fit.pl mobile logo

Brak motywacji przyczyną braku aktywności

Jedną z najczęstszych przyczyn braku aktywności fizycznej są problemy z motywacją. Rozwiązaniem może być zaproszenie do ćwiczeń bliskiej osoby lub dołączenie do grupy osób mających podobne cele. Amatorskie kluby organizują m.in. biegacze. Ludzie z niskim poziomem samodyscypliny mogą też zatrudnić trenera personalnego, który zmobilizuje ich do regularnych ćwiczeń 


Według Światowej Organizacji Zdrowia minimalna dawka ruchu dla dorosłego człowieka to 30 minut umiarkowanej aktywności fizycznej pięć razy w tygodniu lub 20 minut bardzo intensywnej aktywności fizycznej trzy razy w tygodniu. Regularne ćwiczenia pozwalają nie tylko utrzymać prawidłową masę ciała, lecz także zmniejszają ryzyko rozwoju choroby nowotworowej, usprawniają funkcjonowanie układu odpornościowego, układu sercowo-naczyniowego oraz ośrodkowego układu nerwowego. Prawie 1/5 Polaków nie jest jednak wystarczająco aktywna fizycznie. Dla wielu z nich problemem jest brak motywacji.

– Zazwyczaj tak są konstruowane komunikaty: „Chciałbym się ruszyć, ale nie mogę”. Proszę zwrócić uwagę na język, w którym mówię do samego siebie. Użycie słówka „ale” kasuje wszystko, co jest przed nim. „Bardzo bym chciał, ale nie mogę”. To co w końcu, bardzo bym chciał czy nie? Jest to dla mnie ważne czy nie? – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Maciej Stępniak, trener, właściciel ST`ART.

Zdaniem trenera człowiek chętnie podejmuje się działań, które są dla niego ważne lub przyjemne. Wówczas nie ma żadnych problemów z chęciami. Prawdziwa motywacja może wynikać jedynie z dogłębnej obserwacji samego siebie, dlatego warto odpowiedzieć sobie szczerze na pytanie: czego chcę. Dopiero wtedy można wyznaczać sobie konkretne cele.

– Niestety, bardzo często zdarza się tak, że żyjemy złudzeniami, oszukujemy siebie. Bardziej zwracam uwagę na to, jaki chciałbym być idealny, jaki powinienem być, jaki dobrze by było, jakie są oczekiwania otoczenia i uciekamy od stwierdzenia czy obrazu, jaki jestem naprawdę – mówi Maciej Stępniak.

Kwestia motywacji związana jest z siłą woli. Według niemieckiego psychologa Juliusa Kuhla istnieją dwa rodzaje ludzi: zorientowani na stan lub na działanie. Pierwsze z nich mają duże problemy z motywacją i samodyscypliną. Osoby zorientowane na działanie nie mają natomiast kłopotów z rozpoczęciem realizacji swoich zamiarów. Ludzie ci mocniej kierują się ponadto motywacją wewnętrzną, podczas gdy osoby zorientowane na stan potrzebują bodźców zewnętrznych. Zdaniem Macieja Stępniaka bardzo ważne jest określenie tego, jaką orientację się posiada.

– Najpierw rozpoznanie, jaką ja mam orientację, na stan czy na działanie, i później dobieranie, bo to nie jest żaden grzech mieć orientację na działanie bądź orientację na stan. Tak jest, po prostu. I to jest też element spojrzenia na siebie. Nie wstydzę się. Spoglądam na siebie, wiem, jaką mam orientację, co bardziej preferuję i wtedy dobieram środki – mówi Maciej Stępniak.

Ludzie mający orientację na stan, a więc borykające się z brakiem motywacji i samodyscypliny, mogą zaprosić do wspólnych ćwiczeń drugą osobę. Taki partner będzie motywował do podjęcia wysiłku, wspierał w trudnych momentach, a nawet wyzwalał element zdrowej rywalizacji, mobilizującej do kolejnych wyzwań. Partnerem może być bliska osoba, można też dołączyć do grupy nieznanych wcześniej amatorów sportu. Takie grupy organizują m.in. biegacze. Dobrym pomysłem jest także zatrudnienie trenera personalnego, który przypilnuje kalendarza ćwiczeń i zmotywuje do nich, albo wykupienie karnetu na siłownię i opłacenie go na kilka miesięcy z góry.

www.wellness.fit.pl
 


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka
skruczka

OSIĄGAJ SZCZUPŁE LUB MUSKULARNE CIAŁO SZYBCIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK! PROSTY TRENING, TANIA DIETA, INDYWIDUALNIE DOBRANA SUPLEMENTACJA! WEJDŹ TERAZ NA http://www.igortreneronline.pl I WYGRAJ 10 TYSIĘCY ZŁOTYCH!

Zgłoś nadużycie-
andrewmail115

Chcesz zmiany o której zawsze marzyłeś? Nie wiesz jak zacząć? Sięgnij po najprostsze rozwiązanie w Internecie www.igortreneronline.pl! I odchudzanie staje się proste jak nigdy dotąd.

Zgłoś nadużycie-
emiliasport6

Zmień się nawet w ciągu jednego tygodnia! Pozbądź się tłuszczu na zawsze, zbuduj piękna smukłą sylwetkę lub wspaniałe muskularne ciało! Wejdź teraz na: www.igortreneronline.pl i wygraj 10.000 złotych!

Zgłoś nadużycie-

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl