fit.pl mobile logo

Technologia rewolucjonizuje branżę fitness

W ostatnich latach obserwujemy intensywny proces przenikania nowoczesnych technologii do praktycznie wszystkich obszarów życia człowieka. Nie trzeba było długo czekać na wykorzystanie możliwości technologicznych również w dziedzinie zdrowia i fitnessu. Pojawienie się takich urządzeń, jak smartwatche czy opaski trackingowe, otworzyło przed miłośnikami sportu nowe możliwości. 
Smartfon to za mało

Urządzenia wearable, zwane też elektroniką nasobną, zyskują ogromną popularność. Tylko w bieżącym roku ponad 25% użytkowników smartfonów planuje zakup akcesoriów tego typu. Najbardziej popularnym wyborem są inteligentne zegarki (smartwatch), interaktywne okulary (smartglasses), a także opaski śledzące aktywność fizyczną. Chęć posiadania tych pierwszych deklaruje prawie 2/3 potencjalnych użytkowników. Duże zainteresowanie inteligentnymi gadżetami nie jest zaskoczeniem – użytkownicy przekonują o wręcz zbawiennych efektach korzystania z wearables. Poprawa stanu zdrowia i produktywności, poczucie kontrolowania sytuacji, wzrost pewności siebie i satysfakcji z pracy - to tylko kilka spośród wymienianych przez nich korzyści.

 

Pokochaliśmy inteligentne akcesoria

Zainteresowanie urządzeniami wearable i korzyści, które płyną z ich użytkowania, przekładają się na znaczny wzrost wartości rynku. Szacuje się, że w roku 2016 konsumenci wydadzą na inteligentne akcesoria 1,4 miliarda USD. Wartość całego rynku wzrośnie z obecnych 7 miliardów USD do 12,6 miliardów USD w roku 2018. Tylko rynek urządzeń monitorujących pracę serca, jednych z najpopularniejszych inteligentnych gadżetów, osiągnie w przyszłym roku wartość 867 milionów USD. To wzrost o ponad 25% na przestrzeni pięciu lat. Biorąc pod uwagę prognozy, łatwo zaobserwować, że w najbliższych latach te liczby mogą przyjąć jeszcze większą dynamikę. Takie kwoty przyciągają inwestorów, którzy ulokowali na rynku elektroniki nasobnej już ponad 500 milionów USD.

 

Aplikacje, które motywują

Wzrost popularności zdrowego i aktywnego stylu życia spowodował również pojawienie się bardzo dużej liczby aplikacji na smartfony i tablety. Obecnie, na systemy operacyjne iOS i Android, dostępnych jest ponad 100 000 aplikacji w kategorii zdrowie i fitness. Wartość tego rynku wynosi ok. 4 miliardy USD. Szacunki na rok 2017 mówią o wzroście nawet do poziomu 26 miliardów USD. Tylko między grudniem 2013 a czerwcem 2014, rynek aplikacji zdrowie i fitness wzrósł aż o 62%. Aplikacji z tej kategorii używa połowa wszystkich użytkowników smartfonów i tabletów.

W dzisiejszych czasach technologia jest nieodłącznym elementem rozwoju. Stworzenie aplikacji Health & Fitness jest doskonałym sposobem na to, żeby pokazać, że firma jest innowacyjna i zależy jej na popularyzacji zdrowego trybu życia. Taką rolę odgrywa Technogym App – aplikacja, która pozwala śledzić aktywność użytkownika, ustala mu cele i motywuje do treningu. Własny wysiłek można też zamienić na posiłki dla niedożywionych dzieci. – tłumaczy Dominik Śliwowski, Członek Zarządu ITP S.A., General Manager marki Technogym w Polsce.

 

Rekordowe przychody klubów fitness

Według globalnych danych, już 78% dorosłych ćwiczy lub chce to robić. Dane zebrane przez CBOS pokazują, że aktywność fizyczną podejmuje 66% Polaków, w tym prawie 2/3 z nich regularnie. Robią to przede wszystkim dla zdrowia (70%), przyjemności (61%), odreagowania (47%), spędzania czasu z innymi (34%) i atrakcyjnego wyglądu (24%).

Z uwagi na tak dużą popularność ćwiczeń fizycznych, pojawiło się również zapotrzebowanie na odpowiednie miejsce do treningu. Polska jest jednym z europejskich krajów, w których branża fitness rozwija się najszybciej. Wg raportu Deloitte, w zeszłym roku w 2500 klubach fitness zapisanych było aż 2,73 mln członków. Kluby wygenerowały przychód na poziomie 860 milionów EUR.

Cały europejski rynek fitness ma wartość 26,8 miliardów EUR. W jego obrębie dochodzi do coraz powszechniejszej implementacji technologii. Coraz więcej klubów, również polskich, korzysta z elektronicznych systemów kupna karnetów i rejestracji na zajęcia, czytników linii papilarnych i wielu innych technologicznych udogodnień. Popularność zyskują również urządzenia wyposażone w ekrany multimedialne. Przykładem może być Technogym UNITY – system, który pozwala m.in. korzystać z internetu, serwisów społecznościowych czy ściągać aplikacje i gry podczas treningu. Różnorakie rozwiązania technologiczne stanowią dużą przewagę konkurencyjną, dlatego coraz więcej klubów się na nie decyduje. Korzystają na tym nie tylko klienci, ale również trenerzy i kadra zarządzająca, ponieważ te systemy i aplikacje znacznie usprawniają pracę i pozwalają monitorować wiele procesów w klubie – podsumowuje Śliwowski. 

www.fit.pl


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl