fit.pl mobile logo


Muzyka łagodzi obyczaje

"Muzyka jest czymś bardzo ludzkim. Niezależnym od polityki i historii.  Czymś ludzkim w sensie ogólnym; powiedziałbym, że muzyka jest  przyrodzonym konstytutywnym elementem ludzkiej duszy"- Patrick Süskind Kontrabasista  
Muzyka łagodzi obyczaje, muzyka otwiera serca, muzyka zbliża ludzi.  Muzyka potrafi wyzwolić w nas całą gamę emocji, wprowadzić nas w  magiczny trans. Jest narzędziem w ręku instruktora, który przy jego  użyciu powoduje, że tańcząc czujemy się niekiedy tak jakbyśmy brali  udział w pewnego rodzaju misterium. Oczywiście stan taki ma charakter  umowny, nie permanentny, sekciarski, a z drugiej strony pozwala  uczestnikom poczuć się współkreatorami wydarzenia, a w rezultacie  oderwać się od codzienności, często wyciszyć, skoncentrować na własnym  ciele, ruchu i interakcji z otaczającymi osobami. Taka atmosfera jest  często kultywowana na zajęciach choreograficznych, konwencjach,  szczególnie tych nocnych czy plenerowych, których realia sprzyjają  poczuciu wyjątkowości chwili. Muzyka jest dla fitnessu odzieniem, im  bardziej wyszukana tym ciekawsze stają się zajęcia. "Od muzyki  piękniejsza jest tylko cisza"- powiedział Paul Claudel, w fitnessie  jednak cisza jest najmniej pożądanym elementem zajęć.

Gdyby nie rytm, gdyby nie dźwięki płynące z kolumn, zajęcia fitness  byłyby zupełnie pozbawione odzienia, niepełne i bez energii, którą  muzyka ze sobą niesie. Poszukujemy więc coraz to nowszych inspiracji,  sięgamy po coraz bardziej wyszukanych i oryginalnych kompozytorów.  Próbujemy wyreżyserować własne zajęcia w 100%. Układamy choreografię,  wybieramy utwór, który w finale próbujemy zinterpretować ruchem. I nagle  napotykamy na małą, niewygodną przeszkodę w postaci ilości bitów w  dziele kompozytora nie pasującej do ilości bitów w naszym cudownym  choreograficznym dziecku:-).

[-------]

I właśnie w tym momencie dochodzi do  "profanacji" czyjejś wizji, czyjegoś talentu, czyjejś własności. I nie  mam tu na myśli płyt do fitnessu, za które odprowadzane są "zaiksy" dla  autorów, a te piosenki, które przerabiamy na własną rękę. Włączamy  komputer, zgrywamy nasz hit muzyczny do programu, który pomoże nam  dopasować muzykę do choreografii i zaczynamy poprawiać artystę, który akurat nie dopasował długości swojego utworu dla naszych potrzeb.  Przedłużamy refren, dodajemy parę bitów na wstęp, aby klienci łatwiej  mogli wejść w początek układu, dodajemy mocny akcent na koniec, żeby  wszyscy równo i z przejęciem zakończyli taniec. Zajęcia wyszły  fenomenalnie. Cel zostaje osiągnięty.

Nasuwa się pytanie dlaczego nawet przez ułamek sekundy nie przychodzi  nam na myśl, że właśnie zniszczyliśmy czyjąś pracę, na którą składa się  długotrwały proces komponowania, nagrywania i wypromowania utworu. Bez  chwili wahania urywamy zwrotkę w momencie, w którym zabranie z niej  kilku wersów tekstu niekiedy zupełnie go ogłupi. Nie zwracamy na to  uwagi, że autor słów do piosenki skoczyłby w przepaść z rozpaczy gdyby usłyszał ulepszoną wersję swojego przekazu. Dla nas ważna jest tylko  muzyka, która ma pasować do naszych kroków. Gottfried Wilhelm Leibniz  powiedział "Muzyka to podświadome zadanie matematyczne, w którym umysł  nie wie, że ma do czynienia z liczeniem". Niewątpliwie nigdy nie spotkał  na swojej drodze instruktora fitness:-). My liczymy muzykę z pełną  świadomością, może tylko do ośmiu, ale zawsze:-) I jak taran potrafimy  zniszczyć każdą kompozycję, która w naszych ósemkach się nie mieści.  Myślę, że jest to problem natury moralnej. Jeśli sami nie zadamy sobie  pytania, jak poczulibyśmy się gdyby ktoś zrobił podobna profanację z  naszym dziełem, nigdy nie pozbędziemy się złej opinii, która krąży wśród  wielu muzyków o fitnessowcach dokonujących "mordu" na utworach  muzycznych. Piszę to z pełną świadomością osoby, która jedną połowę  serca oddała komponowaniu muzyki i pisaniu tekstów, a drugą połową  pokochała fitness i kreowanie choreografii. Drodzy koledzy instruktorzy  zawsze można zrobić to tak żeby wilk był syty i owca cała.



 

Może kosztuje  to trochę więcej czasu,ale czy nie warto, żeby sztuka pozostała sztuką a  nie chałturą i żeby muzyka była czymś bardziej ludzkim???? Zostawiam Was  z Waszym sumieniem i z tym co podyktuje Wam serce. Moje jest nieco  rozdarte, ale próbuje zadowolić każdą z pasji, które niby się  uzupełniają a jednak niekiedy szkodzą sobie nawzajem.

Katarzyna Zaklikowska

www.fit.pl

 


 


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl