fit.pl mobile logo

Bikini ma swoje urodziny

Dokładnie 67 lat temu francuski projektant, Louis Reard, zaprezentował światu bikini. Niestety kontrowersyjny fason przez lata nie cieszył się powodzeniem. Do wzrostu jego popularności przyczyniła się dopiero Brigitte Bardot 
Historia stroju kąpielowego sięga czasów antycznych. W 1996 roku na Sycylii znaleziono, datowane na III wiek n.e., mozaiki prezentujące kobiety w strojach przypominających współczesne bikini. Jednak w czasach nowożytnych, aż do początku XX wieku, panie musiały zażywać kąpieli morskich wyłącznie na wydzielonych damskich plażach w strojach przypominających suknie do spacerowania. Ówczesne gorsety zakrywały większą część ciała, gdyż nie było społecznej zgody na zbytnie odsłanianie kobiecych kształtów. Oprócz względów moralnych, był też inny ważny wymiar – estetyczny. Nieskalana promieniami słońca cera świadczyła o wysokim statusie społecznym kobiety.

Sytuacja diametralnie zmieniła się, gdy świat oszalał na punkcie nadmorskich kurortów, a opalenizna wreszcie przestała być passé. W XIX-wieku kostiumem plażowym była ciężka suknia, wraz z obowiązkowymi pantalonami do kolan. Z czasem suknie stawały się coraz lżejsze i krótsze. Prawdziwy przełom nastąpił w 1912 roku. Podczas olimpiady w Sztokholmie panie po raz pierwszy otrzymały możliwość startu w rywalizacjach na basenie, występując w kostiumach przypominających męskie – obcisłe body na ramiączkach, zakrywające ciało aż do połowy ud.

Na bikini, które znamy obecnie, przyszło czekać do 1946 r. Francuski projektant Louis Réard, podczas paryskiego pokazu mody zaprezentował dwuczęściowy damski kostium kąpielowy i tym samym zszokował publiczność. Do popularyzacji bikini przyczyniła się Brigitte Bardot. W 1953 r. dziewiętnastoletnia, jeszcze mało znana aktorka pojawiła się w ręcznie robionym, kwiecistym bikini na plaży w Cannes podczas festiwalu filmowego. Zdjęcia wschodzącej gwiazdy kina w skąpym stroju obiegły świat, a fason, stał się hitem kolejnych sezonów i inspiracją dla projektantów. Również jej charakterystyczna rola w filmie I Bóg stworzył kobietę Rogera Wadima zapoczątkowała rewolucję w postrzeganiu kobiecości, ubioru i cielesności. Kolejną aktorką, która zapewniła sławę bikini była Ursula Andress, wynurzając się z morza w niezapomnianej do dziś scenie z filmu Dr. No o Jamesie Bondzie.

Bikini to najpopularniejszy fason, który sprzedajemy – mówi Renata Madyda z firmy Lorin – To strój, który nie wzbudza już kontrowersji, a odpowiednio dobrany pozwala podkreślić atuty sylwetki. Różnorodność form, kolorystyki, materiałów czy deseni sprawia, że każda kobieta może znaleźć kostium idealny dla siebie.

W trendach na lato 2013 dominują pastele, neony, złoto i kwiaty. Strój w tych kolorach doskonale prezentuje się na rozgrzanej słońcem plaży. Jest również ciekawym dodatkiem do codziennej stylizacji, jeśli nosimy go pod jasnym topem lub zwiewną, letnią sukienką. Dodatkami, które podbiją wakacyjne plaże w tym oku są falbanki oraz delikatna biżuteria.

www.fit.pl

 


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl