fit.pl mobile logo

Pokochaj swoje ciało

Jak być piękną? Polub siebie, przyjmij i zaakceptuj swoje ciało. Wtedy też łatwiej ci będzie współpracować ze swoim ciałem i nakłonić je do pozytywnych zmian.
Co trzeba robić, by polubić siebie?
  1. Stań przed lustrem, przyjrzyj się sobie uważnie i życzliwie, tak jakbyś patrzyła na siebie oczami swojej najlepszej przyjaciółki. Co w swoim wyglądzie lubisz najbardziej? Powiedz to głośno: To jestem Ja i najbardziej lubię swoje oczy (albo swoje dłonie, nogi, figurę, uśmiech, spojrzenie itp). Zapisz to, co zaobserwowałaś, i powtarzaj sobie codziennie jako afirmacje - potwierdzenie twojej akceptacji siebie.
  2. Stań przed lustrem i równie życzliwie i uważnie jak poprzednio zastanów się, co chciałabyś zmienić w swoim wyglądzie, żeby poczuć się lepiej sama ze sobą. Zapisz, jakie zmiany planujesz, i jak chciałabyś wyglądać, kiedy twoje zamierzenia zostaną zrealizowane. Zaprogramuj strategię - krok po kroku, która ma cię doprowadzić do celu.
  3. Naucz się słuchać swojego ciała i działaj zgodnie z jego potrzebami. W tym celu połóż się wygodnie i zrelaksuj. Oddychaj głęboko, uważnie odbieraj informacje, które pojawiają się w różnych partiach twojego ciała, poczynając od stóp - napięcie, ból, mrowienie, chłód, gorąco, skurcz, przyjemne ciepło, wibracje, rozedrganie itd. Staraj się polubić nawet te miejsca, które sprawiają ci kłopot czy ból. Twoje ciało chce ci powiedzieć, czego potrzebuje: może odpoczynku, relaksu, masażu, czułości, miłości czy seksu. Zapisz to również, a potem zaplanuj działania, które pomogą twojemu ciału wrócić do pełnej formy.

Stań mocno na nogi
pokochaj cialo
Według francuskiego pisarza i filozofa Henriego Bergsona, nasze ciało ożywia siła, czy energia witalna, zwana "elan vital". Niestety nie wszyscy jesteśmy obdarzeni nią po równo. Dzielimy się na osoby bardziej lub mniej "energetyczne". Brak dostatecznej ilości energii oznacza brak poczucia siły i wewnętrznej harmonii. A więc utrudnia pracę z naszym ciałem. Musisz więc mocno stanąć na nogi, tzn. osiągnąć odpowiedni poziom sił witalnych. Najpierw odpowiedz na niżej zamieszczone pytania, pomogą ci ocenić twój stan energetyczny, staniesz się bardziej świadomą tego, jak funkcjonuje twoje ciało.
  1. Czy czujesz się stale zmęczona?
  2. Czy masz kłopoty z porannym wstawaniem? Czy czujesz się zmęczona po wstaniu?
  3. Czy czujesz się zagoniona lub pod ciągłą presją?
  4. Czy trudno jest ci się odprężyć, posiedzieć spokojnie?
  5. Czy twoje ruchy są gwałtowne i pospieszne?
  6. Czy masz kłopoty z zasypianiem?
  7. Czy bywasz czasem przygnębiona?

Jeżeli twierdząco odpowiedziałaś na większość pytań, jesteś "zaniedbana" energetycznie, musisz więc pobudzić ciało do większego wysiłku.
Trening składa się z kilku ćwiczeń, z których wiele inspirowanych jest technikami tai-chi i jogą. Dzięki nim poczujesz przypływ sił witalnych i dobrej energii, ciało stanie się lżejsze, a ty będziesz na pewno bardziej zrównoważona, silniejsza i odporna na codzienne stresy.

Drzewo tańczące z wiosennym wiatrem. Otwórz okno i stań twarzą do nieba, witając nowy dzień. Rozstaw stopy na szerokość ramion z palcami skierowanymi lekko do środka. Ugnij nogi w kolanach. Oddychaj trochę głębiej niż zwykle, wdychając powietrze przez nos i wydychając przez usta. Wraz z wdechem unoś ręce w górę, z wydechem opuszczaj - i tak kilka razy. Następnie unieś ręce na wysokość głowy i nie odrywając stóp od podłoża, zacznij poruszać się tak jak drzewo na wietrze - które ma głębokie korzenie i mocny pień, a jednocześnie elastyczne gałęzie i liście poddające się podmuchom wiatru. Rozkołysz się w tańcu z wiosennym wiatrem.

Jak napięta cięciwa. Stań na ugiętych nogach, zaciśnięte w pięść dłonie oprzyj w części lędźwiowej kręgosłupa. Z tej pozycji wypchnij całe ciało do przodu, aż będzie przypominać napiętą cięciwę łuku. Może pojawić się lekka wibracja nóg, co oznacza, że energia zaczyna naprawdę krążyć w rozbudzonym ciele.

Siła bezwładu. Dla przeciwwagi, teraz stojąc w pozycji pionowej, wykonuj powoli głęboki skłon. Ważne, by wraz z wydechem ciało opadało coraz niżej siłą bezwładu. Staraj się całkowicie zrelaksować, namawiając swoje ciało łagodnie, by pozbyło się wszelkiego napięcia. Wracaj do pionu bardzo powoli, "nakładając kręg po kręgu".

W takt muzyki. Włącz kasetę z ulubioną muzyką, poruszaj się swobodnie w jej rytm, myśląc o czymś przyjemnym. Zauważ, przed czym się powstrzymujesz, jakich ruchów nie potrafisz lub nie chcesz wykonać, gdzie czujesz ból czy blokadę. Staraj się rozluźnić sztywne czy napięte części ciała, ruszając się tak jak nigdy dotychczas. Bądź odważna, szalona i szczęśliwa.
kapiel
Wodny rytuał. W dogodnym czasie, bez pośpiechu, napełnij wannę ciepłą wodą i jednocześnie przygotuj kominek z olejkiem zapachowym z rozmarynu, który działa rozkurczowo i uspokajająco. Zanurz się w wannie, całkowicie rozluźniając całe ciało. Pozbądź się wszystkich napięć, zmartwień i niepokojów. Oddychaj głęboko przez nos, wypuszczając powietrze ustami. Poleż tak dłuższą chwilę. Po kąpieli poproś kogoś bliskiego o wykonanie masażu. Pogłębi uczucie rozluźnienia. Masaż może być delikatny, przypominający głaskanie, lub trochę mocniejszy - ważne jest, żeby osoba masująca nie odrywała dłoni od twojego ciała. Potem usiądź wygodnie z filiżanką dobrze zaparzonej herbaty i delektuj się aromatycznym naparem. Staraj się w dalszym ciągu nie przywoływać myśli, a jeśli napływają nie zatrzymuj ich. Niech przepływają tak jak obłoki na niebie.

www.fit.pl


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl