fit.pl mobile logo

Kampania Wyrolluj raka wystartowała

9 grudnia 2010 roku w Warszawie odbyła się konferencja inaugurująca kampanię „Wyrolluj raka – to nie cud, to medycyna” której organizatorem jest Fundacja Rak and Roll
rak-n-rollGłównym celem kampanii „Wyroluj raka” jest pokazanie społeczeństwu, że współczesna medycyna jest w stanie zaoferować skuteczne leczenie, mogące wydłużać życie i znacznie podnieść jego jakość. Obecnie nowotwory mogą być w większości leczone tak jak choroby przewlekłe. Współczesna medycyna oferuje skuteczne leczenie wielu nowotworów i wydłuża życie. Dzięki niej, rak nie musi być wyrokiem i można go pokonać. Tymczasem, polscy pacjenci często uciekają w terapie niekonwencjonalne, które są bardzo kosztowne, a nie pomagają.

W konferencji inaugurującej kampanię, wzięła udział Magda Prokopowicz - prezes Fundacji Rak and Roll. W kilku słowach opowiedziała o sobie, swoim życiu, momencie gdy dowiedziała się, że ma raka. Jak sama przyznała początek nie był łatwy. Początkowo odrzuciła chorobę, leczyła się za pomocą sposobów niekonwencjonalnych. Ale wszystko uległo zmianie, gdy okazało się, że jest w ciąży. Dzięki opiece medycznej urodziła zdrowego synka. Dlatego też w październiku 2009 roku postanowiła założyć fundację Rak and Roll, której celem jest dawanie ludziom nadziei, a także wspieranie chorych na raka w walce z chorobą. Pokazanie innym, że z rakiem można wygrać, a co więcej normalnie żyć, pracować, urodzić zdrowe dziecko.

Elżbieta Majewska z fundacji Rak'n'Roll. Wygraj Życie podkreśla, że podstawowy cel kampanii to walka z negatywnym stereotypem na temat nowotworów i nauka pozytywnego myślenia. Jak dodaje, jest to udowodnione naukowo, że psychika ma ogromny wpływ na możliwość wyleczenia, albo na godne życie z nowotworem.

Głównymi bohaterami kampanii są sami pacjenci – grupa osób żyjących z różnymi rozpoznaniami onkologicznymi. Żyją normalnie – uczą się, chodzą do pracy, mają rodziny. Od wielu lat skutecznie rollują raka.

W ramach kampanii została uruchomiona strona internetowa www.wyrollujraka.pl, która ma stanowić centrum informacji o różnych rodzajach nowotworów i metodach ich leczenia. Na stronie znaleźć można artykuły specjalistów, filmy z udziałem pacjentów, którzy opisują historię swojej choroby. Na stronie znalazły się również słowa poparcia, wypowiedziane przez osoby publiczne, które popierają akcję: Reni Jusis, Marta Kuligowska, Michał Olszański, Marcin Prokop, Paulina Przybysz, Beata Sadowska, Marzena Sienkiewicz, Dorota Wellman i Krzysztof Ziemiec.

Elementem kampanii ma być cykl dwunastu dwudniowych warsztatów „Metamorfozy”. To akcja skierowana głownie do kobiet, które w yniku choroby nowotworowej straciły pewność siebie czy wiarę w swoją kobiecość. Akcję poprowadzi jedna z najlepszych polskich stylistek Monika Jaruzelska. Obok niej w kampanię zaangażowały się również: Gonia Wielocha, Joanna Klimas, Jaga Hupało.

Kampanię Wyrolluj Raka wspierają także Henryk Sawka, Edward Lutczyn, Andrzej Pągowski i Marek Raczkowski. Wybitni polscy rysownicy stworzyli unikalne prace, które zostaną zlicytowane na Balu Charytatywnym Dziennikarzy w styczniu 2011 roku. Dochód z aukcji zostanie przeznaczony na remont poczekalni w Centrum Onkologii.

W ramach kampanii planowanych jest również cykl warsztatów dla osób chorych, ale także ich bliskich. Podczas warsztatów będą poruszane trudne kwestie, między innymi choroba w rodzinie („Moja mama ma raka”), choroba mężczyzny („Mężczyzna z rakiem – utrata męskości?”) czy choroba a codzienność („Jak rozmawiać, jak milczeć”).

Jak podkreśla Magda Prokopowicz poprzez ten projekt przekazana zostanie pozytywna energia, a wśród chorych i nie tylko obudzona zostanie chęć do działania.

 

Honorową patronką kampanii jest pani Anna Komorowska – żona Prezydenta RP.

Więcej na stronie www.wyrollujraka.pl

www.fit.pl


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl