fit.pl mobile logo

O kobiecym pięknie słów kilka

Kobiece piękno jest szerokim pojęciem wymykającym się prostym i jednoznacznym opisom. Na nasze postrzeganie piękna wpływa wiele czynników, takich jak środowisko zewnętrzne, pospolite stereotypy, którym czasem, wbrew własnym deklaracjom, ulegamy
kobieta2To, jak Polki postrzegają kobiece piękno, jest fascynującą zagadką. Dlatego marka Dove postanowiła spojrzeć na piękno oczami Polek i poszukać odpowiedzi na to pytanie.

Czym zatem jest kobiece piękno? Pierwsze wrażenie nasuwające się po lekturze wyników badań to złożoność tego pojęcia. Łączy się w nim atrakcyjność zewnętrzna z pięknym wnętrzem, czyli osobowością. Co ważne, respondentki uważają, że atrakcyjna osobowość jest aspektem kluczowym, by określić daną osobą jako mającą w sobie kobiece piękno. Wygląd zewnętrzny buduje jedynie pierwsze wrażenie. Aby dana osoba była postrzegana pozytywnie wygląd musi być „wzmocniony” przez piękną osobowość. Jedna z respondentek wyraziła to w następujący sposób: „Co z tego, że kobieta będzie piękna, zjawiskowa, wysoka, szczupła, kiedy jak się odezwie, to się okazuję, że nie ma się o czym z nią rozmawiać, kiedy nie ma nic do powiedzenia, albo jest niesympatyczna. Wtedy cały czar pryska”.

Katarzyna Miller, psycholożka, komentuje: „W odpowiedziach na pytania, badane bardzo podkreślają aspekt piękna wewnętrznego, które ma być dla nich ważniejsze niż to fizyczne. Jakoś mnie to jednak mało przekonuje. Widzę taką metaforyczną dziewczynę czy kobietę, jak stoi przed lustrem i się „lustruje” - bezlitośnie, samokrytycznie, definitywnie, dokładnie według zamieszczonych tu, bezwzględnych, przepisów: o Boże, nie mam długich, gęstych, błyszczących włosów, nie mam długich, gęstych, czarnych rzęs, mam za to uczulenie na tusze, nie mam gładkiej, pięknie opalonej skóry, nie jestem wygimnastykowana, bo okropnie tego nie lubię, a jeszcze powinnam mieć błysk w oku…! Czy ja mam prawo być?! I tutaj naprawdę dobrą robotę robi Dove - przekaz reklamowy tej marki, z normalnymi, zadowolonymi z siebie kobietami działa kojąco”.

A co składa się na piękną kobiecą osobowość? Respondentki wymieniały najczęściej 7 następujących cech:
  •  ciepło wewnętrzne,
  • samoakceptacja,
  • optymizm,
  • naturalność,
  • inteligencja,
  • klasa,
  • indywidualizm.

[-------]

Ciepło wewnętrzne, rozumiane jako empatia, umiejętność wczuwania się w stany emocjonalne innych. Dzięki temu atrybutowi kobieta sprawia, że inne osoby chcą przebywać w jej kobieta1otoczeniu i dobrze się z nią czują. Samoakceptacja, czyli świadomość własnej wartości i swoich atutów, stanowi źródło pewności siebie w kontaktach społecznych. To również poczucie spełnienia, zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Z kolei optymizm to pogoda ducha, radość emanująca z danej osoby, a także chęć i energia do działania. Naturalność, zachowywanie się w sposób spontaniczny i swobodny (ale taktowny) jest silnie związane z samoakceptacją. Jeżeli akceptujemy siebie takimi jakie jesteśmy, nie mamy kompleksów i możemy zachowywać się w sposób naturalny. Inteligencja przedstawiana jest nie tylko jako mądrość, wiedza, ale również poczucie humoru i umiejętność prowadzenia ciekawej konwersacji na różne tematy. Z kolei klasa rozumiana jest jako elegancja w zachowaniu, subtelność, delikatność, a także umiejętność zachowania się w każdej sytuacji. Ostatnia z wymienianych cech – indywidualizm – utożsamiany jest z umiejętnym podkreślaniem wyjątkowych cech własnej osobowości, posiadaniem własnych pasji i ich realizacją.

Ciekawe jest również to, jak kobiety w zależności od wieku, postrzegały idealne piękno wewnętrzne. Młodsze respondentki wymieniały przede wszystkim:
  •  optymizm,
  • seksowność, 
  • przebojowość, 
  • wewnętrzną siłę
  • charyzmę.

Natomiast dla starszych największe znaczenie miały:
  • klasa,
  • elegancja,
  • wewnętrzna siła,
  • wierność swoim ideałom,
  • świadomość swoich atutów i umiejętne ich eksponowanie.

Zdaniem Katarzyny Miller dobrze byłoby, aby Polki faktycznie opierały się narzucanym z zewnątrz stereotypom piękna i naprawdę wierzyły w wagę piękna wewnętrznego. To nie idealne kształty modelek czy wyretuszowana uroda aktorek w filmach powinna stanowić dla nich wzorzec piękna. Taki „gorset” nieosiągalnej, stałej doskonałości nie tylko uwiera, ale jest także pozbawiony sensu. Po pierwsze dlatego, że jest niemożliwy do osiągnięcia. Po drugie, dążenie do idealnego wyglądu jako nadrzędnego celu samego w sobie jest absurdalne. Czy w życiu nie ma ważniejszych i ciekawszych kwestii? Czy warto tracić czas na nieustanne wyszukiwanie niedoskonałości własnej sylwetki i rozważanie sposobu jej zmiany? Psycholożka wspomina: „Najbardziej zadbane kobiety, które spotkałam w ciągu mojego długiego życia, to były: przepięknie zrobiona bulimiczka, która o samej sobie myślała, że jest brzydka; sekretarka pewnego dyrektora, która w pracy malowała sobie paznokcie i czesała bujne blond sploty, z czego dyrektor był bardzo zadowolony oraz niezwykle zgrabna i ładna kobieta w typie Dody, która przyszła do mnie, żebym zrobiła coś, żeby jej facet nigdy nie oglądał się za innymi kobietami. One wszystkie były naprawdę piękne! Zewnętrznie. Dlaczego tak starannie zajmowały się sobą? Ponieważ ciągle zajmując się wyglądem, nie musiały myśleć o tym, czego naprawdę im brakowało.”

www.fit.pl
 


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka
rgrodzicki80

Wejdź teraz na: http://www.igortreneronline.pl i wygraj 10.000 złotych! Chcesz wyglądać seksownie i atrakcyjnie? Chcesz cieszyć się wspaniała sylwetką? Chcesz pokazać wszystkim, że możesz się zmienić? Wejdź teraz na stronę najlepszego trenera w Polsce: http://www.igortreneronline.pl

Zgłoś nadużycie-

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl