fit.pl mobile logo

Plaga zachorowań na raka skóry za oceanem

Nieczerniakowy rak skóry jest najbardziej powszechnym typem nowotworów w USA. Według najnowszych szacunków 2,1 miliona Amerykanów cierpiało z powodu 3,5 miliona przypadów raka w 2006 roku
 

opalanie 1Przypadki raka skóry (nieczerniakowego) zwykle nie są zgłaszane do rejestru zachorowań na nowotwory, dlatego eksperci muszą polegać jedynie na danych szacunkowych. Do marca 2010 roku prowadzone od 1994 statystyki zanotowały od 900 tysięcy do 1,2 miliona przypadków zachorowań na raka każdego roku.

Amerykańscy naukowcy skorzystali z dwóch baz danych „Medicare” oraz   krajowe rejestry danych, aby zestawić liczbę procedur wykonywanych u chorych na raka skóry pacjentów objętych rządowym planem zdrowia. Wnioski przedstawione w „Archives od Dermatology” traktują o niemal podwojeniu liczby zachorowań na raka skóry w porównaniu do roku 1994.

Nie tylko coraz więcej ludzi cierpi z powodu raka skóry, ale także wzrasta liczba procedur wykonywanych przy jednym pacjencie. Mówi się już nawet o epidemi nieczerniakowego raka skóry w Stanach Zjednoczonych. Taki typ raka skóry nie jest śmiertelny w przypadku wczesnego wykrycia, jednakże koszty  poniesione z jego powodu są znaczące. Amerykańska Akademia Dermatologii twierdzi, że leczenie nieczerniakowego raka skóry kosztowało 1,5 biliona dolarów w samym 2004 roku.

Naukowcy nie mówią, dlaczego ich zdaniem stawki za leczenie pacjentów rosną w tak szybkim tempie, a jedynie zauważają, że programy edukacyjne podkreślające ochronę przed słońcem nie spełniają swojego zadania w przypadku zahamowania wzrostu zachorowań na raka skóry. Karen Kaplan z bcbs.com zastanawia się, czy tak znaczący wzrost zachorowań nie wynika w dużej mierze z szybko powstających solarium.

W Polsce dane nie są tak przerażające jak za oceanem, niemniej – biorąc pod uwagę rozpowszechnioną modę na sztuczną opaleniznę, wydaje się, że należy zwrócić uwagę na ten problem. Jak podaje portal emedycyna.info, nowotwory skóry stanowią w Polsce ok. 10% wszystkich nowotworów złośliwych, co oznacza, że rocznie rozpoznaje się 10 000 nowych przypadków.

 

Przypominamy, że o szkodliwości i uzależnieniu od solarium, pisaliśmy ostatnio  w artykule „Uzależnione od sztucznego słońca”.

Beata Mąkolska
www.fit.pl


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl