fit.pl mobile logo

Jak zacząć przygodę ze sportem?

Wiemy, że ruch to zdrowie, jesteśmy również świadomi tego, że aktywność fizyczna niesie za sobą wiele korzyści. Jak jednak zmotywować się do ćwiczeń jeśli ruszać się po prostu nie lubimy? Jak przełamać swoją niechęć, pokonać lenistwo i zacząć przygodę ze sportem?

O tym przeczytasz w artykule opracowanym we współpracy z ekspertami z pozyczkago.pl

Wyznacz sobie realne cele

Na początku wyznacz sobie łatwe do osiągnięcia cele. Z pewnością prościej Ci będzie znaleźć codziennie 15 minut na krótkie ćwiczenia niż godzinę na zajęcia na siłowni do której jeszcze trzeba dojechać.

Taka praktyka nie tylko uchroni Cię przed kontuzjami, urazami i przetrenowaniem, lecz również sprawi, że nie dopadnie Cię zniechęcenie (im bardziej odległy i trudny do osiągnięcia okaże się cel, który sobie wyznaczysz, tym szybciej możesz chcieć zrezygnować z jego realizacji).

Walcz z nudą!

Masz już za sobą kilka pierwszych treningów i nagle zabrakło Ci motywacji do dalszych ćwiczeń? Spróbuj określić, co jest tego przyczyną. Fakt, że nie widać efektów? Na te niestety trzeba będzie poczekać. A może wybrana aktywność okazała się zbyt monotonna? W takim przypadku postaraj się urozmaicić swój trening albo spróbuj ruchu na świeżym powietrzu. Możesz też jeśli np. masz karnet open wybrać się na inne ćwiczenia niż zazwyczaj i przekonać się czy będą Ci odpowiadać. Ponadto uczenie się czegoś nowego samo w sobie jest motywujące, gdyż największym wrogiem naszego entuzjazmu jest nuda.

Jeśli masz dość biegania po ulicach, spróbuj „przenieść się” do pobliskiego parku czy lasu. Dzięki temu nie tylko lepiej dotlenisz organizm, lecz również przełamiesz dotychczasową monotonię.
Dobrym pomysłem jest także zmiana czasu ćwiczeń – jeśli dotąd trenowałaś wieczorami, spróbuj porannej aktywności – Twój organizm będzie zaskoczony wspomnianą zmianą, a Ty poczujesz przypływ nowej energii.

Czy wiesz, że…

Tylko jeden na dziesięciu Polaków systematycznie uprawia sport lub robi coś, by poprawić kondycję fizyczną. Jednocześnie ponad jedna trzecia badanych próbowała kiedyś zacząć przygodę ze sportem i zadbać o swoją sylwetkę wykupując karnet na siłownię czy zapisując się na zajęcia fitness.

Zwróć uwagę na to jak ćwiczysz

Truizmem będzie tu twierdzenie, że jeśli chcesz, by ćwiczenia przynosiły efekty, to musisz wykonywać je poprawnie (inaczej zamiast przybliżać się do osiągnięcia wyznaczonego celu możesz sobie zaszkodzić i nabawić się kontuzji).

Aby nie popaść w rutynę i nie poddać się wtedy, gdy zacznie brakować Ci motywacji warto zadbać o to, by Twój trening był zróżnicowany.

Wrogiem entuzjazmu jest także myślenie o przeszłości – jeśli nie jest to Twoje pierwsze podejście do ćwiczeń, to zamiast rozpamiętywać dawne niepowodzenia, skup się na tym, co dzieje się tu i teraz. Nawet jeśli kiedyś nie udało Ci się zrealizować wyznaczonych sobie celów i regularnie ćwiczyć, to przecież tym razem może być zupełnie inaczej. Dlatego nie pozwól na to, by czarnowidztwo sprawiło, że poddasz się już na starcie.

Nagradzaj się i nie zapominaj o odpoczynku

Jeśli osiągnęłaś wyznaczony sobie cel lub dałaś z siebie wszystko na treningu możesz…nagrodzić za to samą siebie (niech tą nagrodą nie będzie jednak pizza czy kaloryczne ciastko). Kup sobie nową bluzkę, ulubione perfumy, pójdź do kina – zrób coś, co sprawia Ci przyjemność, by treningi kojarzyły Ci się z czymś miłym (istotne jest tutaj symboliczne znaczenie tej rzeczy, albo wykonywanej czynności i fakt, że jest ona Twoją nagrodą za wytrwałość).

Pamiętaj także, że i od treningów dobrze jest niekiedy odpocząć, ważniejsza bowiem od intensywności, jest ich systematyczność i regularność. Jeśli dopadło Cię zmęczenie zamiast myśleć o tym, ile kosztowały Cię ostatnie zajęcia, przypomnij sobie to, ile pozytywnej energii Ci dały i jak dobrze czułaś się ze sobą po ich zakończeniu.

Nie wymagaj od siebie za wiele

Jeśli Twój organizm nie jest przyzwyczajony do wysiłku nie oczekuj od niego nie wiadomo jakiej sprawności i wytrzymałości, bo szybko się zniechęcisz.

Tutaj sprawdzi się metoda małych kroków – zamiast zakładać, że podołasz dwugodzinnemu treningowi, zacznij od niewielkich, ale regularnych dawek wysiłku fizycznego i „oswój” z nim swój organizm. Po dwóch tygodniach możesz zwiększyć zarówno czas jak i intensywność ćwiczeń. Warto także śledzić swoje postępy i wypracować sobie „treningowy grafik”.

Częstym błędem jest również zbyt perfekcjonistyczne podejście do swoich planów przez co dzień bez treningu staje się tragedią i może skutkować zupełną rezygnacją z ćwiczeń.

Pamiętaj, że jesteś tylko człowiekiem, nie zaś robotem czy maszyną do spalania tłuszczu i masz prawo do gorszych dni, choroby czy kontuzji. Dlatego planując treningi weź pod uwagę to, że niektóre z nich z różnych przyczyn zdarzy Ci się opuścić. O ile tylko nie stanie się to Twoją stałą praktyką, to nie musisz mieć z tego powodu wyrzutów sumienia.  

Nie patrz na innych

Tym, czego nie powinnaś robić jest także porównywanie się z innymi, gdyż zawsze znajdzie się ktoś, kto dane ćwiczenie opanuje lepiej od Ciebie, szybciej traci zbędne kilogramy czy sprawniej wykonuje niektóre figury. Pamiętaj, że każdy kiedyś zaczynał i nikt na początku nie radził sobie idealnie ze wszystkim. Jeśli wstydzisz się swojej nieporadności i nie chcesz ćwiczyć wiedząc, że inni Ci się przyglądają – trenuj w domu, ale nie rezygnuj z aktywności.

Czerp z tego przyjemność

Nie od dziś wiadomo, że nikt nie lubi przymusu. Dlatego jeśli codzienne ćwiczenia, to dla Ciebie zło konieczne, spróbuj poszukać aktywności, której uprawianie będzie dla Ciebie atrakcyjne. Mogą to być długie spacery, jazda na rowerze czy rolkach, szybkie marsze, pływanie, albo ćwiczenia w domu. Ważniejsze od tego jaką dyscyplinę sportową wybierzesz (szachy się nie liczą), jest to, byś oddawała się jej regularnie.

Dodatkową motywacją może być dla Ciebie słuchanie ulubionej muzyki (w sklepach są nawet specjalne składanki dla trenujących) albo…znalezienie kompana do ćwiczeń, by wzajemnie dodawać sobie energii do działania (razem będzie Wam również łatwiej pokonać chwilowy impas). Ponadto, znalezienie partnera treningowego nie tylko pomoże Ci przetrwać gorsze dni, lecz również doda Ci skrzydeł, gdyż zdrowa rywalizacja jeszcze nikomu nie zaszkodziła.

Najlepszą motywacją jest powtarzanie sobie, że robimy to dla siebie i dla swojego zdrowia. Gdy pojawią się pierwsze efekty, to one staną się dla nas najlepszym bodźcem do dalszego działania. Dlatego zamiast traktować treningi w kategoriach przykrego obowiązku pomyśl o nich jak o prezencie dla samej siebie. Powodzenia!

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka
daruderally

Chciałbym polecić każdemu dietetyka i trenera personalnego, Igora Mieńkowskiego. Jestem dopiero po niecałym miesiącu stosowania diety i dwóch wizytach, ale efekty przekroczyły moje najśmielsze oczekiwania. Na pierwszej wizycie Pan Igor przeprowadził ze mną bardzo szczegółowy wywiad, dzięki czemu w diecie nie znalazło się nic z rzeczy, których nie lubię. Na wszystkie pytania odpowiadał bardzo konkretnie i rzeczowo, wie chyba wszystko o każdej diecie :) Posiłki naprawdę łatwo się przygotowuje i są bardzo smaczne. W trakcie diety zakochałem się w warzywach i poprosiłem o dietę wegańską - dla Pana Igora to żaden problem! Efekt pierwszego miesiąca: 6 kg tkanki tłuszczowej mniej, mimo że nigdy nie byłem głodny, czasami miałem nawet problem ze zjedzeniem całej porcji. Oto strona Pana Igora: http://www.igortreneronline.pl Polecam każdemu! :)

Zgłoś nadużycie-
Dawid

Chcesz szybko schudnąć i mieć wysportowaną sylwetkę? Skorzystaj z profesjonalnego trenera i dietetyka na www.igortreneronline.pl Indywidualnie dobrana dieta, fachowa suplementacja, innowacyjny trening. Kompleksowe podejście da Ci super rezultaty. Mega przemiany ludzi, zobacz sam/a na stronie. Polecam warto.

Zgłoś nadużycie-
agit

ZADBAJ O SEXI CIAŁO !!! Chcesz wyglądać seksownie i atrakcyjnie? Chcesz cieszyć się wspaniała sylwetką? Chcesz pokazać wszystkim, że możesz się zmienić? Wejdź teraz na stronę najlepszego trenera w Polsce: http://www.igortreneronline.pl I przeczytaj pozytywne opinie zadowolonych klientów !

Zgłoś nadużycie-
Dawid

Ja polecam wwwigortreneronlinepl Indywidualnie dobrana dieta, fachowa suplementacja i innowacyjny trening. Kompleksowe porady w tym zakresie dają niesamowite efekty. Zobaczcie zdjęcia osób po metamorfozie. Niesamowite. Można tez wygrać 10tys. zł

Zgłoś nadużycie-
skruczka

Najbardziej skuteczne diety i plany treningowe w Polsce? TYLKO http://www.igortreneronline.pl Odchudzanie dla każdego! Wejdź teraz i zacznij jeszcze dzisiaj! Odchudzanie i budowanie formy jeszcze nigdy nie było tak proste! Wejdź teraz na: www.igortreneronline.pl I przeczytaj pozytywne opinie zadowolonych klientów !

Zgłoś nadużycie-
Patka

Wejdź teraz na: http://www.igortreneronline.pl i wygraj 10.000 złotych! Chcesz wyglądać seksownie i atrakcyjnie? Chcesz cieszyć się wspaniała sylwetką? Chcesz pokazać wszystkim, że możesz się zmienić? Wejdź teraz na stronę najlepszego trenera w Polsce: http://www.igortreneronline. I przeczytaj pozytywne opinie zadowolonych klientów! Innowacyjne metody treningowe, nowoczesne plany żywieniowe, fachowa suplementacja. Dzięki nim zmiany zachodzą ekstremalnie szybko! Wejdź teraz na stronę najlepszego trenera w Polsce: http://www.igortreeneronline.pl I przeczytaj pozytywne opinie zadowolonych klientów! Zmień sięnnie do poznania nawet w ciągu jendego tygodnia! Pozbądź się tłuszczu na zawsze, zbuduj piękna smukłą sylwetkę lub wspaniałe muskularne ciało! Wejdź teraz na: http://www.igortreneronline.pl i wygraj 10.000 złotych!

Zgłoś nadużycie-
skruczka

Najbardziej skuteczne diety i plany treningowe w Polsce? TYLKO http://www.igortreneronline.pl Odchudzanie dla każdego! Wejdź teraz i zacznij jeszcze dzisiaj! Odchudzanie i budowanie formy jeszcze nigdy nie było tak proste! Wejdź teraz na: www.igortreneronline.pl I przeczytaj pozytywne opinie zadowolonych klientów !

Zgłoś nadużycie-
marta.waszczyk

Innowacyjne metody treningowe, nowoczesne plany żywieniowe, fachowa suplementacja. Dzięki nim zmiany zachodzą ekstremalnie szybko! Wejdź na stronę najlepszego trenera w Polsce: http://www.igortreneronline.pl

Zgłoś nadużycie-
Julka Marciniak

Chcesz wyglądać seksownie i atrakcyjnie? Chcesz cieszyć się wspaniała sylwetką? Chcesz pokazać wszystkim, że możesz się zmienić? Wejdź teraz na stronę najlepszego trenera w Polsce: http://www.igortreneronline.pl Innowacyjne metody treningowe, nowoczesne plany żywieniowe, fachowa suplementacja. Dzięki nim zmiany zachodzą ekstremalnie szybko

Zgłoś nadużycie-
paula1608

Najważniejsza jest motywacja, bo bez niej to raczej długo nikt nie pociągnie. Ważne jest też żeby tak ćwiczyć i mieć taką dietę, która sprawia nam przyjemność i widzimy efekty. Zadbać trzeba też o metabolizm, a na poprawę dobre jest iqacai. Miałam właśnie kłopot z metabolizmem i przez to nie było widać efektów moich ćwiczeń, dopiero po jagodach coś zaczęło się dziać.

Zgłoś nadużycie-

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl