Przede wszystkim social media
Zacznijmy od podstaw. Profile na Facebook i Instagram są obowiązkowe i nie jest to dla nikogo zaskoczeniem. Samo prowadzenie to jednak za mało i jest tu kilka często powtarzanych błędów. Sprawdźmy co możesz robić lepiej.
Facebook i Instagram tną zasięgi. To znaczy że twój post nie dociera do wszystkich obserwujących. Dalej trafiają się popularniejsze posty, które złapią efektu viralu i wypracują duże zasięgi. To jednak zdarzy się co jakiś czas. Na co dzień z zasięgami może nie być tak różowo. Nie ma się co na to obrażać tylko trzeba dostosować.
Promuj każdy dodany post. Ustal konkretną kwotę, jaką będziesz przeznaczał na takie działanie. Nie musi być duża, ważne by robić to systematycznie. Post dotrze do większej liczby osób, zwiększysz szanse na zdobycie nowych obserwujących oraz na zwiększenie zasięgów.
Dobrze sprawdzają się materiały video czy to na osi czasu czy w stories. Na pewno zauważyłeś że po odświeżeniu szaty graficznej Facebook dużo mocniej promuje stories. Wykorzystaj to.
Reklama - co się sprawdzi
Jaka reklama sprawdzi się przy promocji? Poruszyliśmy temat promocji samych postów, ale to bardziej reklama na budowę zasięgu i profilu. Jakie masz opcje jeśli aktywnie szukasz nowych klientów?
Reklama tekstowa w Google Ads będzie się różnić mocno zależnie od miasta. W dużych miastach na hasła typu "trener personalny wrocław" i podobne musisz liczyć się z kosztem za kliknięcie na poziomie 1-2zł i więcej. W małych i średnich miastach ten koszt będzie niższy (ale będzie też niższa liczba wyszukiwania takich fraz).
Dobrze powinny sprawdzić się reklamy na Facebook oraz Instagram. Pozwolą one odpowiednio dobrać grupy odbiorców według wieku, zainteresowań, miejsca zamieszkania. Powiedzmy, że jeden z twoich potencjalnych klientów to kobiety chcące poprawić sylwetkę przed ślubem. Z pomocą reklam na Facebook dość łatwo dotrzesz do nich z reklamą dobierając odpowiednią grupę odbiorców.
Nie trzeba dużych budżetów by prowadzić reklamę na Facebooku, ale jeśli będziesz stosował najmniejszy możliwy budżet rzędu 100-200zł miesięcznie to nie będziesz miał efektów. Z doświadczenia przy różnych kampaniach reklamowych można powiedzieć, że kwota około 500zł miesięcznie to rozsądne minimum.
Możesz testować wiele grup odbiorców jednocześnie. Duża zaleta to możliwość wykorzystania tych samych grup w ramach Facebooka oraz Instagrama. To znacznie ułatwia działania, podpowiada specjalista z agencji https://carted.pl.
Wielki nieobecny - strona internetowa
Strona internetowa, nawet w formie wizytówki, jest obowiązkowa. Tymczasem wielu trenerów skupia się tylko na profilach w social media, często nawet kierując swoją domenę na taki profil.
To błąd. Dobrze przygotowana strona daje ci możliwość pełnej kontroli zamieszczanych treści. Masz także szansę pojawić się w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie - czy to ma sens?
Zależy jaki jest twój cel i budżet na działania. Na pewno priorytet to media społecznościowe i promocja (reklama) na tych kanałach. Jeśli jednak chcesz poszerzyć działania to tak, warto skupić się na pozycjonowaniu strony internetowej. Jak wspomnieliśmy, wielu trenerów w ogóle nie zakłada swoich stron internetowych, przez co nawet w większych miastach masz szansę się przebić.
Wizytówka Google Moja Firma
Jeśli masz zarejestrowaną działalność gospodarczą to wypełnij profil w Google Moja Firma. Uzupełnij wszystkie niezbędne informacje, dodaj zdjęcia. Dodatkowo pamiętaj o zdobyciu pozytywnych opinii - najlepiej poprosić o nie zadowolonych klientów.
Dzięki temu będziesz miał szanse pojawiać się w wynikach lokalnych na mapach Google i zdobyć nowe zapytania.
Buduj wizerunek pomagając innym
Na początku wspomnieliśmy o budowie wizerunku z pomocą social media. Dobrym uzupełnieniem takich działań jest pomoc innym online i dzielenie się wiedzą. Przykładowo ktoś na forum czy w komentarzach pod artykułem zadaje pytanie związane z treningiem i udzielasz odpowiedzi. Zrzuty ekranu z co ciekawszych pytań i odpowiedzi możesz od razu umieszczać np. w swoich stories na Facebooku i Instagramie.
Jak znaleźć takie dyskusje? Z pomocą narzędzi typu Brand24 czy SentiOne, które śledzą zmiany w social mediach, na forach i stronach internetowych. Zakładasz odpowiednie powiadomienia i jeśli pojawi gdzieś dyskusja z danym hasłem to będziesz się mógł do niej przyłączyć.
Podsumowując
Konkurencja na rynku trenerów personalnych jest spora, ale nadal masz szansę się przebić. Potrzebna jest przede wszystkim przemyślana strategia budowy swojej marki osobistej z pomocą social media. Przydadzą się też działania reklamowe, choćby w podstawowym zakresie. Wszystko możesz uzupełnić poprzez promocję swojej strony internetowej oraz aktywne udzielanie się w dyskusjach i dzielenie się wiedzą.
FIT.PL
Redakcja Współpraca
Reklama
Redakcja Współpraca
Dla prasy Partnerzy
Prywatność
Polityka prywatności
Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl
Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.
Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).
W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.
Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.
Przetwarzamy te dane w celach, aby:
Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.
Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.
Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.
Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.