fit.pl mobile logo

10 tysięcy mam o swoim powrocie do pracy

W ramach akcji „Mama wraca do pracy” pod patronatem marki Bebilon ponad 10 tysięcy polskich mam opowiedziało o swoich decyzjach, nadziejach i obawach związanych z powrotem na rynek pracy
mother2Polskie mamy, wracając do pracy, mają różne potrzeby oraz wiele dylematów i wyzwań, z którymi muszą się zmierzyć. Aż 10 tys. z nich opowiedziało szczerze o tym trudnym momencie w ich życiu w ankiecie opublikowanej na stronie www.mamawracadopracy.pl, w ramach akcji, której patronem jest marka Bebilon. Dzięki tej wiedzy i prowadzonej wokół zagadnienia debacie, otrzymają one od specjalistów pomoc w rozwiązywaniu problemów związanych z rozpoczęciem na nowo aktywności zawodowej.

„Jesteśmy przekonani, że młoda mama to świetny pracownik i warto ją zatrudnić” – powiedziała Magdalena Smolińska, kierownik marki Bebilon z firmy NUTRICIA Polska, odpowiedzialna za prowadzenie akcji „Mama wraca do pracy”. „Dobrze rozumiemy kwestie, z jakimi zmaga się taka mama i dlatego w ramach naszej akcji chcemy sprawić, by powrót do pracy był dla niej i dla jej dziecka jak najprostszy”.

Chcąc kompleksowo podejść do sytuacji młodych Polek, organizatorzy akcji przeprowadzili w kwietniu badanie ankietowe skierowane do kobiet w ciąży oraz młodych matek, które chcą wrócić lub niedawno wróciły do pracy. Mamy opowiadały w nim o tym, kiedy wracają do pracy, pod czyją opieką zostawiają dziecko, z jakich powodów wracają do pracy oraz jakie emocje im towarzyszą, jak przygotowują siebie i dziecko do rozstania oraz czego oczekują od pracodawcy w tym trudnym dla nich okresie.

Wnioski z ankiety dają początek debacie społecznej, której celem jest osiągnięcie zrozumienia dla potrzeb młodych kobiet wracających na rynek pracy po urodzeniu dziecka i przekonanie pracodawców, że mamy są wartościowymi i zaangażowanymi pracownikami. Swój głos w tej dyskusji zabierają już m.in. prof. dr hab. Anna Giza-Poleszczuk, socjolog z Uniwersytetu Warszawskiego, Joanna Rutkowska, psycholog i członkini Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej, dr n. med. Piotr Albrecht, pediatra z Kliniki Gastroenterologii i Żywienia Dzieci Akademii Medycznej w Warszawie, Magdalena Dybska-Tabor, Dyrektor Personalna firmy Danone – zwycięzcy V edycji plebiscytu „Firma przyjazna mamie”, Diana Wosińska, prawniczka specjalizująca się w prawie pracy i Anna Kondratowicz, pracująca mama, która dzieli się z innymi swoimi doświadczeniami.

[-------]

Wyniki badania posłużą także ekspertom wspierającym akcję „Mama wraca do pracy” w opracowaniu praktycznych porad, odpowiadających na stawiane przez mamy pytania i pozwalających mamom jak najlepiej przygotować siebie i dziecko do powrotu do pracy. Źródłem mother3tych informacji dla kobiet jest internetowa platforma wiedzy www.mamawracadopracy.pl, na której eksperci: lekarz pediatra, psycholog oraz prawnik, będą odpowiadali na najczęściej zadawane przez mamy pytania w formie artykułów oraz filmów video. Na stronie mamy zajdą również porady dotyczące m.in. zmiany diety dziecka w związku z powrotem do pracy, powierzenia opieki nad dzieckiem innej osobie, emocjonalnych aspektów rozluźnienia więzi z maluchem, kwestii prawnych związanych z ponownym podjęciem aktywności zawodowej oraz oceny możliwości zmiany ścieżki kariery. Mamy mogą także wziąć udział w rozmowach z ekspertami podczas videoczatów na portalu Interia.

W ramach akcji „Mama wraca do pracy” przeprowadzony został także konkurs „Metamorfoza”, w którym nagrodą główną za napisanie najciekawszej porady jak najlepiej przygotować się do powrotu do pracy, jest „metamorfoza” mamy wracającej do pracy, czyli porady profesjonalistów (stylistki, fryzjera i makijażystki) oraz zakupy ze stylistką, zakończone sesją fotograficzną. Zdjęcia mamy po metamorfozie zostaną opublikowane w magazynie kobiecym oraz na stronie internetowej akcji.

Bebilon to linia mlek modyfikowanych, inspirowanych mlekiem matki. Dzięki starannie opracowanemu składowi mleka Bebilon są rekomendowane przez lekarzy pediatrów. Więcej informacji o gamie produktów Bebilon znaleźć można na stronie www.bebilon.com.pl.

NUTRICIA Polska to lider rynku żywności dla dzieci i niemowląt w Polsce. Firma jest częścią Dywizji Żywności dla Dzieci Grupy Danone. NUTRICIA specjalizuje się w żywności dla niemowląt i małych dzieci oraz dla osób dorosłych wymagających specjalistycznego żywienia. NUTRICIA Polska dostarcza produkty żywnościowe dla dzieci we wszystkich kategoriach − od podstawowych i specjalistycznych mlek modyfikowanych (marki Bebiko i Bebilon), przez kaszki Bebilon, po pełną gamę odżywek dla niemowląt (marka BoboVita), w której są m.in. kaszki, obiadki, zupki i deserki w słoiczkach, soczki, herbatki ziołowe i owocowe, musy owocowe i ciasteczka Chrupaczki oraz Jogurciki Malucha. W 2010 r. NUTRICIA znalazła się na 19. miejscu wśród 70 firm, uznanych przez Dziennik Gazetę Prawną za najbardziej odpowiedzialne społecznie.

www.fit.pl

 


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl