fit.pl mobile logo

Energetyczne doładowanie, cz.1

Najczęściej wraz z początkiem jesieni narzekamy na zmęczenie i brak energii. Tymczasem wystarczy kilka dobrych nawyków, które w prosty sposób „doładują” nas energetycznie. Oto pięć sposobów na zwiększenie swojej energii na co dzień, za miesiąc – kolejne pięć!
1.    Jedz śniadania!
Niezależnie od tego czy jesteś zadowolona ze swojej masy ciała, czy nie – jedz zdrowe śniadania. To pierwsza dawka energii, jaką po przebudzeniu jesteś zobowiązana dostarczyć swojemu organizmowi. Bez tego ani twój umysł, ani ciało  nie będą funkcjonowały należycie. Ale uwaga, nie możesz jeść byle czego – być może słodki rogalik czy drożdzówka wydają ci się kuszące, jednakże, choć początkowo postawią cię na nogi, to już po dwóch godzinach nagły spadek cukru we krwi sprawi, że poczujesz ogromną senność. Dlatego wybieraj zdrowe śniadania, które wolno podniosą poziom cukru we krwi, jak np. owsianka. Więcej na ten temat znajdziecie w artykule ekspertki ds. żywienia Anny Kacperskiej „Śniadanie, czyli 30% energii”.

2.    Zmień rutynę
Pewna doza rutyny jest jak najbardziej potrzebna – dzięki niej dni są w pewnym stopniu przewidywalne, a my mamy poczucie bezpieczeństwa (dlatego tyle mówi się o potrzebie rutynowych czynności przy posiadaniu małych dzieci), niemniej zbyt dużo powtarzalnych schematów spowalnia umysł i wysysa energię. Spróbuj pojechać do pracy inną drogą niż zawsze, albo w ciepły dzień  nawet pojechać rowerem. Zacznij dzień od kilku ćwiczeń rozciągających. Zapisz się na kurs tańca, języka obcego. Naucz się jeździć na rolkach. Wybierzcie się całą rodziną na basen zamiast spędzać niedzielne popołudnie przed telewizorem. Próbuj nowe smaki w kuchni!

[-------]

kawa 13.    Mów prawdę
Banalne, prawda? A jednak na co dzień toniemy w małych, niby niewinnych kłamstewkach, które pożerają nasze zapasy energetyczne. Wymyślanie różnych historii, wymówek, wymigiwanie się, naciąganie faktów – czyli to wszystko, co często robimy na co dzień, sprawia, że cały czas myślimy o tym co powiedzieliśmy i w jaki sposób, żeby ukryć prawdę. Nie musisz oczywiście powalać szefa przerażającą, brutalną szczerością, spróbuj w pozytywny sposób wyrażać swoje prawdziwe emocje. Przyda się tutaj trening asertywności!

4.    Zamień kubek kawy na...
… na kilka mniejszych filiżanek. Małe porcje kofeiny, dawkowane co kilka godzin, są o wiele bardziej skuteczne, niż olbrzymi kubek kawy. Naukowcy odkryli, że pracownicy zmianowi, kierowcy ciężarówek czy lekarze na dyżurach, funkcjonują o wiele lepiej po kilku niewielkich dawkach kofeiny wypijanych w odstępie kilku godzin. Uwaga! Nie zachęcamy do zwiększenia ilości wypijanej kawy – mówimy tutaj, o rozłożeniu wypijanej kawy, na cztery do pięciu mniejszych porcji (jak malutka filiżanka, bądź 1/3 standardowego kubka).

5.    Słuchaj energetycznej muzyki
Energetyczny utwór muzyczny potrafi wybudzić z popołudniowego marazmu. Naukowcy twierdzą nawet, że dopasowanie tempa ćwiczeń do muzyki o mocnych szybkich bitach, może zwiększyć wydajność ćwiczeń fizycznych o 15%! Wybieraj piosenki które wybijają od 120 do 140 uderzeń na minutę (jak większość popowych i rokowych piosenek).

Beata Mąkolska
www.fit.pl


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl