fit.pl mobile logo

Czym w ogóle jest stagnacja?

Stagnacja jest stanem hamującym postępy treningowe a raczej stanem, który następuje przez niektóre czynniki mające wpływ na zahamowanie naszych postępów
Czyli jeśli ciągle trenujemy, a nie widać postępów w sile, masie itp. to jest to prawdopodobnie stagnacja.

Jakie złe czynniki wpływają na zahamowanie postępów (stagnację)?

1. Robienie takich samych treningów przez dłuższy czas. Mięśnie po pewnym czasie przyzwyczajają się do danych ćwiczeń, a tym samym to sposobu pobudzania ich przez dane ćwiczenia. Skutkiem tego jest to iż ćwiczenia te nie robią już większego wrażenia na naszym organizmie i postępów brak.

2. Zła technika wykonywanych ćwiczeń. Ludzie niecierpliwi często zamiast poćwiczyć małymi ciężarami i wyrobienia sobie odpowiedniej techniki zakładają od razu większe ciężary żeby się pokazać. Panowie trochę pokory! Lepiej najpierw wyrobić sobie technikę i potem ćwiczyć dobrze niż właśnie takimi poczynaniami wpędzać się w stagnację! Siła przyjdzie wraz z treningami (poprawnymi)! Przecież jak źle wykonujemy dane ćwiczenie to zwykle jesteśmy zbytnio wspomagani przez inne mięśnie, a w efekcie tego tamte na które skierowane było dane ćwiczenie pracują znacznie słabiej.

3. Brak niezbędnej regeneracji lub niedostateczny czas na nią poświęcony. Jak wiadomo podczas regeneracji dochodzi do szybszego rozrostu tkanki mięśniowej, która została pobudzona wcześniej na treningach. Włókna mięśniowe nie mają wtedy dostatecznej ilości czasu na odbudowanie się, a co dopiero mówić tu o rozroście.

4. Zła dieta… Jak powszechnie wiadomo dieta ma wpływ na wszystko… Zła dieta może sprzyjać stagnacji, chorobom, złemu samopoczuciu itp.. itd. Zaś dobra dieta może być skutecznym czynnikiem chroniącym nas przed stagnacją – profilaktyka!

[-------]


Jak przełamać stagnację, gdy już wystąpiła??

● Można zmienić plan treningowy, aby dać naszym mięśniom bodźce innego rodzaju i to z kolei powinno pobudzić je do dalszego rozrostu.

● Tak samo może wpłynąć tempo wykonywanych powtórzeń, czy to przy podnoszeniu czy przy opuszczaniu. Można też dopasować dłuższe lub krótsze przerwy do naszego organizmu.

● Zadbać o poprawną technikę po zmianie ćwiczeń bądź całego planu treningowego, gdyż to może wpłynąć bardzo korzystnie, bo poprawna technika jest kluczem do wszystkiego.

● Dobrze jest zrobić sobie wolne od treningów na okres około 1 może 2 tygodni i wypoczywać – regenerować się.

● Ćwiczmy najlepiej około cztery razy w tygodniu na siłowni, ale nie więcej, gdyż co za dużo to nie zdrowo. Glikogen znajdujący się w naszych mięśniach jest odnawiany dopiero po 1, może 2 dniach, więc należy dać czas mięśniom na odnowienie glikogenu i ponowne zmagazynowanie go.

● Potrzeba nam dużo snu, gdyż regeneracja to klucz do sukcesu – faza snu wolnofalowego szczególnie.

Pamiętajmy o dobrej diecie. Do bardzo wielu przypadków stagnacji dochodzi w wyniku złej diety. Jeśli nie widać postępów w masie mięśniowej to należy zmodyfikować swoją dietę. Zalecane jest zwiększenie spożycia węglowodanów, którymi można skutecznie operować (masa nie idzie - zwiększamy; zatłuszczamy się zbytnio – zmniejszamy) oraz zwiększenie kaloryczności posiłków. Oczywiście nie zapominamy o optymalnej ilości białka i tłuszczów.



Janusz Ziółkowski - Dietetyk

www.fit.pl
 


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl