rolę w tworzeniu skutecznej strategii odchudzania.
  • Badanie wykazało, że odchudzające się osoby, które miały do dyspozycji większy wybór napojów, były w stanie stracić więcej kilogramów niż osoby, które nie miały takiego wyboru.
  • Potwierdzone zostały tym samym wyniki badania "Świadomie wybieraj zdrowe opcje każdego dnia" (Choose Healthy Options Consciously Everyday, CHOICE), podczas którego naukowcy odkryli, że osoby, które będąc na diecie piją napoje dietetyczne, jedzą mniej deserów niż odchudzające się osoby, które piją tylko wodę.
  • Wyniki tego badania są zgodne z badaniami dotyczącymi utrzymania utraty wagi przeprowadzonymi na podstawie Krajowego Rejestru Kontroli Wagi (National Weight Control Registry), które ujawniły, że osoby, którym udało się skutecznie utrzymać spadek wagi piły trzy razy więcej napojów dietetycznych niż osoby, które nigdy nie schudły.


www.fit.pl



PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl