fit.pl mobile logo

Pielęgnacyjny zegar biologiczny

Współcześnie, dzięki najnowszym osiągnięciom medycyny i kosmetologii, wiele kobiet nierzadko nie pamięta ile ma lat. Niestety część z nich zapomina także, że z wiekiem w kosmetyczkach powinny zachodzić regularne zmiany. Dla właściwej pielęgnacji konieczne jest dopasowanie zabiegów pielęgnacyjnych do indywidualnych, zmieniających się potrzeb skóry
Skuteczna pielęgnacja ciała powinna być spójna z potrzebami wynikającymi z funkcjonowania kobiecego zegara biologicznego. Wybierane zabiegi, stosowane kosmetyki czy częstotliwość ich aplikowania ulegają zmianie wraz z biegiem lat. Kiedy wiec podjąć decyzję o rezygnacji z jednych preparatów na rzecz innych?

Wybiła młodość

Piel%C4%99gnacyjny%20zegar%20biologicznyNawet po 20. roku życia kobieca skóra, mimo że najczęściej jest gładka i elastyczna, nie jest całkowicie wolna od problemów. Grozi jej nadal możliwość pojawienia się trądziku oraz zaskórników. Jak więc zadbać o cerę z takimi skłonnościami? Codzienna pielęgnacja powinna być oparta głównie na oczyszczaniu. Stosowanie lekkich, antybakteryjnych i niezatykających porów kosmetyków jest jak najbardziej wskazane. Dwudziestolatka musi również stawić czoła wczesnym oznakom starzenia się skóry. – Pojawienie się pierwszych, drobnych zmarszczek to sygnał, że organizm domaga się witaminy A, którą w czystej postaci można zapewnić mu stosując preparaty, zawierające retinol – mówi Piotr Janczak z Beauty Cosmetics. – W tak młodym wieku skóra jest bardzo podatna na działanie tego surowca. Dzięki temu można skutecznie zniwelować ryzyko pojawiania się kolejnych oznak upływających lat, a także zlikwidować powstałe już, wokół oczu czy ust, zmarszczki mimiczne – zapewnia ekspert.

Kwadrans po pełnoletności

Po 30. urodzinach na skórze kobiety zauważa się coraz więcej oznak upływu czasu. Tzw. „kurze łapki” są niestety rzeczą normalną. Warto więc sięgnąć po kosmetyki silnie nawilżające oraz takie, które chronią przed szkodliwym działaniem promieni UV. Taka kuracja zapewnia właściwą pielęgnację w ciągu dnia. Noc to czas, kiedy skóra powinna zostać właściwie natłuszczona. Kremy, mające takie właściwości, warto aplikować nie tylko na twarz, ale również na dekolt i szyję. W tym wieku może się również nasilić widoczność cellulitu. W batalii ze „skórką pomarańczową” przydatne mogą się okazać balsamy wyszczuplające i ujędrniające, które pomogą pozbyć się problemu. – Warto również pamiętać o odpowiedniej diecie i aktywności fizycznej, ponieważ w znacznym stopniu przyczyniają się one do redukcji tego, występującego nawet u 95 proc. kobiet, problemu – dodaje Piotr Janczak.

[-------]

Za pięć dojrzałość

Dojrzała cera wymaga radykalnych zmian w podejściu do pielęgnacji. Dotychczas stosowane kosmetyki powinny zostać zastąpione przez produkty przeznaczone specjalnie dla tego typu skóry. O ile w młodszym wieku korzystanie z zabiegów kosmetycznych jest raczej formą pożytecznego relaksu, o tyle po „czterdziestce” są one już jak najbardziej wskazane. Wszelkiego rodzaju peelingi pomogą utrzymać dobrą kondycję skóry, a także skutecznie zahamują procesy jej starzenia się. Do pielęgnacyjnego harmonogramu powinna zostać włączona kuracja z wykorzystaniem retinolu. W tym wieku można już stosować go w pełnej dawce przez ok. 12 tygodni. – Tuż przed 40. rokiem życia niezastąpione mogą okazać się również kosmetyki, zawierające kolagen – mówi Piotr Janczak. – Zapewniają one skórze odpowiednią elastyczność, jędrność oraz zapobiegają przesuszaniu – dodaje.

Pielęgnacja ciała powinna być dopasowana do wieku. Stosowanie właściwych kosmetyków, wsparte aktywnością fizyczną i zabiegami kosmetycznymi pozwoli, mimo upływu lat, cieszyć się zdrową i zadbaną skórą. Ważnym zadaniem, jakie stoi przed każdą kobietą, pozostaje jednak obserwowanie swojego ciała i dobieranie odpowiednich sposobów pielęgnacji w zależności od pojawiających się potrzeb.

www.wellness.fit.pl


PODZIEL SIĘ Z INNYMI

Napisz komentarz...
Zaloguj przez Facebooka

Prywatność
Polityka prywatności 

Redakcja
26-600 Radom
Ul. Okulickiego 39, IIP
TEL: 48 380 30 62 wew. 12
E-mail: biuro@portal.fit.pl

RODO

Szanowny Czytelniku!

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Nie zmieniamy naszych uprawnień.

Od 25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).

W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Fit.pl Sp.z.o.o.. Dane osobowe niezbędne gromadzone przez serwis www.fit.pl są objęte ochroną danych osobowych: nie są i nie będą nikomu odsprzedawana ani udostępniane. W czasie korzystania z serwisu użytkownik może zostać poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych poprzez wypełnienie formularza, lub w inny sposób. Dane, które należy podać to w większości przypadków imię, nazwisko i adres e-mail.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będziemy my: Fit.pl Sp.z.o.o z siedzibą w Radomiu (dalej także będziemy używać skrótu „Fit.pl”) oraz nasi Zaufani partnerzy czyli podmioty niewchodzące w skład Fit.pl ale będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach, do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy te dane w celach, aby:

  • dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań oraz do przeprowadzania konkursów z nagrodami,
  • zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
  • pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań,
  • dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych parterów.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo tutaj.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Dlatego też proszę zaznacz przycisk „zgadzam się” jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności Fit.pl, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez opisane wyżej Fit.pl oraz Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego tutaj.

Zgadzam się
Nie teraz
fit.pl profil na Facebooku
fit.pl kanał na Youtube
Forum dyskusyjne fit.pl