fit.pl mobile logo

Patison

Choć częściej słowo to kojarzy nam się z przystojnym aktorem ze Zmierzchu owoc ten na talerzu może okazać się równie apetyczny. Choć wygląda dość dziwnie jest to bliski krewniak cukinii  
Jego cechą charakterystyczną jest dość pokaźna ilość witaminy C, która działa antyoksydacyjnie, zwiększa przyswajanie żelaza i utrzymuje siatkówkę oka w zdrowiu.
Patison to dobre źródło magnezu, potasu i wapnia. Czyli pierwiastki szczególnie ważne dla dobrej pracy serca, których ciągle brakuje w organizmie ze względu na stres, picie dużej ilości kawy bądź herbaty.

Polecany jest szczególnie osobom borykającym się z nadciśnieniem.

Działa moczopędnie, dzięki czemu zapobiega obrzękom i pomaga skuteczniej eliminować toksyny z organizmu.

Jest niskokaloryczny i lekkostrawny. Można go faszerować, panierować bądź gotować. Jest znakomitym uzupełnieniem makaronów bądź dań bezmięsnych.

Oto przepis na szybką i zdrową przekąskę:

„Chipsy patisona”
Składniki:
  • 1szt. Patisona
  • 1 całe jajo kurze (najlepiej ekologiczne)
  • przyprawa typu curry bądź mieszanka ziół
  • 1/3 szklanki bułki tartej zwykłej bądź bezglutenowej z mąki ryżowej
  • 1 łyżka oleju rzepakowego bezerukowego lub niskoerukowego
  • szczypta pieprzu

Wykonanie w dwóch prostych krokach:
1. Patison myjemy i kroimy w plastry o grubości 0,5 cm – gdy jest bardzo dojrzały pozbywamy się pestek ze środka, następnie moczymy go w jajku z przyprawami i w bułce tartej.
2. Pieczemy na oleju na złoty kolor.

Smacznego!

Joanna Jamróz

www.fit.pl

 


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl