fit.pl mobile logo

Zdrowa alternatywa niezdrowych napojów

Odpowiedni sposób żywienia jest fundamentem naszego zdrowia. W dobie zanieczyszczonego powietrza i wszechobecnej „chemii”, niezmiernie ważne jest to, co spożywamy. O ile świadomość jakości spożywanych pokarmów jest coraz większa, nieraz po macoszemu traktujemy to, czym nawadniamy nasz organizm. A to właśnie spożywanie słodzonych napojów jest istotnym powodem otyłości u dzieci. Co więc spakować do szkoły, aby dziecko chętnie sięgało po picie?


Podstawowym składnikiem diety jest woda. To również ona stanowi, w zależności od budowy ciała, od 50 do 70% naszego organizmu. Utrata nawet niewielkiej jej ilości może mieć poważne konsekwencje, jak spadek wydolności organizmu, zawroty i bóle głowy, zmęczenie czy problemy z układem moczowym. Niestety dzieci ciężko przekonać do picia wody, która dla nich jest często napojem nieatrakcyjnym ze względu na neutralny smak, neutralny kolor.

Kolorowe nie znaczy pełne witamin

Sklepowe półki aż się uginają od napojów dla dzieci, które przyciągają wzrok nie tylko kolorowymi etykietami, ale też intensywnością barw samych napojów. Ich składu nawet nie trzeba analizować, by domyślić się, że wypełnione są po brzegi barwikami i konserwantami szkodliwymi dla zdrowia. Nie wspominając o tonie cukru czy syropie glukozowo-fruktozowym. Soki z owoców są zdrowe, ale zawierają sporo fruktozy, zaleca się więc by dawać je dzieciom w ograniczonej ilości i raczej w godzinach porannych. Wody smakowe oznaczone przyciągającymi dzieci postaciami z bajek w składzie mają koncentraty, a często także barwniki, aromaty. Najprościej byłoby zamienić te napoje na czystą wodę mineralną lub źródlaną. Dzieci i młodzież jednak ciężko przekonać do picia wody, ze względu na jej neutralny smak czy brak koloru, który przyciągałby wzroku. Co wybrać, aby „wilk był syty i owca cała”? Jest wiele alternatyw dla niezdrowych, kolorowych napojów, które zaspokoją podniebienia dzieci i młodzieży, jednocześnie nie dostarczając im niezdrowej „chemii”. Jak wybrać te najbardziej wartościowe?

Zdrowe „paliwo”

Alternatywą dla gazowanych, słodzonych napojów są prawdziwie parzone herbaty polskiego producenta pod marką SOTI Natural zamknięte w wygodnych, kolorowych butelkach, po które chętnie sięgają nie tylko dzieci, ale i dorośli. Warto jednak zwrócić uwagę, czy ich skład nie został „wzbogacony” o elementy, które sprawiają, że są one tak samo niezdrowe, jak popularne, kolorowe napoje.

Szczególnie przekonuje dzieci herbatka SOTI Natural w wersji Popcorn Tea. Dzięki prażonej kukurydzy napój posiada niesamowity smak i lekki, naturalny, słodki zapach, który zachęca każdego – nawet najbardziej upartego nastolatka - do jego spróbowania. W składzie nie znajdziemy żadnych konserwantów, barwników czy aromatów.

Dodatkowo napój ten nie zawiera cukrów białych, słodzików, ani syropu glukozowo-fruktozowego. Oznacza to, że SOTI Natural Popcorn Tea ma zero kalorii, a efekt słodkiego smaku i głębokiego koloru zawdzięcza prażonym ziarnom kukurydzy. Bez obaw więc możemy podawać go dzieciom w każdym wieku, zapewniając im nawodnienie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Dzięki precyzyjnemu, 50 minutowemu procesowi parzenia liści, SOTI dostarcza do organizmu więcej dobroczynnych antyoksydantów, niż w porównywalnych butelkowych napojach herbacianych.

Wybierając się na zakupy, warto więc urozmaicić koszyk zdrowymi alternatywami dla wody, które zaspokoją zarówno pragnienie jak i wysublimowane upodobania naszych pociech i nas samych. Odpowiednie nawadnianie organizmu nieszkodzącymi nam płynami, jest równie ważne jak dostarczanie wartościowych pokarmów, które zapewniają naszemu organizmowi prawidłowe funkcjonowanie.

SOTI Natural Popcorn Tea znaleźć można w sklepach w całej Polsce oraz w sieci kin Cinema City, jako zdecydowanie zdrowszy i smaczniejszy odpowiednik solonego popcornu. Cena produktu: 3-5 zł

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl