fit.pl mobile logo


Trener personalny - zawód z przyszłością? KONKURS

 Rynek trenerów personalnych w Polsce dynamicznie się rozwija. Jest rynkiem stosunkowo młodym, dlatego dużo w nim miejsca dla nowych, charyzmatycznych osobowości. Czy warto inwestować w szkolenia, by zdobyć wiedzę z tego zakresu? Jakie możliwości daje praca z indywidualnym klientem? Kim tak naprawdę jest i czym zajmuje się trener personalny?


WYGRAJ KURS TRENERA PERSONALNEGO! 

Trener personalny to instruktor, który pracuje indywidualnie z klientem, dobiera trening i dietę do potrzeb, możliwości, a często także ograniczeń swojego podopiecznego. Prowadzi, pomaga, kontroluje i edukuje w drodze do uzyskania pożądanej sprawności. W sposób jak najbardziej efektywny stara się uzyskać, utrzymać bądź wypracować ze swoim podopiecznym kondycję i sprawność. Praca trenera personalnego często wymaga ścisłej kooperacji z lekarzem, bo z treningów indywidualnych chętnie korzystają rekonwalescenci, czy osoby o konkretnych wskazaniach medycznych. Już dawno trening face to face przestał być towarem dla wybranych – VIP-ów, celebrytów czy gwiazd. Dzisiaj swoje indywidualne zmagania z trenerem chętnie odbywają osoby świadome swoich potrzeb, chcące szybko i skutecznie zrealizować konkretny plan. Dużą grupę potencjalnych klientów stanowią ludzie robiący błyskotliwe kariery z małym zapasem czasu dla siebie, ale za to dużymi wymaganiami w stosunku do własnego wizerunku. Sporo jest też kobiet, prowadzących dom, z małymi dziećmi, które chcą „w końcu coś ze sobą zrobić”, wrócić do sprawności, a ich czas jest niezwykle ograniczony. Coraz więcej treningów personalnych odbywanych jest z osobami, które przychodzą ze swoistą „receptą” od lekarza – proszę zrzucić parę kilogramów, dla zdrowia…

MASZ SPORY WYBÓR

Spektrum potrzeb klientów treningu personalnego jest nieograniczone – od „zwykłej” poprawy sprawności, przygotowania do sezonu np. narciarskiego, odchudzania, poprzez pracę z ciężarnymi, seniorami a nawet dziećmi – gdyż coraz częściej rodzice świadomie trenujący przyprowadzają swoje dzieci z problemem nadwagi.

Początkujący trenerzy zwykle nie mają zbyt dużego wyboru – pracują w zakresie jaki zgłasza konkretny klient. Z biegiem czasu, wielu z nich specjalizuje się w jakiejś określonej dziedzinie i pracuje w zakresie w którym czuje się najlepiej i odnosi najlepsze rezultaty. Niewątpliwie wpływ na specjalizację ma wcześniejsze doświadczenie trenera (na przykład w jakiejś określonej dyscyplinie sportowej) albo jego szczególne zainteresowania. Bo w tym zawodzie, jak w żadnym innym, wiedza i praktyka stanowią największy potencjał. A zadowolenie klientów ich wymierne rezultaty są najlepszą wizytówką i reklamą, która po pewnym czasie napędza się sama – aż do momentu gdy w kalendarzu brakuje już wolnych terminów… Taka sytuacja dotyczy oczywiście tych najlepszych, którzy sporo czasu i uwagi poświęcają nie tylko swojej bieżącej działalności, ale skutecznie podnoszą swoje kwalifikacje, poziom wiedzy i umiejętności.


OD CZEGO ZACZĄĆ?

Pierwsza sprawa to oczywiście pasja, zamiłowanie, i chęć do pracy nawet nie z ludźmi, ale dla nich. Gotowość do przekazania zdobytej wiedzy i umiejętności na rzecz drugiego człowieka, by ten w jak najkrótszym czasie uzyskał najlepsze możliwe efekty, ciesząc się jednocześnie z podejmowanej aktywności.

Kolejny temat to gotowość samego kandydata na trenera, do zdobycia rzetelnej, szerokiej wiedzy z wielu dziedzin – anatomii, fizjologii, biochemii, biomechaniki, dietetyki, psychologii… I nie ma tu mowy o przysłowiowym „zakuć, zaliczyć, zapomnieć”. W tym zawodzie wiedza pozyskana to narzędzie do efektywnej pracy z klientem. Dzięki niej trener jest skuteczny, wiarygodny, odnosi sukcesy i zdobywa kolejnych zadowolonych klientów. Sam zarządza swoim potencjałem i sam jest za niego odpowiedzialny - podobnie jak za osiągnięcia i wyniki swoich podopiecznych. Tutaj nie ma miejsca na eksperymenty, bo praca odbywa się nie tylko z ludzkim ciałem, ale także z kompleksami, ograniczeniami i wątpliwościami. Z tego powodu trener personalny musi naprawdę sporo wiedzieć i umieć sprawnie tę wiedzę wykorzystać. Dlatego ważne jest nie tylko samo szkolenie (zobacz: http://www.afes-active.pl/szkolenia/10/trener_personalny_-_system_weekendowy.html ) ale późniejsze doświadczenie, praktyki, prowadzenie spotkań czy warsztatów dla klientów, uczestnictwo w kursach i szkoleniach z pokrewnych dziedzin. Jednym słowem permanentna edukacja.

JAK ZABRAĆ SIĘ DO PRACY?

Trener personalny może prowadzić własną działalność gospodarczą, albo być pracownikiem związanym z konkretnym, lub kilkoma klubami fitness. Możliwości są niemal nieograniczone. Wielu trenerów pracuje w domu klienta, w plenerze, na basenie... Na początek przyda się oczywiście solidny potencjał np. w postaci klientów jakiegoś klubu. Dzięki spotkaniom edukacyjnym, warsztatom dla klubowiczów, często bezpłatnym, można w łatwy sposób pozyskać pierwszych podopiecznych. Gdy ich poziom zadowolenia z treningu i efektów będzie wystarczająco duży, reszta zrobi się praktycznie sama – bo jedna pani drugiej pani powie ,że… I tak oto wzrasta popularność i wartość pracy instruktora personalnego. To moment w którym trzeba bardzo uważać, by nie wpaść w pułapkę własnego ego. W tym zawodzie, absolutnie zawsze, klient i jego potrzeby muszą stać na pierwszym miejscu. Patrząc przez pryzmat klienta, będąc konsekwentnym – trochę nauczycielem, trochę psychologiem i przede wszystkim „motywatorem” i „wyciskaczem siódmych potów” – z pewnością sobie poradzisz.

CZY TO SIĘ W OGÓLE OPŁACA? ILE ZARABIA TRENER PERSONALNY?

Zarobki trenerów personalnych wahają się najczęściej się od 50zł-150zł za godzinę, co daje już na samym początku duże możliwości. Zakładając pracę jedynie cztery godziny dziennie za najniższą stawkę otrzymujemy 4 tysiące miesięcznie - to niezły wynik na początek pracy w nowym zawodzie. Oczywiście pozyskanie pierwszych klientów wymaga sporego zaangażowania, determinacji i konsekwencji. Dodatkowej, często bezpłatnej pracy w postaci spotkań edukacyjnych – by zachęcić i przekonać członków klubu, że inwestycja w pracę z trenerem personalnym nie tylko ma sens, ale niesie ze sobą znaczny wzrost szans na powodzenie. Czas poświęcony potencjalnym klientom to inwestycja, która z pewnością bardzo szybko się zwróci, pod warunkiem że trener dysponuje rzetelną wiedzą i łatwo zjednuje sobie ludzi. Praca ta bowiem, polega przede wszystkim na kontaktach z innymi ludźmi, uważnym słuchaniu i reagowaniu na ich potrzeby. Ale gdy efekty wspólnej pracy zaczynają być zauważalne - klienci stają się coraz bardziej zainteresowani a stawka za godzinę pracy trenera personalnego idzie w górę. Najlepsi, najskuteczniejsi trenerzy, pracujący z gwiazdami zarabiają ponad 20 tysięcy miesięcznie!

JAK ZOSTAĆ SKUTECZNYM, ROZCHWYTYWANYM TRENEREM PERSONALNYM

Inwestycja finansowa nie jest duża, biorąc pod uwagę fakt, że koszt podstawowego kursu zwraca się najczęściej już w pierwszym miesiącu pracy w nowym zawodzie. Trzeba jednak pamiętać, że w pracy trenera personalnego rozwój i dokształcanie to sprawa priorytetowa, a dwa warsztaty o tej samej tematyce są zazwyczaj zupełne inne! Budżet musi zawierać pozycję „edukacja”, bo dzięki temu wartość trenera znacząco wzrasta, a jego możliwości rosną. Ważne są również cechy charakteru –komunikatywność i empatia – trener musi umieć dobrze porozumieć się ze swoim podopiecznym, wczuć w jego problem, znaleźć skuteczne rozwiązanie i je zastosować. Motywować, edukować, wspierać i egzekwować – by jak najszybciej osiągnąć cel a potem postawić sobie kolejny…

CO MÓWIĄ SAMI TRENERZY O TYM ZAWODZIE

Piotr: 
Jeśli chcesz być skuteczny w swojej pracy – słuchaj, słuchaj, słuchaj…. i wyciągaj wnioski. To czego nie powie Ci klient podczas pierwszego wywiadu, mimochodem zdradzi podczas treningu. Możesz zyskać sporo wiedzy na temat nawyków żywieniowych, trybu codziennego funkcjonowania, a nawet problemów zdrowotnych swojego podopiecznego. Dysponując szeroką wiedzą szybko zweryfikujesz dane i zareagujesz a dzięki temu wyniki treningu będą lepsze.

Sebastian:
W tym zawodzie sporo trzeba się uczyć, ciągle zdobywać nowe informacje bo każdy kolejny klient to inny problem. Jeśli nie lubisz czytać, rozwijać się, szukać odpowiedzi, uczestniczyć w szkoleniach – daruj sobie, bo bez tego w tej pracy daleko nie zajdziesz.

Beata:
Nienormowany czas pracy ma swoje zalety, ale także wady. Trener nie ma sobót i niedziel – pracuje wtedy, gdy jego klienci nie pracują. Wstaje wcześnie rano, potem ma „okienko” i znowu pracuje do późnego wieczora. Dla jednych to zaleta dla innych wada, ale wybierając zawód trenera personalnego musisz się z tym liczyć.

Lubisz się uczyć, rozwijać, spotykać z ludźmi i ciągle poznawać nowych? Chcesz stawiać wyzwania sobie i swoim podopiecznym, cieszyć się ze wspólnie osiągniętych rezultatów? Lubisz pracować na własną rękę, potrafisz sam siebie zmotywować, jesteś obowiązkowy i konsekwentny? Ruch to Twoja pasja? Być może ten zawód jest właśnie dla Ciebie.


Agnieszka Czajkowska – Leciejewska
www.edukacjafitness.pl

 


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl