fit.pl mobile logo

Codzienna rutyna pielęgnacji jamy ustnej

Codzienna rutyna pielęgnacji jamy ustnej jest niezwykle ważna dla utrzymania dobrego stanu zdrowia całego organizmu. Jednak, aby zachować świetną kondycję zębów i dziąseł, należy dbać o nie w odpowiedni sposób. Zdarza się, że nie mamy pewności, czy daną czynność wykonujemy poprawnie, czy w odpowiedniej kolejności itp. Dlatego, żeby rozwiać wszelkie wątpliwości dotyczące pielęgnacji jamy ustnej, poprosiliśmy dyplomowaną higienistkę stomatologiczną Magdalenę Michałowską o udzielenie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania pacjentów .

Magdalena Michałowska specjalizuje się w higienizacji jamy ustnej. Na co dzień nie tylko dba o to, aby uśmiechy jej pacjentów były zdrowe i piękne, ale także edukuje ich w zakresie odpowiedniej higieny oraz wyrabiania prawidłowych nawyków. Ze względu na charakter swojej pracy, Pani Magdalena otrzymuje od pacjentów różne pytania związane z dbaniem o zęby i dziąsła. Zdecydowaliśmy się wybrać te najpopularniejsze oraz przedstawić poniżej odpowiedzi ekspertki:

1. Jak często należy myć zęby?
Magdalena Michałowska, dypl. hig. stom.:
Zęby wystarczy umyć dwa, trzy razy dziennie, ale dokładnie. Aby uniknąć uszkodzenia szkliwa, rekomenduję stosowanie szczoteczki do zębów miękkiej lub o średniej twardości.

2. Jak długo należy myć zęby?
M. Michałowska:
Prawidłowy czas szczotkowana wynosi co najmniej 2 minuty. W tym czasie należy starannie oczyścić wszystkie powierzchnie zębów, nie zapominając również o języku. Mamy dostęp do produktów edukacyjnych, które pomagają nam w codziennej higienie jamy ustnej. To na przykład pasta Elgydium Timer, przy stosowaniu której wytwarzana piana zmienia stopniowo pod wpływem szczotkowania kolor na niebieski wskazując, że szczotkowanie zębów trwało 2 minuty i można już wypłukać jamę ustną.

3. Czy wybierana przez nas pasta do zębów musi spełniać jakieś warunki?
M. Michałowska:
Każdy i każda z nas jest inny i każdy i każda z nas ma inne problemy zdrowotne, więc musi używać również trochę innych produktów do higieny jamy ustnej. Pasta powinna być dopasowana do indywidualnych potrzeb pacjenta czy pacjentki. Niektórzy cierpią na wrażliwość zębów, inni mają problemy z dziąsłami. Dlatego dla pierwszych dobrym wyborem będzie np. pasta Elgydium Sensitive, a dla drugich pasta Elgydium Na Podrażnione Dziąsła. O szczegółowe rekomendacje warto zapytać przede wszystkim swoją higienistkę lub stomatologa.

4. Jaka jest idealna pasta do zębów, na co zwrócić uwagę?
M. Michałowska:
Rekomendujemy przede wszystkim unikanie past z dużą zawartością cukru, które mogą sprzyjać rozwojowi próchnicy. Warto zwrócić również uwagę na to, czy w składzie wybranej przez nas pasty są składniki pochodzenia naturalnego, bez parabenów.

5. Czy po umyciu zębów należy płukać jamę ustną, a jeśli tak, to czym?
M. Michałowska:
Tak. Płyn do płukania jamy ustnej uzupełnia działanie pasty do zębów. W niektórych przypadkach, na przykład u pacjentów leczonych ortodontycznie, stosowanie płynu jest wręcz niezbędne i taki pacjent powinien płukać jamę ustną płynem Eludril ORTHO.

6.Co ile należy wymieniać szczoteczkę do zębów?
M. Michałowska:
Szczoteczkę do zębów powinniśmy wymieniać co trzy, cztery miesiące. Szczoteczkę również należy wymieniać po każdym przeziębieniu, infekcji gardła czy grypie. W trakcie choroby i szczotkowania zębów bakterie z jamy ustnej mogą gromadzić się na główce szczoteczki.

7.Czy nitkować zęby przed czy po ich umyciu?
M. Michałowska:
Nitkowanie należy wykonać przed umyciem zębów. Według raportu American Academy of Periodontology1, który został opublikowany w Journal of Periodontology (JOP), może mieć to znaczy wpływ na dokładność usuwania płytki nazębnej. Dzięki wykonaniu nitkowania przed szczotkowaniem, robimy takie wstępne oczyszczenie, bakterie zostają „rozluźnione”, a następnie usunięte już podczas szczotkowania.

7.Czy można „przesadzić” z higieną jamy ustnej?
M. Michałowska:
Tak, z higieną jamy ustnej również można przesadzić. Zbyt częste mycie zębów może prowadzić do uszkodzenia szkliwa lub znacznego podrażnienia dziąseł. Zwłaszcza jeśli nieumiejętnie myjemy zęby, np. zbyt mocno dociskając szczoteczkę.

Profesjonalne produkty ELGYDIUM i Eludril dostępne są w aptekach stacjonarnych i internetowych oraz w wybranych gabinetach stomatologicznych.

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl