Skomponuj własną mieszankę przypraw

Nie musisz używać gotowych mieszanek przypraw. Możesz skomponować je sama! Podpowiadamy jakie zioła wykorzystać do przyprawiania  sosów, różnego rodzaju mięs, ryb czy pizzy, żeby dania smakowały jak z najlepszych restauracji
fit.pl
2011-04-05 00:00
Udostępnij
Skomponuj własną mieszankę przypraw
przyprawy tekst1Przyprawy nadają potrawom aromat, podkreślając ich walory samkowe. Warto je używać nie tylko ze względu na podniebienia, ale także dla zdrowia. Zioła i przyprawy poprawiają przemianę materii, łagodzą wzdęcia oraz wzmacniają odporność tak jak imbir czy czosnek.

Do mięs z grilla - papryka ostra, kolendra, nasiona selera, pieprz czarny, gałka muszkatołowa, cebula, czosnek, majeranek, rozmaryn.

Do wołowiny – nadaje się do każdego rodzaju pieczeni wołowej, wołowiny duszonej i mielonej. Składniki: majeranek cząber, bazylia, tymianek, pieprz czarny, mała ilość rozmarynu.

Do wieprzowiny - rozmaryn, cząber, majeranek, kminek, pieprz czarny, papryka ostra, chili, gałka muszkatołowa, gorczyca, kolendra, czosnek.

Do cielęciny - cebula, czosnek, papryka, koperek, bazylia, pieprz, ziele angielskie, liść laurowy

Do dziczyzny – chili, pieprz czarny, liść laurowy, cebula, kolendra, tymianek, gorczyca, estragon. Jeśli do tej mieszanki dodamy octu estragonowego to możemy otrzymana zalewe wykorzystać do peklowania mięsa.

Do pasztetów – po 2 części: tymianku, ziela angielskiego, białego pieprzu, imbiru, bazylii, gałki muszkatołowej, liści laurowych, majeranku, estragonu; po 1 części: mielonego czarnego pieprzu i czerwonej papryki.

Do podrobów – pietruszka, szczypiorek, cząber, bazylia, majeranek; ewentualnie odrobina tymianku i rozmarynu.

Do drobiu – czarny pieprz, cebula, majeranek, cząber, odrobina szałwii i papryki.przyprawy tekst2

Do ryb słodkowodnych- truszka, seler, papryka, cebula, gałka muszkatołowa, liść laurowy, czarny i biały pieprz, cząber.

Do ryb morskich – suszona natka pietruszki, bazylia, cebula granulowana, czosnek granulowany, imbir, gorczyca.

Do pizzy - podstawowe składniki to oregano, szałwia i tymianek. Dodatkowo można dodać bazylię, cząber, czosnek, paprykę i majeranek.

Do sosów – seler, pietruszka, cebula, czosnek, estragon, majeranek, cząber, szczypiorek.

Do dań z ziemniaków - czosnek, cząber, pietruszka, seler, tymianek, melisa, rozmaryn, koperek, mięta.

Do spaghetti - oregano, bazylia, cząber, natka pietruszki, czosnek, cebula

Do sałatek- bazylia, majeranek, koperek, szczypiorek, natka pietruszki, cebula granulowana, czosnek granulowany.

www.wellness.fit.pl