Kilka dni temu na rynku pojawił się nowy numer kwartalnika Solarium & Fitness.
fit.pl
2008-01-30 00:00
Udostępnij
Solarium & Fitness nr 4/2007
Na rynku pojawił się nowy numer kwartalnika Solarium & Fitness, a w nim przeczytamy m.in. o największej imprezie branżowej, czyli targach Solaria 2007 i o innych nowinkach z branży wellness i fitness


Ze wstępu:


Przed nami Wiosna, a za nami SOLARIA. A dokładniej największa impreza branżowa SOLARIA 2007. O tym, jaka była, co pokazano oraz o wszelkiego rodzaju statystykach przeczytacie Państwo z całą pewnością na łamach naszego pisma. To, co można zauważyć po święcie w Kolonii, to bezsprzeczny fakt, że branża solaryjna nadal się rozwija, mimo nie najlepszej kondycji salonów solaryjnych w ich kolebce – Niemczech. Targi odbywające się co dwa lata w Kolonii, wyznaczają kierunek rozwoju branży nie tylko na najbliższe miesiące, ale wręcz jest on realizowany konsekwentnie przez lata. W poprzedniej edycji targów nie było aż tak wielu nowości. Tym razem, mimo mniejszej liczby wystawców, nowe rozwiązania były bardziej widoczne i o nowinkach technicznych o wiele więcej się mówiło. Ta mnogość nowości, zarówno w segmencie urządzeń solaryjnych, jak i akcesoriów, to także niezwykle pozytywny aspekt rozwoju polskiego segmentu tych usług. Najbliższe targi Salon Wiosna z pewnością również obfitować będą w polskie premiery.


Mając na uwadze zmiany, jakie następują w branży solaryjnej, z pewnym niepokojem można obserwować informacje, jakie pojawiają się w środkach masowego przekazu, informujące o jakże zgubnym działaniu promieniowania UV w kontekście opalania w solarium. Nie pisze się nic o ustaleniach Światowej Organizacji Zdrowia, zalecającej korzystanie z solariów jedynie przez osoby pełnoletnie, co jest niezwykle rygorystycznie przestrzegane w salonach. Nie mówi się także o zmianach takich jak chociażby nowa Norma Europejska, znacznie ograniczająca moc promieniowania, a skupia się na tanoreksji, jako chorobie wręcz trawiącej salony solaryjne. Niestety, często w dobrej wierze właściciel solarium informuje, że spośród kilkuset osób jedna pani czy pan zbyt często korzystają z usług, mimo że personel odradza już kolejne seanse. Nie cała ta informacja jednak zostaje przez prasę podana, i mamy gotowy news. Widać w tym momencie jak niezwykle ważne jest promowanie usługi solaryjnej ponad podziałami, poza interesami firm, bo jedynie działając kolektywnie można zrobić wiele dobrego dla promocji tych usług.


W tym też kontekście warto zwrócić uwagę na takie akcje jak tanningAward, której mottem jest znalezienie salonów, które najlepiej promują zasady zdrowego i bezpiecznego opalania. Miejmy nadzieję, że podobne akcje oraz działania na rzecz bezpiecznego korzystania z solarium zwiększą świadomość wśród klientów salonów solaryjnych i staną się motorem do podnoszenia kwalifikacji przez personel studiów opalających, bowiem każdy z nas wchodząc do solarium będzie oczekiwał fachowej informacji, odrzucając stwierdzenia „lepsze” i „mocniejsze”, jako te najlepiej oddające faktyczną jakość usług.


Branża solaryjna w Polsce w najbliższym czasie z całą pewnością powinna się rozwijać, i to z kilku powodów. Rozpoczynając od konieczności wymiany urządzeń, często na nowe, bardziej nowoczesne, a kończąc na świadomości organizacji mistrzostw Europy – wszystko to rysuje przyszłość usług w bardzo jasnych barwach.


Warto, aby każdy z nas zastanowił się, co może zrobić dla promocji bezpiecznego i zdrowego opalania. Zróbmy to dla nas samych, bo warto!


Wymarzonego i najlepszego pod Słońcem Nowego 2008 Roku!


Redakcja Solarium & Fitness


W numerze:



aktualności


Kto się boi nowej normy? 10


wydarzenie


Tęcza w salonie 14
Dwa oblicza, trzy imprezy 18


technika


Łagodne dla skóry 26
Lider wśród lamp solaryjnych 28


premiera


Premiery na nowy rok 30
Ekskluzywne nowości 38
Atrakcyjne nowości 40
Solarium przyszłości – przyszłość z solarium 42
Nowy sposób walki z efektami starzenia 44


marketing


Psychologia merchandisingu cz. I 46
Marketing bezpośredni w nowoczesnej firmie 110


wywiad


Wiele zależy od lampy 50
Świadomy wybór – na styku branż 54
Bezpieczna linia z Rolletic! 58


nowości


Załóż Fiji Blend. Nie opalaj się nago! 60
Stylizacyjna przemiana 64
V jak Victory 66
Urządzenia, lampy, kosmetyki 126


zdrowie


Dbajmy o skórę 70
Dziś dieta oczyszczająca! 150
Zielona linia zdrowia 152
Dieta pomaga zdrowieć 154


targi


Poznańskie piękno – dla profesjonalistów 72
Zdrowy marketing 134
Królestwo mody sportowej 136


relacje


Ze złotym laurem na międzynarodowe targi 74
Salon na dwa głosy 76
Na zachód… 78
Słoneczna wizja w pięknym stylu! 80
Diabelskie targi 82
Prezentacja godna diamentów 85
Noc gwiazd 86


prezentacje


Przyszłość opalania 88
Doskonałe ciało i zdrowie 90
Migotliwy świat światłowodów 92
Zalety treningu VibFitForm 94
Zaskocz konkurencję! 96
Prestiż i wdzięk 98
Nowe trendy 99

kosmetyki solaryjne


Bogactwo dla zmysłów, ochrona dla skóry 34
Nowa odsłona sztuki słońca 100
Najbardziej pożądane 102


higiena


Czystość najlepszą wizytówką 104
Jednorazowo, czysto, perfekcyjnie! 106


aranżacje


Sufit – element kształtowania wnętrza cz. 2 108


kosmetyka


Diament w służbie kosmetyki! 112
Skutecznie wymodeluj ciało 114
Witalna i rozświetlona skóra 116
Perfekcyjne wybielanie 118
Piękno ze światła 120
Sposób na maksymalne nawilżenie 122
Doceniona terapia stóp 124
Upiększ swój biust! 125


wellness


Przyszłość stretchingu 140
Co może jogurt! 142
Poczuj ducha przygody 145
Szwajcarska perła 146
Perła dolnośląskich uzdrowisk 148


relaks


Roztańczone piękno wyzwolone 156
Przyjmij wibracje od muzyki 158


www.solarium.net
www.fit.pl