Najważniejsze statystyki z sektora fitness online:
W 2021 roku wartość globalnej branży fitness online osiągnęła 10,71 mld dolarów
Branża wzrosła o 77,33% od szacowanej wartości 6,04 mld dolarów w 2019 r.
Przewiduje się, że do 2027 roku wartość branży fitness online przekroczy 59 miliardów dolarów, a tempo wzrostu wyniesie od 30,0% do 33,1% rocznie
Od 2017 r. wydatki na fitness na żądanie wzrosły o 128%, podczas gdy wydatki na tradycyjne siłownie wzrosły zaledwie o 6%
Ze względu na popyt na zindywidualizowane i coraz bardziej niszowe zajęcia fitness, oczekuje się, że do 2026 r. rynek streamingu na żywo będzie rósł o 35% rocznie
72% aktywnych dorosłych Amerykanów ćwiczy tyle samo (56%) lub więcej (16%) dzięki filmikom fitness online w porównaniu z poziomem sprzed pandemii
Wpływ pandemii na branżę fitness online
Zmiany w zachowaniu użytkowników: transmisje na żywo vs fitness na żądanie
72% badanych konsumentów twierdzi, że preferuje elastyczność fitnessu online, aby móc dołączyć do zajęć, kiedy tylko chcą, i uciec od normalnej metody “członkostwa w siłowni”, w której musieli ćwiczyć w godzinach pracy siłowni i często w czasie największego ruchu [2020].
Badanie przeprowadzone w USA na 2 000 Amerykanów: 75% stwierdziło, że łatwiej jest utrzymać formę w domu [2021].
72% dorosłych Amerykanów ćwiczyło tyle samo (56%) lub więcej (16%), korzystając z internetowych filmów fitness, w porównaniu z poziomem sprzed pandemii [2020].
Od czasu pandemii 75% aktywnych osób dorosłych korzystało ze strumieniowych treningów na żywo, a 70% z filmów na żądanie w celu wsparcia swojego reżimu ćwiczeń [2021].
Od marca do sierpnia 2020 r. liczba minut spędzonych na strumieniowym przesyłaniu na żywo treści dotyczących zdrowia i fitnessu wzrosła o 1300%.
Liczba użytkowników aplikacji Mindbody wykorzystujących wideo do swoich treningów wzrosła o 177% przed i po wprowadzeniu Covid (z 26% do 74%) [2020].
Porównując rodzaj oferty, stwierdzono:
Wykorzystanie nagranych wcześniej materiałów wideo na żądanie wzrosło o 311% (z 17% przed Covid do 70% po Covid)
Wykorzystanie strumieniowych transmisji wideo na żywo wzrosło o 971% (z 7% przed wprowadzeniem do 75% po wprowadzeniu).
Wydatki konsumentów na fitness online:
Konsumenci zwiększyli wydatki na cyfrowy fitness o 30% do 35% w porównaniu z okresem sprzed pandemii [2021].
Chociaż 75% planuje powrót do jakiejś formy ćwiczeń sprzed pandemii (w tym do siłowni), 30% konsumentów przewiduje, że nadal będzie wydawać więcej na rozwiązania fitness online niż przed pandemią [2021].
40% członków siłowni płaciło za fitness online firmom, których nigdy wcześniej nie odwiedzało [2020].
Adaptacja fitnessu online przez siłownie
Tradycyjne siłownie, kluby zdrowia i studia fitness nadal przyjmują model hybrydowy z rozwiązaniami fitness na miejscu i online
75% osób korzystających z wirtualnego fitnessu uczęszcza również na zajęcia stacjonarne
Siłownie i studia, które oferują wirtualne treningi, zwiększają frekwencję na zajęciach stacjonarnych o 12%.
Ponad połowa użytkowników fitnessu online chodzi na siłownię 3x w tygodniu i spędza na niej średnio więcej czasu niż inni członkowie klubu
72% właścicieli klubów fitness stworzyło i zaczęło oferować usługę streamingu na żądanie lub na żywo, co stanowi wzrost o 25% od 2019 r. [2021].
Średni koszt fitnessu online
Przy inwestowaniu w cyfrowe treści fitness jako samodzielny produkt, ceny wahają się od 15 USD do 60 USD miesięcznie
Treści nadawane na żywo są droższe, a ich średnia cena wynosi od 20 do 60 dolarów miesięcznie lub od 10 do 20 dolarów za pojedyncze zajęcia.
Treści fitness na żądanie są bardziej przystępne, a ich średnia cena wynosi od 15 do 30 dolarów miesięcznie.
W wielu siłowniach, oferujących fitness online, łączenie ich z bieżącym abonamentem jest rosnącym trendem.
W przypadku połączenia fitnessu online z członkostwem, średni koszt to od 5 do 20 dolarów.
Jak ludzie odnajdują swoje treningi online?
63% osób, które korzystają z treningów na żywo i 53%, które korzystają z treningów na żądanie, znalazło je na stronie internetowej lokalnego studia lub w mediach społecznościowych [2020].
26% osób, które korzystają z treningów na żywo i 13%, które korzystają z treningów na żądanie, znalazło je dzięki rekomendacji przyjaciół lub rodziny [2020].
12% osób korzystających z treningów na żywo i 38% korzystających z treningów na żądanie znalazło je poprzez wyszukiwanie w serwisie YouTube lub Google [2020].
Darmowe i płatne treści fitness online
Wiele firm i osób uważa, że przy tak dużej ilości darmowych treści dostępnych online, ludzie nie będą skłonni do płacenia. Wydaje się, że tak nie jest, ponieważ spośród osób, które uczestniczą w transmisji na żywo:
41% płaci za miesięczne członkostwo
19% płaci za pakiet zajęć
15% płaci za pojedyncze zajęcia
Ponadto, spośród tych, którzy korzystają z nagranych wcześniej treningów lub usług fitness na żądanie:
36% płaci miesięczne członkostwo
7% płaci za pakiet zajęć
5% płaci za wideo
Dlaczego fitness online jest coraz popularniejszy
W 2019 roku 57% światowej populacji było aktywnymi użytkownikami Internetu, rynek był przygotowany na powszechne przyjęcie rozwiązań fitness online jeszcze przed pandemią. Wiele siłowni i studiów zapewnia dostęp do zajęć transmitowanych na żywo i treści na żądanie, aby lepiej wspierać swoich klientów.
Dwie interesujące korzyści płynące z fitnessu online to:
Podczas treningu grupowego (w cztery oczy lub transmitowanego na żywo) ludzie pokonują na rowerze średnio 21% dystansu więcej i ćwiczą o 10% dłużej [2020].
Osoby, które korzystają z treningów na żywo lub na żądanie, ćwiczą średnio o 20% więcej miesięcznie niż w poprzednim roku [2021].
Najpopularniejsze rezerwacje zajęć
Analizując podział wirtualnych rezerwacji użytkowników MindBody, stwierdzono, że najpopularniejsze zajęcia to:
Joga (32%)
HIIT (15,6%)
Pilates (8,3%)
Barre (7,9%)
FIT.PL
Redakcja Współpraca
Reklama
Redakcja Współpraca
Dla prasy Partnerzy
Prywatność
Polityka prywatności
Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl
Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.
Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).
W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.
Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.
Przetwarzamy te dane w celach, aby:
Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.
Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.
Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.
Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.