fit.pl mobile logo

Podjadanie pod kontrolą – jak podjadać zdrowo?

Małe przekąski dostarczają nam energii potrzebnej w ciągu dnia. Mądrze zaplanowane pomogą nam lepiej uczyć się i pracować, bez ryzyka przytycia.

Podjadanie tuczy - wciąż to słyszymy i otoczeni jesteśmy mnóstwem porad i trików na pozbycie się tego nawyku. To fakt, dla wielu osób sięganie po przekąski może być zgubne i prowadzić do przyrostu wagi, ale również one mogą odnieść korzyści z podjadania. Oczywiście wtedy, gdy będą to robić z głową.

Korzyści z podjadania

Bez względu na to, czy uczymy się, pracujemy umysłowo czy fizycznie lub uprawiamy sport, te małe ilości jedzenia między posiłkami zapewniają szybki zastrzyk energii, co skutkuje poprawą koncentracji i podniesieniem witalności organizmu.

- Często ludzie jedzą w dużych odstępach czasu, a pomiędzy posiłkami są po prostu głodni, co nie daje im ani dobrego samopoczucia ani dobrych efektów zdrowotnych -  mówi Marta Kierzkowska-Grzybek, psychodietetyk. - Odpowiednio dobrana przekąska da nam duży zastrzyk energii i będzie źródłem cennych witamin i składników mineralnych.

Idealne przekąski nie przyczyniają się do nadwagi, a pomagają utrzymywać organizm w dobrej kondycji - dodaje ekspert.

Wybieraj mądrze

Pierwszym krokiem jest wybór właściwych przekąsek. Kiedy czujemy lekki głód, a nie nastała jeszcze pora posiłku, najlepiej jest zjeść coś nisko kalorycznego i o niskim indeksie glikemicznym. Zwróć uwagę czy przekąska zawiera węglowodany, białka i tłuszcze - czy jest dobrze zbilansowana pod kątem tych składników.

Zdrowe przekąski to:

  •  warzywa pokrojone w słupki
  • warzywa z dipami, np. z dipem z awokado
  • seler naciowy maczany w humusie
  • chipsy z jarmużu
  • orzechy z ciecierzycy - ugotuj cieciorkę, posyp przyprawami, polej dobrej jakości tłuszczem i podpiecz w piekarniku 
  • jabłko posmarowane masłem orzechowym
  • bakalie: orzechy, migdały, pistacje - do 10 sztuk
  • zielone koktajle, smothie
  • niskokaloryczne owoce - maliny, truskawki, ananas, kiwi, borówki

 

Jedz małe ilości

Istotna jest wielkość przekąski, nie może ona być zbyt duża. Chodzi o to, żeby nie zapełnić żołądka, a dać mu jedynie paliwo, które on szybko przetworzy na energię.

Planuj podjadanie

Aby przekąski mogły spełnić swoje zadanie, muszą być zaplanowane. Chodzi o to, żeby nie doprowadzić do sytuacji, kiedy z braku dobrej jakości produktów sięgniesz po solone krakersy, które zatrzymają wodę w twoim organizmie lub po słodkie ciastko, które przyczyni się do skoków glukozy we krwi. Podjadanie planuj już na etapie zakupów. W sklepach stacjonarnych i internetowych coraz częściej możemy znaleźć małe saszetki z bakaliami, suszonymi owocami i innymi przekąskami.

- Nieduże saszetki, które można schować do kieszeni są jednym z najczęściej wybieranych u nas produktów, to pokazuje, że bardzo lubimy podjadać - mówi Tomasz Kępa z Mixit.pl, platformy specjalizującej się w musli i zdrowych przekąskach komponowanych na indywidualne zamówienie.

Kwestia czekolady

Od czasu do czasu czekolada również może stanowić przekąskę. O ile jest dobrej jakości i najlepiej z wysoką zawartością kakao - nawet do 80, 90 procent. Aby zapewnić sobie zastrzyk energii, wystarczy zjeść kilka kostek.

Co przed snem?

Gdy wiemy, że przed snem dopada nas lekki głód, lepiej jest wcześniej zjeść większą kolację, niż podjadać bezpośrednio przed położeniem się spać.


- Energia dostarczona wraz z jedzeniem tuż przed snem, może spowodować, że nasz sen będzie niespokojny i gorzej się wyśpimy - mówi Marta Kierzkowska-Grzybek. Późnym wieczorem trzeba uważać szczególnie na owoce. Zjedzone o tej porze nie zostaną strawione, a będą fermentować w jelitach. Następnego dnia możemy mieć z tego powodu uczucie ciężkości.

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka
daruderally

Chcesz zmiany o której zawsze marzyłeś? Nie wiesz jak zacząć? Sięgnij po najprostsze rozwiązanie w Internecie ! Wejdź na http://www.igortreneronline.pl I przeczytaj pozytywne opinie zadowolonych klientów !

Zgłoś nadużycie-
powergirl94

Ja w pracy na biurku zawszę staram się mieć mieszankę z ulubionych orzechów i bakalii, najczęściej zamawiam ze sklepu Krukam bo mam wrażenie, że jakość tych produktów jest naprawdę dobra. Nieraz podjadam sobie ich najpyszniejszą na świecie pastę kokosową. Palce lizać! Wiadomo wszystko z umiarem bo niby zdrowe tłuszcze ale jednak tłuszcze. Nieraz do tego wpadnie jakiś owoc albo jogurt naturalny ;)

Zgłoś nadużycie-
Dawid

Oczekujesz szybkich efektów w kształtowaniu swojej sylwetki? Dotychczasowe treningi oraz dieta nie spełnia Twoich oczekiwań? Zobacz co proponuje najlepszy trener w Polsce www.igortreneronline.pl Innowacyjne metody treningowe, nowoczesne plany żywieniowe, fachowa suplementacja. Zmień się nie do poznania w krótkim czasie i uzyskaj sylwetkę o jakiej marzysz. Wejdź na stronę www.igortreneronline.pl i wygraj dodatkowo 10.000 zł.

Zgłoś nadużycie-
syr.ann9

OSIĄGAJ SZCZUPŁE LUB MUSKULARNE CIAŁO SZYBCIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK! PROSTY TRENING, TANIA DIETA, INDYWIDUALNIE DOBRANA SUPLEMENTACJA! WEJDŹ TERAZ NA http://www.igortreneronline.pl I WYGRAJ 10 TYSIĘCY ZŁOTYCH!

Zgłoś nadużycie-
Dominika Mazurowska

Igor Mieńkowski to OSZUST. Oszukuje swoich klientów i pracowników. Sam pisze o sobie pozytywne opinie i płaci za ich rozpowszechnianie

Zgłoś nadużycie-
paula1608

Na szczęście już nie mam tego problemu, bo odkąd biorę iqgreen podjadanie się skończyło, a to był główny winowajca tego że przytyłam. Potem ciężko to zrzucić, ale przy dobrej diecie, trochę ruchu i zielonej kawie można spokojnie wrócić do dawnej sylwetki.

Zgłoś nadużycie-
Julka Marciniak

Chcesz wyglądać seksownie i atrakcyjnie? Chcesz cieszyć się wspaniała sylwetką? Chcesz pokazać wszystkim, że możesz się zmienić? Wejdź teraz na stronę najlepszego trenera w Polsce: http://www.igortreneronline.pl Innowacyjne metody treningowe, nowoczesne plany żywieniowe, fachowa suplementacja. Dzięki nim zmiany zachodzą ekstremalnie szybko!

Zgłoś nadużycie-

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl