9 grudnia 2010 roku w Warszawie odbyła się konferencja inaugurująca kampanię „Wyrolluj raka – to nie cud, to medycyna” której organizatorem jest Fundacja Rak and Roll
fit.pl
2010-12-10 00:00
Udostępnij
Kampania Wyrolluj raka wystartowała
rak-n-rollGłównym celem kampanii „Wyroluj raka” jest pokazanie społeczeństwu, że współczesna medycyna jest w stanie zaoferować skuteczne leczenie, mogące wydłużać życie i znacznie podnieść jego jakość. Obecnie nowotwory mogą być w większości leczone tak jak choroby przewlekłe. Współczesna medycyna oferuje skuteczne leczenie wielu nowotworów i wydłuża życie. Dzięki niej, rak nie musi być wyrokiem i można go pokonać. Tymczasem, polscy pacjenci często uciekają w terapie niekonwencjonalne, które są bardzo kosztowne, a nie pomagają.

W konferencji inaugurującej kampanię, wzięła udział Magda Prokopowicz - prezes Fundacji Rak and Roll. W kilku słowach opowiedziała o sobie, swoim życiu, momencie gdy dowiedziała się, że ma raka. Jak sama przyznała początek nie był łatwy. Początkowo odrzuciła chorobę, leczyła się za pomocą sposobów niekonwencjonalnych. Ale wszystko uległo zmianie, gdy okazało się, że jest w ciąży. Dzięki opiece medycznej urodziła zdrowego synka. Dlatego też w październiku 2009 roku postanowiła założyć fundację Rak and Roll, której celem jest dawanie ludziom nadziei, a także wspieranie chorych na raka w walce z chorobą. Pokazanie innym, że z rakiem można wygrać, a co więcej normalnie żyć, pracować, urodzić zdrowe dziecko.

Elżbieta Majewska z fundacji Rak'n'Roll. Wygraj Życie podkreśla, że podstawowy cel kampanii to walka z negatywnym stereotypem na temat nowotworów i nauka pozytywnego myślenia. Jak dodaje, jest to udowodnione naukowo, że psychika ma ogromny wpływ na możliwość wyleczenia, albo na godne życie z nowotworem.

Głównymi bohaterami kampanii są sami pacjenci – grupa osób żyjących z różnymi rozpoznaniami onkologicznymi. Żyją normalnie – uczą się, chodzą do pracy, mają rodziny. Od wielu lat skutecznie rollują raka.

W ramach kampanii została uruchomiona strona internetowa www.wyrollujraka.pl, która ma stanowić centrum informacji o różnych rodzajach nowotworów i metodach ich leczenia. Na stronie znaleźć można artykuły specjalistów, filmy z udziałem pacjentów, którzy opisują historię swojej choroby. Na stronie znalazły się również słowa poparcia, wypowiedziane przez osoby publiczne, które popierają akcję: Reni Jusis, Marta Kuligowska, Michał Olszański, Marcin Prokop, Paulina Przybysz, Beata Sadowska, Marzena Sienkiewicz, Dorota Wellman i Krzysztof Ziemiec.

Elementem kampanii ma być cykl dwunastu dwudniowych warsztatów „Metamorfozy”. To akcja skierowana głownie do kobiet, które w yniku choroby nowotworowej straciły pewność siebie czy wiarę w swoją kobiecość. Akcję poprowadzi jedna z najlepszych polskich stylistek Monika Jaruzelska. Obok niej w kampanię zaangażowały się również: Gonia Wielocha, Joanna Klimas, Jaga Hupało.

Kampanię Wyrolluj Raka wspierają także Henryk Sawka, Edward Lutczyn, Andrzej Pągowski i Marek Raczkowski. Wybitni polscy rysownicy stworzyli unikalne prace, które zostaną zlicytowane na Balu Charytatywnym Dziennikarzy w styczniu 2011 roku. Dochód z aukcji zostanie przeznaczony na remont poczekalni w Centrum Onkologii.

W ramach kampanii planowanych jest również cykl warsztatów dla osób chorych, ale także ich bliskich. Podczas warsztatów będą poruszane trudne kwestie, między innymi choroba w rodzinie („Moja mama ma raka”), choroba mężczyzny („Mężczyzna z rakiem – utrata męskości?”) czy choroba a codzienność („Jak rozmawiać, jak milczeć”).

Jak podkreśla Magda Prokopowicz poprzez ten projekt przekazana zostanie pozytywna energia, a wśród chorych i nie tylko obudzona zostanie chęć do działania.

 

Honorową patronką kampanii jest pani Anna Komorowska – żona Prezydenta RP.

Więcej na stronie www.wyrollujraka.pl

www.fit.pl