fit.pl mobile logo

Schudnę! Będę ćwiczyć! - Zaplanuj sobie cel

Wydaje się to takie proste! Będę się odchudzać. Będę chodzić na aerobik. Posprzątam w szafie. Nie będę jeść słodyczy. Nie będę przeklinać...i tak dalej. Ilość małych i dużych postanowień, które nazywamy celami nie wzrasta jedynie na początku roku  



Stawiamy sobie nowe cele każdego dnia, każdego tygodnia, każdego miesiąca. Jak sprawić, by na stawianiu celu jedynie się nie kończyło?

Najpierw zastanów się, czym tak naprawdę jest dla Ciebie cel? Pobożnym życzeniem czy efektem, powiedzmy sobie szczerze, pracy i zaangażowania? Jeżeli tym pierwszym, to nie czytaj dalej, po co masz się denerwować – a nerwy też nie służą osiąganiu celu. Jeżeli masz świadomość, że osiąganie celu wymaga poświęceń z Twojej strony, to ten artykuł może Ci pomóc.

Zanim jednak rozpoczniesz konkretne działanie, odpowiedz sobie na poniższe pytania:

- co zyskam, jeżeli osiągnę swój cel?
- co stracę, jeśli osiągnę swój cel?
- co zyskam, jeśli nie osiągnę swojego celu?
- co stracę, jeśli nie osiągnę swojego celu?
Robisz to dla siebie, dlatego bądź szczera i nie oszukuj, bo jedyną osobą, którą oszukasz będziesz Ty sama. A przecież nikt nie lubi być oszukiwany, prawda? W zależności od tego, ile masz celów, tyle razy odpowiedz na powyższy zestaw pytań. A następnie:

 


SKUTECZNE ODCHUDZANIE - KROK 1: NADAJ CELOM PIORYTETY

Choć może się to wydawać niewiarygodne, aby wzmocnić szansę na osiągnięcie celu musisz – celom nadać priorytety. Nie jest łatwo, osiągać wszystkie cele na raz. Który pierwszy, który drugi, a który kolejny… Zwróć też uwagę na kryteria osiągnięcia celu. Stawiając sobie zbyt wiele wymagań, żądając od siebie zbyt wielkich ograniczeń (np. w diecie) tak naprawdę skazujesz się na porażkę. Jeżeli zatem myśląc o założeniu wspaniałego bikini w lipcu myślisz: „nie będę jeść wafelków, w środy będę chodzić na basen, codziennie będę ćwiczyć, będę wchodzić po schodach zamiast jeździć windą”, a do tego, życie codzienne zmusza ciebie do stawiania kolejnych celów jak np.: posprzątam wreszcie piwnicę, zaproszę teściową na obiad, zapiszę się w końcu na angielski, zacznę spędzać weekendy z dziećmi a nie w pracy.... - to masz niemal GWARANCJĘ, że i z ochudzania i z reszty – nic nie wyjdzie. Dlatego pierwszym twoim krokiem powinno być zrobienie porządku na liście celów i ograniczenie ich wymagań! Dzięki temu szybko odrzucisz cele, na których ci tak naprawdę nie zależy i będziesz mogła się skupić na tych naprawdę ważnych.


SKUTECZNE ODCHUDZANIE - KROK 2: PRECYZJA

„Schudnę do lata” to jest bardzo dobry przykład, bardzo złego celu. Do lata, czyli do kiedy dokładnie? Schudnę, ale ile? Sprecyzuj swój cel, ale uważaj, aby był realistyczny. Jeżeli przy wzroście 1,60 ważysz 75 kilo i do 1 lipca chcesz schudnąć 15 kilogramów – to najprawdopodobniej ci się to nie uda. Postaw sobie realny cel, albo zrób to razem z dietetykiem. Tym samym poważnie wzmocnisz swoje szanse na sukces. Przykład precyzyjnego celu: „Ja, Gosia schudnę 5 kg w czasie od 12 maja 2017 do 1 lipca 2072. Moja nowa waga 64 kg da mi lepsze samopoczucie, lepszą prezencję i większą wiarę w siebie. Aby osiągnąć wagę 64 kg bardzo szczerze zastosuję się do zaleconej mi przez….. diety już od 12 maja 2017.” Zrzucanie kilogramów to nie tylko ograniczenia w jadłospisie, to również zmiana w sposobie myślenia o sobie. I pamiętaj: JUTRO musi mieć konkretną datę, np. 12 maj 2017, w przeciwnym razie będziesz zaczynała od jutra, które nigdy nie nadchodzi.



SKUTECZNE ODCHUDZANIE - KROK 3: ZAPISZ SWÓJ CEL


Masz większą szansę, że uda ci się go zrealizować. To, co zapisane ma większą moc, niż to, co powiedziane albo tylko przemyślane w głowie. Nasz ludzki mózg jest niezwykłym organem, który mimo swych nieograniczonych możliwości ma jedną ułomność. Mózg myśli obrazami oraz emocjami i nie odróżnia, co jest dla nas dobre a co wręcz nam szkodzi. Skupia się na ilości powtórzeń obrazów i emocji i dostajemy od życia to, o czym najwięcej myślimy. Gdy nasze myśli przelejemy na papier w sposób pozytywny, konkretny, jako cele do osiągnięcia i będziemy to czytać na głos albo szeptem, w mózgu zaczną tworzyć się nowe obrazy, nowe emocje. Im więcej ich wytworzymy, tym łatwiej osiągniemy swój cel.

Uwaga! Cel zapisz w widocznym miejscu (np. na kartce umieszczonej na lodówce czy na lustrze), albo w miejscu do którego często zaglądasz (np. pamiętnik, kalendarz, notes) i czytaj, i powtarzaj na głos i w myślach i uśmiechaj się…



SKUTECZNE ODCHUDZANIE - KROK 4: ROZBIJ CEL NA ETAPY


Jeżeli twoim celem jest „nauczyć się języka angielskiego”, to po pierwsze, już wiesz, że jest to cel zbyt mało precyzyjny (cofnij się do kroku 2), a następnie, po poprawkach – rozbij cel na etapy i nadaj im terminy np. do końca tygodnia znajdę oferty szkół języka angielskiego, do końca miesiąca wybiorę ofertę i zapiszę się do szkoły, itd.

Ważne! Terminy nie mogą być zbyt odległe. Jeżeli chcesz biegle mówić po angielsku za rok, to jest to naprawdę długi czasu i powinnaś wyznaczyć sobie krótkoterminowe etapy, dzięki którym dojście do celu nie będzie dla ciebie zbyt odległe i zbyt trudne do zrealizowania. W przypadku odchudzania, można sobie ustanowić ilość kilogramów, jakie chcemy schudnąć miesięcznie, a także zadania związane z odchudzaniem na każdy tydzień. Tu jednak także nie przesadzajmy z ilością rzeczy do wykonania, bo przytłoczony presją celu umysł poczuje się przytłoczony, a my stracimy motywację do zmiany.



SKUTECZNE ODCHUDZANIE - KROK 5: UTWÓRZ PLAN DZIAŁANIA


Teraz mając cel, jego etapy i terminy realizacji, utworzenie planu działania nie powinno stanowić dla ciebie problemu. Plan działania powinien punkt po punkcie prowadzić Cię do realizacji celu. Tu też powinny znaleźć się „plany awaryjne” do każdego punktu. Plany awaryjne nie mogą być usprawiedliwieniem dla nie zrobienia czegoś. Jeżeli np. w osiągnięciu niższej wagi w planie masz codzienną gimnastykę rano przez 20 minut i właśnie zaspałaś, to ta gimnastyka nie może przepaść – po prostu wieczorem ćwiczysz 30 minut – 20 minut z rana + karniak za zaspanie. To uczy dyscypliny i gwarantuje efekty. Potem pozostaje wdrożenie planu w życie, gdyż od samego planowania – nic się nie zmieni.



SKUTECZNE ODCHUDZANIE - KROK 6: ANTY-WYMÓWKI

Niezależnie od tego czy twoim celem jest schudnięcie, czy rzucenie palenia, zastanów się jakimi zwykle wymówkami wykręcasz się sama przed sobą. Zrób listę swoich usprawiedliwień, a obok – proponowane przez siebie możliwości działania. Jeżeli w dążeniu do idealnej sylwetki przeszkadza ci np. rzucanie się na czekoladę w stresie – po rozmowie z szefem, która zdarza się przynajmniej raz dziennie, to takie zachowanie może skutecznie utrudnić ci odchudzanie. Nawet najlepszy plan może zawieść, ponieważ codziennie będziesz się usprawiedliwiać, i zajadać stres, i złe emocje. Napisz zatem, co możesz robić innego, aby rozładować emocje np. „Po stresującej rozmowie z szefem, wypijam szklankę zimnej wody”. Ty znasz siebie najlepiej, dlatego bądź surowa ale sprawiedliwa w ocenie swoich wymówek i sposobach na radzenie sobie z nimi.

Przecież wszystko, co robisz, robisz dla siebie!

EKSPERT:
Małgorzata Krawczak
- certyfikowany coach, trener rozwoju emocjonalnego i motywacyjnego. Prowadzi warsztaty z zakresu procesu komunikacji z klientem, asertywności, temperamentu. Prowadzi coaching indywidualny także osób walczących z nadwagą i otyłością. (naturasukcesu.pl)

Beata Mąkolska, Małgorzata Krawczak

www.wellness.fit.pl

 



PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka
Dawid

Chcesz szybko schudnąć i mieć wysportowaną sylwetkę? Wejdź na www.igortreneronline.pl Indywidualnie dobrana dieta, fachowa suplementacja, innowacyjny trening. Mega przemiany ludzi, zobacz sam/a. Do tego można wygrać 10tys.zł Polecam

Zgłoś nadużycie-
Klaudia Molska

Jejku, z Igorem z www.igortreneronline.pl wcale nie musisz planować kiedy schudniesz. Wygospodaruj sobie swój czas i sama praca z nim przyniesie Ci wiele przyjemności. Odchudzanie to nie musi być katogra. Igor dostosuje się do Ciebie w 100%. Najlepszy trener w Polsce. Uwierzcie mi, nie ma nikogo bardziej godnego polecenia ^^ Jeszcze raz, kontakt masz tutaj - www.igortreneronline.pl Zmień swoje życie na lepsze :)

Zgłoś nadużycie-
kinga.filiks

Chcesz zbudować fantastyczną muskulaturę? Chcesz spalić zbędny tłuszcz? Chcesz spełnić swoje kulturystyczne marzenie? Chcesz stać się prawdziwą bestią? Chcesz stać się sławny i bogaty? Chcesz zdobyć podziw pięknych kobiet i zazdrość wszystkich mężczyzn na Świecie? Już teraz możesz to zrobić, bo rozwiązanie na, które od dawna czekasz? Jest teraz na wyciągnięcie ręki!!! Wejdź na stronę najlepszego Trenera w Polsce: www.igortreneronline.pl Igor Mieńkowski, twórca PAKIETU DZIK zaprasza Cię do przeżycia niesamowitej przygody! PAKIET DZIK to według wielu firm z branży sportu, zdrowia i suplementacji największa REWOLUCJA NA RYNKU trenerskim. PAKIET DZIK to jedyne tak skuteczne rozwiązanie w całej Polsce i Europie, które pozwala Ci w ciągu zaledwie tygodnia spalić tłuszcz i zbudować potężną muskulaturę! Wejdź na stronę najlepszego Trenera w Polsce: www.igortreneronline.pl PAKIET DZIK to jedyne rozwiązanie w Polsce i Europie w którym razem z planem treningowym, dietą i suplementacją otrzymujesz sekretną wiedzę opracowaną przez specjalistów, podzieloną na etapy kiedy masz ją stosować. Ta wiedza jest dostępna tylko dla wybranych. To wszystko pozwala Ci wreszcie na ekstremalnie skuteczną i szybką przemianę! Wejdź na stronę najlepszego Trenera w Polsce: www.igortreneronline.pl

Zgłoś nadużycie-
karolinaa12649126

OSIĄGAJ SZCZUPŁE LUB MUSKULARNE CIAŁO SZYBCIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK! PROSTY TRENING, TANIA DIETA, INDYWIDUALNIE DOBRANA SUPLEMENTACJA! WEJDŹ TERAZ NA WWW.IGORTRENERONLINE.PL I WYGRAJ 10 TYSIĘCY ZŁOTYCH! https://zapodaj.net/b24329f133092.png.html

Zgłoś nadużycie-
xwelcometojoyland

Szukasz trenera? Marzysz o doskonałej figurze i dobrym samopoczuciu? Wejdź na www.igortreneronline.pl i poznaj ofertę najlepszego trenera w Polsce! Pełen profesjonalizm i szybkie efekty gwarantowane!

Zgłoś nadużycie-
kowalskamonika.87

Ja z tą dietą online schudłam 9 kg w ciągu 2 miesięcy i ładnie wyrzeźbiłam ciało ,dieta połączona jest z ćwiczeniami i ułożona jest przez dietetyków i trenerów ,można uzyskać dobre efekty w krótkim czasie :) http://dieta-lux.pl/44535

Zgłoś nadużycie-
Aleksandra Krasuska

Mój cen to 10 kg mniej. W FitCurves, gdzie chodzę na 30 minutowe treningi pomogli mi dobrać zbilansowaną dietę, a że podjęłam wyzwanie razem z przyjaciółką, motywujemy się nawzajem. Zauważyłam, że mimo zmęczenia czuję się dużo lepiej. Praca za biurkiem wymaga dodatkowej aktywności fizycznej, inaczej człowiek się zasiedzi i będzie dalej tył.

Zgłoś nadużycie-
Mgadalena Zaremba

Na odchudzanie polecam z własnego doświadczenia suplement figuurene slim który pomogl mi schudnac 15 kg w 3 miesiące

Zgłoś nadużycie-

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl