fit.pl mobile logo

Oczyszczanie organizmu

Warunkiem naszego zdrowia, prawidłowego funkcjonowania wszelkich narządów, jest tzw. czystość organizmu. Chodzi o to, by we wnętrzu naszego ciała znajdowało się jak najmniej toksyn, które wnikają wraz z odżywianiem, oddychaniem, a których organizm nie jest w stanie samodzielnie usunąć. Specjaliści nazywają to wewnętrzną higieną i twierdzą, że powinniśmy o niej pamiętać tak samo, jak o codziennej toalecie zewnętrznej
U dorosłej osoby w jelicie grubym znajduje się od 8 do 15 kilogramów kamieni kałowych, czyli wszelkich odpadów, których nasz organizm nie trawi. Około czterdziestki, jelito staje się tak obszerne, że wypiera ze swoich miejsc wątrobę, nerki, płuca i utrudnia im funkcjonowanie. Układ wchłaniający jelita grubego wraz z substancjami odżywczymi przekazuje do krwi zawarte w kamieniach toksyny, substancje rakotwórcze i produkty gnilne. Podobnie jest z wątrobą: już u pięcioletniego dziecka zalegają w niej kamienie, "korki" cholesterolu. To prowadzi do zaburzeń filtracyjnych tego organu. Dlatego sporadycznie się zdarza, że choruje jeden organ, najczęściej chore są wszystkie narządy. Bez oczyszczania organizmu zatruwane są stale.
Oczyszczanie organizmu, to nie tylko poprawa naszego zdrowia. To także zbawienny zabieg na rzecz urody, kondycji i sylwetki.
Po odtruciu jelita grubego skończą się wzdęcia, zaparcia (a więc zniknie powiększony brzuch), zgaga powodująca często nieprzyjemny zapach z ust. Oczyszczenie wątroby spowoduje pojawienie się blasku w oczach, połysku włosów, odświeży cerę, przybędzie nam energii, nie będziemy się męczyć. Oczyszczenie nerek to zanik worków pod oczami, znormalizowane ciśnienie, stawów - poprawi się ich elastyczność i zdolność ruchowa, a "toaleta" limfy sprawi, że staniemy się odporniejsi i będziemy mogli pokazywać zdrowe nogi bez szpecących żylaków.
Metod oczyszczania jest bardzo dużo: od łagodnych do dość drastycznych i kontrowersyjnych.
1. Nie rezygnując z przyjmowania posiłków, codziennie pijemy około 2 litrów płynów, zwłaszcza niegazowanej wody mineralnej lub stołowej. Polecane są także herbatki ziołowe, owocowe oraz herbata zielona, bogata w tzw. flawonoidy niszczące wolne rodniki odpowiedzialne za starzenie się komórek.
2. Ograniczamy spożycie soli, za to więcej przyjmujemy potasu, magnezu (znajdują się w warzywach, owocach, kaszy gryczanej, fasoli, kapuście), siarczku (czosnek, brukselka, brokuły) i specjalnego tłuszczu omega-3 występującego w tłustych rybach morskich.
3. Jemy dużo produktów bogatych w błonnik - płatki gryczane, ciemne pieczywo, marchewka, buraki, papryka, jabłka.
4. Codziennie sięgamy po jogurty i kefiry z żywymi bakteriami. Uwaga! Pijemy je wyłącznie podczas innych posiłków. Równie oczyszczające właściwości mają produkty kiszone: kapusta, ogórki.
5. Głodówka. Najpopularniejszą metodą oczyszczania jest głodówka. Nie powinno się jej jednak stosować bez konsultacji z lekarzem i wykonania podstawowych badań. Głodówka jest  niewskazana, między innymi, dla osób chorujących na anemię, cukrzycę, osteoporozę, anorektyków, itp. Polega ona zastąpieniu stałych produktów płynami. Na początek najbezpieczniej przeprowadzić jest zabieg tylko na jeden dzień, później mogą to być trzy doby. Na kilkanaście godzin przed rozpoczęciem głodówki przestajemy, lub jeżeli to niemożliwe, ograniczamy do minimum, palenie papierosów. Dobrze jest też na noc wypić lekko przeczyszczającą herbatkę. Przez czas głodówki bardzo dużo pijemy - około trzech litrów płynów dziennie lub przygotowane przez nas soki ze świeżych warzyw i owoców.

[-------]

Profesor M. Tombak, jeden z najbardziej znanych propagatorów medycyny naturalnej, nazwał oczyszczanie organizmu wewnętrzną toaletą. Opracował on metody "mycia" poszczególnych układów.
  • Jelito grube.
    Najskuteczniejsza, choć może dość drastyczna, jest lewatywa wykonana z dwóch litrów wody o temperaturze ciała, do której dodajemy dwie łyżki soku z cytryny. W pierwszym tygodniu zabieg powtarza się codziennie, w drugim co drugi dzień, w trzecim co trzeci, a w czwartym wystarczy dwa razy w tygodniu. Później przepłukujemy jelito raz w tygodniu. Wówczas wystarczy już jeden litr wody. Znacznie wygodniejsze, choć mniej skuteczne, jest oczyszczanie kefirem (pierwszy dzień: wypijamy 2,5 litra kefiru w sześciu ratach wraz z sucharkami z czarnego pieczywa, drugi dzień: wypijamy 2 litry soku z jabłek również z sucharkami, trzeci dzień: jemy tylko sałatki z gotowanych warzyw). Pozostałe jelita oczyszczamy spożywając przez dwa tygodnie jeden ząbek czosnku - dwie godziny po kolacji.
  • Wątroba, trzustka, pęcherzyk żółciowy.
    Etap wstępny - na tydzień przed właściwym oczyszczaniem, codziennie, przez 10-15 minut bierzemy gorącą kąpiel lub korzystamy z sauny. Na trzy, cztery dni przed zabiegiem żywimy się głównie produktami pochodzenia roślinnego, pijemy świeżo wyciśnięty sok z buraków i jabłek (proporcje 1 do 4), a na noc napar z ziół przeczyszczających.
    Etap właściwy - 1 i 2 dnia pijemy tylko sok z buraków i jabłek. Przy silnym głodzie można zjeść pieczone jabłko z miodem. Wieczorem ciepła kąpiel i napar z ziół przeczyszczających. 3 dzień: rano pijemy napar z ziół przeczyszczających, później jedynie sok. Od południa od czasu do czasu nagrzewamy wątrobę poduszką elektryczną. Przygotowujemy 150 gramów oliwki z oliwek i 150 gramów soku z cytryny. Bierzemy gorącą kąpiel, kładziemy się do łóżka. Co 15 minut wypijamy łyk oliwki i popijamy ją sokiem i znów kładziemy się do łóżka. Nagrzewamy i masujemy wątrobę. Efekt powinien wystąpić po mniej więcej 2 godzinach. Oczyszczanie można też przeprowadzić za pomocą soków warzywnych: w ciągu dnia pijemy 3-4 razy po pół szklanki soku z marchwi, buraków i świeżych ogórków (w proporcji 10:3:3). Kuracja trwa dwa tygodnie.
  • Kości i stawy.
    5 gramów liścia laurowego pokruszyć, wrzucić do 300 mililitrów wrzątku, gotować na małym ogniu 5 minut. Wywar wlać do termosu i odstawić na 5  godzin. Przecedzić, pić co 15 minut przez 12 godzin. Nie wypijać od razu, mógłby bowiem wystąpić krwotok. Stosować przez trzy dni. W tym czasie nie spożywać produktów białkowych - mięsa, jaj, mleka, serów.
  • Nerki.
    Przygotowujemy sok z marchwi, selera i pietruszki w proporcji 9:5:2. W ciągu dnia pijemy trzy, cztery razy po pół szklanki, najlepiej przed jedzeniem. Kuracje prowadzimy przez 1-2 tygodnie. Można też stosować napar z owoców dzikiej róży. Dwie łyżki stołowe owoców zalewamy 200 mililitrami wody, gotujemy przez 15 minut, studzimy. Przecedzamy i pijemy po jednej trzeciej szklanki trzy razy dziennie. I tak przez dwa tygodnie.
  • Krew i limfa.
    Przygotowujemy mieszankę (skład na jeden dzień): 900 gramów soku z grejpfrutów, 900 gramów soku z pomarańczy, 200 gramów soku z cytryny i 200 gramów wody destylowanej. Pijemy sok przez cały dzień, nie jemy nic poza pomarańczami lub gejpfrutami. Kurację powtarzamy drugiego i trzeciego dnia.

www.fit.pl

PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl