fit.pl mobile logo

Okulary korekcyjne, czy soczewki- co lepiej wybrać?

Osoby posiadające wadę wzroku, doskonale zdają sobie sprawę z tego, jaka to uciążliwość. Może ona w znacznym stopniu utrudniać codzienne funkcjonowanie. Bez zastosowania odpowiedniej pomocy nasz wzrok z każdym dniem będzie się pogarszał. Najlepszym sposobem na poprawę wzroku jest zakup okularów korekcyjnych lub soczewek kontaktowych. Na którą z tych opcji, jednak najlepiej się zdecydować?

 

1. Rada eksperta

2. Okulary korekcyjne- tradycyjna metoda na poprawę wzroku

3. Soczewki kontaktowe- wybór dla osób ceniących sobie wygodę

4. Płyny do soczewek- niezbędnik każdej osoby z wadą wzroku

Rada eksperta

Zastanawiając się nad zakupem takich produktów, należy w pierwszej kolejności udać się do okulisty lub optometrysty. To osoba wyspecjalizowana w tej kwestii najlepiej stwierdzi, która z opcji będzie dla nas lepsza. Mogą bowiem istnieć przeciwwskazania, co do noszenia soczewek. Należy pamiętać, że nie stwierdzono, by któraś z metod była skuteczniejsza. Chodzi tu raczej o indywidualne kwestie związane z każdym pacjentem. Dodatkowo specjalista pomoże nam w wyborze firmy produkującej oba te produkty. Nie zawsze warto sugerować się opiniami znajomych, ponieważ dana metoda korekcji u jednych osób może działać skuteczniej niż u innych.

Okulary korekcyjne- tradycyjna metoda na poprawę wzroku

Okulary korekcyjne są nadal najbardziej popularną metodę korekcji wzroku. Mają one kilka zalet, które mogą przeważyć nad wyborem. Po pierwsze zmniejszają potrzebę dotykania oczu. W związku z tym oczy są mniej podatne na infekcje i podrażnienia. Ogromną zaletą okularów korekcyjnych jest to, że mogą one chronić oczy przed kurzem, pyłem, czy zanieczyszczeniami. Okulary korekcyjne są również produktem, który może służyć na lata. To inwestycja w zdrowie, która zdecydowanie jest długoterminowa. Okulary wystarczy wymieniać co kilka lat, w przypadku zmiany wady wzroku lub zwykłej chęci zmiany wyglądu. Obecnie okulary korekcyjne to również świetna ozdoba. Wpasowane w najnowsze trendy modowe, mogą stanowić uzupełnienie naszego image'u. W Internecie znaleźć można wiele ciekawych rodzajów okularów, dostosowanych do różnych potrzeb.

Soczewki kontaktowe- wybór dla osób ceniących sobie wygodę

Z pewnością największą zaletą soczewek kontaktowych jest to, że nie przeszkadzają one w codziennych czynnościach. Bieganie, zabawa z dzieckiem, czy prowadzenie samochodu są zdecydowanie o wiele prostsze do wykonania w soczewkach. Dodatkowo pogoda w żaden sposób nie wpływa na komfort użytkowania soczewek. Nie można tego z kolei powiedzieć o okularach, które często zaparowują w niskich temperaturach. Soczewki zwykle nie wpływają na wygląd zewnętrzny. Wyjątek stanowi sytuacja, gdy wybierzemy soczewki o niekonwencjonalnym kolorze. Ich ogromnym atutem jest również ostrość widzenia, którą zapewniają. Przylegają one do oka i poruszają się wraz z nim, dzięki czemu poprawiają widoczność po każdym kątem.

Płyny do soczewek- niezbędnik każdej osoby z wadą wzroku

Jeżeli decydujemy się na wybór miesięcznych soczewek, musimy pamiętać o zakupie dobrego płynu czyszczącego. Na rynku znaleźć można kilka rodzajów płynów. Dostępne są te: czyszczące, dezynfekujące oraz wielofunkcyjne. Ich wybór uzależniony jest w głównej mierze od rodzaju soczewek, które posiadamy. Jego zadaniem jest pielęgnacja i oczyszczenie szkieł kontaktowych. Płyny do soczewek powinny dobrze usuwać osady białkowe i bakterie, które mogą spowodować podrażnienie oczu i infekcje.

Przy wyborze metody korekcji wzroku powinniśmy kierować się przede wszystkim naszym zdrowiem oraz potrzebami. Oba te warianty są w pełni zdrowe dla oczu i pozytywnie wpływają na codzienne funkcjonowanie. Opcją polecaną przez lekarzy jest również wymienne stosowanie okularów korekcyjnych i soczewek kontaktowych. W obu przypadkach warto przede wszystkim dbać o higienę obu tych przedmiotów.

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl