fit.pl mobile logo

Pomysł na truskawki

Od połowy maja do sierpnia trwa sezon na truskawki. – Wykorzystajmy to! Jedzmy świeże owoce, róbmy z nich desery oraz przetwory, dzięki którym będziemy mogli cieszyć truskawkowym smakiem przez cały rok
truskawki1Na surowo

W takiej postaci truskawki mają najwięcej cennych składników (witaminy C, kwasu foliowego, potasu, flawonoidów). Niewielka 100-gramowa porcja owoców wystarczy, aby pokryć dzienne zapotrzebowanie na witaminę C. Truskawki należą do owoców nietrwałych, dlatego najlepiej je jeść tego samego dnia, najpóźniej jeden dzień po zakupie. Kupując je zwracajmy uwagę przede wszystkim na ich wygląd – powinny być dojrzałe (wtedy są najsłodsze i najbardziej aromatyczne), nie uszkodzone (takie szybciej się psują). Poza tym, jeśli mamy wybór, wybierajmy truskawki krajowe. Te importowane, mimo iż wyglądają bardzo apetycznie, to w rzeczywistości mają znacznie słabszy smak i uchodzą za mniej zdrowe.

Na zapas

Dżemy, konfitury oraz kompoty to najpopularniejsze przetwory przyrządzane z truskawek. Dzięki nim możemy poczuć smak lata nawet wtedy, gdy za oknem jest zimno i ponuro. Z drugiej strony walory żywieniowe przetworów domowych nie są zbyt wysokie, gdyż podczas ogrzewania i pasteryzacji, znaczna część składników odżywczych ulega zniszczeniu. Na wysoką temperaturę jest szczególnie wrażliwa witamina C. Jej zawartość w dżemie truskawkowym może być sześć razy mniejsza niż w truskawkach świeżych. Jeśli chcemy utrwalić nie tylko smak, ale też wartości odżywcze truskawek, najlepiej jest je po prostu zamrozić. W truskawkach mrożonych w porównaniu z tymi świeżymi straty witamin są minimalne.

Na deser

Z truskawek można przyrządzić wiele pysznych potraw. Do tych zdecydowanie godnych polecenia należy zaliczyć koktajle mleczne, sorbety i inne desery, do których wykorzystuje się truskawki świeże. Do przyrządzenia koktajlu oprócz owoców potrzebujemy jedynie jogurt lub kefir oraz miód lub cukier. Po zmiksowaniu składników otrzymujemy gęsty i odżywczy napój, który po schłodzeniu w zamrażalce można jeść jak lody. Jeszcze prostsza formą lodów jest sorbet. Aby go przyrządzić wystarczy zmiksować truskawki na gładką masę, posłodzić i zamrozić. Truskawki można wykorzystać również do przyrządzenia sałatek owocowych, kremów, galaretek, przeróżnych ciast, jako dodatek do twarożku, płatków śniadaniowych, omletów i naleśników.

JAW

www.dieta.fit.pl
 


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl