fit.pl mobile logo

Dieta na czas menopauzy

Częste zmiany nastroju, uderzenia gorąca, problemy ze snem, wzmożony apetyt na słodycze. Znasz to z autopsji? Jeśli menopauza zaczęła dotyczyć także Ciebie to warto pomyśleć o odpowiednim odżywianiu w tym trudnym dla większości kobiet czasie. Właściwa, bogata w wapń i witaminę D dieta w połączeniu z umiarkowaną aktywnością ruchową może złagodzić te przykre symptomy.
Aby nie przytyć

teaNiski poziom estrogenu, jaki pojawia się po ostatniej miesiączce, wpływa na zwiększony apetyt i odkładanie się tkanki tłuszczowej. W przybieraniu na wadze swoją rolę ma również wyższe stężenie męskich hormonów – androgenów, które winne są otyłości brzusznej. Dlatego tyją w mniejszym lub większym stopniu prawie wszystkie panie.

Mniejszy poziom estronu - hormonu z grupy estrogenów, źle działa na układ nerwowy i wytwarza się mniej serotoniny. Stąd częste zmiany nastroju. Spadek estrogenu w organizmie zwiększa apetyt, dlatego nachodzi nas ochota na wysokokaloryczne jedzenie. Z tymi problemami można sobie jednak poradzić. Rozwiązaniem jest odpowiednia dieta i terapia hormonalna. Bardzo ważną kwestią jest również regularna, ale umiarkowana aktywność fizyczna.

Jak jeść

Dzienna porcja kalorii powinna liczyć około 1800 kcal. W każdym posiłku powinny znaleźć się owoce i warzywa, szczególnie te bogate w błonnik. Niezwykle ważne jest picie wody mineralnej (przynajmniej 2 litry dziennie). Posiłki powinny być urozmaicone, w niewielkich porcjach, najlepiej pięć razy dziennie.

W menu powinien się znaleźć wapń, który wzmocni kości i magnez. Aby ograniczyć ryzyko osteoporozy trzeba dostarczać wapń w dawce do 1200 mg dziennie, co oznacza jedzenie codziennie trzech porcji produktów takich jak przetwory mleczne, małże, sardynki, brokuły i warzywa strączkowe. Odpowiednia dawka witaminy D ułatwi wchłanianie wapnia z pożywienia. Na dobrą przemianę materii korzystny wpływ mają witaminy z grupy B, zwłaszcza B1, B2, B6. Znajdują się w kaszach, fasoli, białym serze, rybach, w ciemnozielonych warzywach. O dobry stan skóry w okresie dojrzałości zadbają niezbędne nasycone kwasy tłuszczowe (NNKT), które odnajdziemy w orzechach, tłustych rybach, pestkach dyni, siemieniu lnianym, oleju sezamowym, sojowym i słonecznikowym.

Należy jadać więcej soi, gdyż zawiera ona składniki, które mogą przyczynić się do złagodzenia objawów menopauzy. Rezultat ten można osiągnąć już w trakcie spożywania 20 g protein sojowych dziennie.

Jeśli dobrze zaplanujesz posiłki staraj się unikać podjadania w ciągu dnia. Jeśli ochota jest zbyt silna nie sięgaj po słodycze – lepiej zjedź kromkę pełnoziarnistego chleba, owoc lub niskosłodzony produkt mleczny.


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl