fit.pl mobile logo

Jak schudnąć bez efektu jo jo?

Kolorowe magazyny co chwila opisują nowe diety. Obiecują nam szybki spadek wagi. Im więcej kilogramów mamy stracić w przeciągu tygodnia tym dieta jest bardziej popularna
odchudzanieNiestety szybkie chudnięcie zwykle wiąże się z jeszcze szybszym przybraniem na wadze po zakończonej kuracji.

Dlaczego tak się dzieje?

Pierwszym powodem jest zwykle większy apetyt na "zakazane" wcześniej produkty. Kolejny powód to obniżenie tempa podstawowej przemiany materii w czasie odchudzania. Krótko mówiąc jeśli dieta jest zbyt niskokaloryczna (najczęściej dzieje się tak gdy kaloryczność diety jest niższa niż 1200 kcal na dobę), organizm po kilku- lub kilkunastu dniach uruchamia własne systemy obronne obniżające tempo przemiany materii gdyż próbuje bronić się przed zagłodzeniem.

Poza tym w pierwszych dniach diety organizm pozbywa się głównie płynów i glikogenu. Tkanka tłuszczowa zaczyna się spalać dopiero po kilkunastu dniach. Więc te ubywające w pierwszym okresie diety kilogramy to z pewnością nie tłuszcz.

Równie ważnym okazuje się także brak planu działania po okresie odchudzania. Chodzi o to, że na diecie mamy dokładną rozpiskę co i w jakich ilościach mamy zjeść i po prostu automatycznie tak postępujemy. Jest to nietrudne do wykonania, gdy taka dieta trwa 7 czy 14 dni. Problem zaczyna się później. Kończymy dietę i .... wracamy do poprzedniego sposobu odżywiania- tego którego skutkiem były dodatkowe kilogramy. Dzieje się tak dlatego, że nie potrafimy odżywiać się inaczej. Znamy tylko 2 skrajnie rożne sposoby odżywiania: restrykcyjna dieta lub zupełna swoboda kulinarna i zamiłowanie do tłustych i kalorycznych potraw. A kluczem do sukcesu jest zwykle umiar.

[-------]

Oto najważniejsze zasady, które pomogą Ci schudnąć i utrzymać szczupłą sylwetkę

Jedz o stałych porach – ustal sobie godziny, o których będziesz jadł. Dzięki temu Twój organizm nie zacznie gromadzić tłuszczu z obawy odchudzaie3przed głodówką. Pamiętaj o tym, że przerwy pomiędzy nimi powinny wynosić nie więcej niż 3-4 godziny.

Jedz śniadania – im więcej zjesz rano, tym mniej wieczorem. Poza tym organizm w ciągu dnia spali to, co mu dostarczysz, a wieczorne kalorie zwykle się odłożą w postaci niechcianych kilogramów.

• Ostatni posiłek zjedz nie później niż 3 godziny przed snem.

• Pij wodę – codziennie minimum 2 litry. Pomoże Ci to nawodnić organizm i sprawi, że wszystkie procesy zachodzące w Twoim organizmie będą przebiegały bardziej efektywnie.

• Słodycze, fast foody, chipsy, paluszki, słone orzeszki – wyeliminuj ze swojej diety. To źródło zbednych kalorii, które nie dostarczają nam żadnych wartościowych składników .

• Nie jedz potraw smażonych szczególnie w panierkach i na dużej ilości tłuszczu. Jeżeli chcesz przeprowadzić zdrowe odchudzanie, duś, gotuj, przyrządzaj dania na parze lub piecz w piekarniku.

Alkohol jest kaloryczny – jeśli musisz coś wybrać, zdecyduj się na lampkę wytrawnego wina.

• Spożywaj w każdym posiłku warzywa i owoce – Są one bogate w witaminy, składniki mineralne i błonnik.

• Zamień pszenne bułeczki na razowe pieczywo, ogranicz spożycie potraw mącznych, wprowadzając w ich miejsce kasze, brązowy ryż i razowe makarony.

• Przynajmniej 2 razy w tygodniu sięgaj po ryby, najlepiej morskie – dostarcza Ci zdrowych kwasów tłuszczowych omega 3.

• Możesz też codziennie sięgnąć po jedną ze zdrowych przekąsek: małą garść orzechów, kilka daktyli lub suszonych śliwek, kilka migdałów, a jeśli masz ochotę na coś słodkiego to pozwól sobie na 2-3 kostki gorzkiej czekolady.

• Nie zapominaj o codziennej dawce aktywności fizycznej, pozwoli Ci to szybciej pozbyć się zbędnej tkanki tłuszczowej, a przy tym zyskać smukłą, wysportowaną sylwetkę.

Pamiętaj, że trwałe efekty można osiągnąć tylko przez zmianę swoich nawyków żywieniowych, a nie przez diety głodówkowe lub te bazujące na jednym składniku.

dobry-dietetyk

Jeśli włożysz trochę wysiłku w zmianę swoich przyzwyczajeń i wprowadzisz te zasady w życie, to juz wkrótce będziesz cieszyć się atrakcyjną sylwetką, zdrową cerą, mocnymi włosami i paznokciami i lepszym samopoczuciem.

Marzena Chudek - Dietetyk
 


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl